Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (2010)

Mobile / PC / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Hoofdpersonage Sam Fisher komt te weten dat Anna Grimsdottir, een goede vriendin van Sam die inlichtingen verzamelt voor Third Echelon, in gevaar is en besluit om haar een handje te helpen. Helaas is Third Echelon niet meer wat het eens was; Sam krijgt vaak verkeerde missie-informatie mee en bovendien de verkeerde uitrusting. Tot overmaat van ramp zijn de bazen van Third Echelon ook nog eens verwikkeld in een politieke machtsstrijd. Als Sam ontdekt dat de dreiging eigenlijk vanuit de binnenste gelederen van de organisatie komt, ziet hij zich genoodzaakt om weg te gaan, waarmee hij echter wel een voortvluchtige wordt.

avatar van rpger
De buzz is anders niet best van wat ik elders lees, schijnt een dumb down aktie versie van splinter cell te zijn.

avatar van fabblwaps
Ik vind 'm gewoon wel leuk, ik weet nog niet of ik deze leuker ga vinden dan de andere SC games. Ik ga er niet van uit dat zo'n demo representatief is voor het hele spel, vaak kiest men voor een demo een makkelijke missie uit vanwege een laag instapniveau.

@ GameEvolutie Ik vind het vreemd om aan de hand van een demo een heel spel te raten.

avatar van GameEvolutie
Fabblwaps en als ik erbij zeg dat ik het niet aan de hand van een demo rate
maar aan........

De game is nog nergens gelekt dus kan je hem onmogelijk gespeeld hebben. Verwijder je zelf je stem even?

Beetje lui, BoordAppel
Of probeer je hem een beetje zelfstandig te maken.

avatar van KKOPPI
is dit een vervolg? ofeen alleenstaande game?

avatar van fabblwaps
Volgens mij is het een vervolg dat ook prima als alleenstaande game te spelen is.

avatar van Deftones_JP
KKOPPI schreef:
is dit een vervolg? ofeen alleenstaande game?

Het is inderdaad een vervolg en er wordt verwezen naar de eerdere games (in de demo althans). Dus ik zou de verhalen even gaan uitspitten op wikipedia ofzo. Ik heb zelf alleen de eerste splinter cell gespeeld en ik ga me ook inlezen als ik deze game ga kopen.

avatar van fabblwaps
Ik heb wel de vorige gespeeld, maar omdat ze over dit deel zo lang hebben gedaan ben ik het verhaal inmiddels alweer vergeten.

Speel hem nu een uurtje, maar krijg nu al jeuk van die controlls

avatar van fabblwaps
Gewoon een kwestie van wennen lijkt me, ik kon er gewoon prima mee spelen.

avatar van FENDERSTRIKE
ben benieuwd naar deze game.....
hij lijkt me in ieder geval heel gaaf.

War-Ultima
De demo vond ik niet zo geweldig, het stealth element is wel een beetje aanwezig maar het forceert je gewoon om er schietend doorheen te gaan, sommige gedeeltes kun je niet eens sneakend doen.
Ik twijfel om deze splinter cell te kopen, is er iemand die mij kan overhalen?.

ign review

Ik zie bij ign ook alleen maar hype games met een zeer hoog cijfer en waar de crap is de stealth? de single-player is 5 uurtjes, de co-op missies (jep we gaan op de RE5 toer) zijn een extra toevoeging.
Ik geloof niet meer in hype games, 5 uurtjes is mij veel te weinig en ze verkrachten tegenwoordig alle game series (resident evil, splinter cell) en nog krijgen ze zeer hoge cijfers van gamespot en ign (volgens mij word ign en gamespot omgekocht door ubisoft en andere publishers).

5 uurtjes?!
Duurt die maar 5 uurtjes..Dat is extreem laag.

kaholiic schreef:
5 uurtjes?!
Duurt die maar 5 uurtjes..Dat is extreem laag.

Jep als je geen online functie op je X360 hebt dan zul je hier snel op uitgekeken zijn, en daar betaal je 60 euro voor.

5 uurtjes? Wou hem voor de pc halen maar nu ik dit hoor...

avatar van rpger
jellecomicgek72 schreef:
5 uurtjes? Wou hem voor de pc halen maar nu ik dit hoor...

Exact, dat vind ik gewoon te kort, als consument hebben we alle reden deze voor de volle prijs te laten staan. Laat ubisoft het maar even in de portemonnee voelen.

2009 en 2010 zijn echt de game-hype jaren. Gek genoeg vermaak ik me meer met oudere games.

avatar van kaholiic
Weet niet of ik hem ga kopen, was het niet van plan, maar nadat ik de Review heb gezien..Gemengde gevoelens. Enorm korte speelduur, maar wel een vette stealth. Een genre die ik al een hele tijd wil heropenen.

Dr. Salvador
jellecomicgek72 schreef:

Haal je alleen nog maar ouwere games, en geen nieuwere games meer?

Bijna wel, ik kijk wel heel erg uit naar Mafia 2 maar dat duurt nog effe voordat die uitkomt.

Dr. Salvador schreef:

Haal je alleen nog maar ouwere games, en geen nieuwere games meer?

Jelle heeft gelijk, tegenwoordig verkrachten ze goede game series/reeks, de enigste nieuwe game die ik ga halen dit jaar is Mafia 2 omdat de makers er tijd voor maken en mafia is geen hype dus een deadline hebben ze niet en dat betekend een goed afgewerkt product.

Dr. Salvador
Nou GOW 3 is alleen maar beter geworden. En wat dacht je van Batman Arkham Asylum, dat is echt een start van een nieuwe epische reeks.

Maar de games worden wel inderdaad wel minder origineel

War-Ultima schreef:

Mafia 2 wordt episch. De sfeer spreekt al boekdelen. Heb de eerste nog niet gespeeld maar ik zal binnenkort eens kijken voor de ps2 versie.

5 uurtjes...en ik heb dingen in de revieuw gelezen die me niet bevallen.
Double agent viel mij ook al tegen, de eerdere 3 delen blijven de echte toppers.

avatar van Mr. Olaf
Nou, ik ben wel heel benieuwd naar deze game. Ondanks de korte duur van de demo, heb ik me daar prima mee vermaakt. Ik had alleen last van het feit dat hij ipv een infrarood alleen een sonar bril heeft.

Mr. Olaf schreef:

ipv een infrarood alleen een sonar bril is niet echt een spoiler Mr. Olaf, maar goed .
Ja dat komt omdat Stealth uiteindelijk niet echt meer aanwezig is in conviction, er zit wel een vorm van stealth in maar dat vind ik erg lichtelijk.

War-Ultima
Ik raad sneak fans liever een game aan genaamd Alpha Protocol deze komt volgende maand uit en zoals de ontwikkelaar al vermeld in de video, je moet de game echt spelen om het te snappen, het is een stealth/action/rpg game (een 50uur+ game).

avatar van Mr. Olaf
War-Ultima schreef:

Je hebt gelijk, maar ik post ook regelmatig op moviemeter en daar wordt al snel gespoilerd!

War-Ultima
Ja gamespot.com geeft een 8 en geeft aan dat stealth erg lichtelijk is, alle uitdaging die in voorgaande delen zat ontbreekt in conviction plus het is een korte ervaring (te kort).
Het enigste positieve wat ze te vermelden hebben zijn de execution moves, online co-op en goede verhaallijn maar thats it.
Alleen de execution moves zorgen er ook weer voor dat het een te makkelijk spel is (volgens gamespot).