Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (2010)

Mobile / PC / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Hoofdpersonage Sam Fisher komt te weten dat Anna Grimsdottir, een goede vriendin van Sam die inlichtingen verzamelt voor Third Echelon, in gevaar is en besluit om haar een handje te helpen. Helaas is Third Echelon niet meer wat het eens was; Sam krijgt vaak verkeerde missie-informatie mee en bovendien de verkeerde uitrusting. Tot overmaat van ramp zijn de bazen van Third Echelon ook nog eens verwikkeld in een politieke machtsstrijd. Als Sam ontdekt dat de dreiging eigenlijk vanuit de binnenste gelederen van de organisatie komt, ziet hij zich genoodzaakt om weg te gaan, waarmee hij echter wel een voortvluchtige wordt.

ik von double agent de slechtste van de hele splinter cell reeks
chaos theory von ik daar in tegen het aller leukst vooral de 5 missie in dat high tech gebouw
daar zouden ze 1 heele splinter cell eigelijk over moeten maken alleen maar in zoon high tech gebouw van deze tijd

Shinobi schreef:
Zal wel een timed exclusive zijn, waarschijnlijk dat die een halfjaar later uitkomt voor de PS3.

hij komt niet voor de ps3 uit alleen voor de xbox360 en pc srry

Bron?

avatar van Martijn
slippedwheat schreef:

lol 100000 site's
zie het gewoon aan ze gaan een keer een exclusive maken voor de xbox 360 wooow de ps3 heeft een keertje geen exclusive
waarom zijn die focking sony fanboys altijd zo uit op de xbox 360 exclusive's
echt wtf !!
doen wij toch ook niet bij jullie hou dan is een keer op met zeike

Haha jij bent grappig, PS3 bezitters willen gewoon graag dit spel ook spelen. Toch niets mis mee, ze moeten exclusives gewoon verbieden, zowel voor PS3 als Xbox, dan kunnen veel meer gamers er van genieten. Altijd dat gezeur over het PS3 camp en het Xbox kamp, gewoon allemaal gamers, punt!

avatar van Bombong
De release is nu officieel bepaald op 23 februari 2010. Maar als je de nieuwste beelden ziet, lijkt het allemaal weinig meer met de oorspronkelijke stealth-game te maken te hebben en wordt het gewoon standaard 13 in een dozijn actie. Ik hoop maar dat dat niet waar blijkt te zijn.

avatar van Florsi Florsa
Mee eens, het zag er erg Rambo en on-stealthy uit. En dat is jammer, maar wie weet wordt het toch een hele vette game, de naam Splinter Cell waardig.

MikeMannuh
Ik vond de beelden erg vet. Prima dat ze de oude game in de prullenbak hebben gegooid en wat actie erin hebben verwerkt, want alhoewel de eerste paar Splinter Cell games vermakelijk waren, gaat het 5 minuten in het donker staan wachten in iedere room toch wel erg vervelen na een tijdje....

Daarbij vond ik het niet echt bepaald Rambo uitzien maar meer als een Special Agent met flinke skills die pissed off is. Precies volgens de verhaallijn dus. In de beelden die ik heb gezien rent hij niet echt bepaald 'guns blazing' een kamer in, maar is het nog steeds de bedoeling dat je gebouwen in sneaked (via openstaande raampjes) of meet een spiegeltje onder de deur kijkt om de positie van je vijanden te bepalen. Dat het uitschakelen van je enemies dan op een wat snellere en wat meer actiegerichte manier gaat kan ik nou niet echt bepaald een ramp noemen.

Kan niet wachten op deze game. Het zag er allemaal erg bruut uit!

avatar van Florsi Florsa
Toen ik zag hoe hij na een shotgunschot of 5 vrolijk doorliep, had ik wel m'n twijfels...

avatar van Bombong
De afgelopen tijd heb ik de eerste drie Splinter Cells in omgekeerde volgorde opnieuw gespeeld. Het viel me op dat deel 1 veel meer actie-georienteerd was dan deel 3 of deel 4. Het is dus zeker geen ramp als Conviction wat meer actie kent. Het zou wel jammer zijn als het stealth-karakter meer op de achtergrond raakt. Er zijn natuurlijk mensen die dat altijd al saai hebben gevonden, maar voor hen zijn er zo veel andere games, terwijl er voor de echte stealth fans buiten de Splinter Cell en Thief series nooit echte alternatieven zijn geweest. Van Thief 4 is er alleen een vage aankondiging dat ie wordt gemaakt dus voorlopig zijn we echt enkel en alleen aangewezen op Conviction.

avatar van Jarno90
Wel jammer dat de game niet op de PS3 komt... Maar toch ga ik hem halen voor mijn PC! Top game als je het mij vraag! Staat zeker op mijn pre-order lijst...

avatar van PetOn23
Kijk echt uit naar deze game. Wordt een Topper

avatar van Deftones_JP
Florsi Florsa schreef:

Ik heb (o.a. bij gamekingslive) verschillende playthroughs gezien van een level en daarin zag je dat je ook wel verschillende opties hebt wat betreft speelstijl. Zo kan je inderdaad naar binnen met veel geweld maar iemand met skills kan ook ver komen met stealth. Toch ligt de nadruk inderdaad meer op de actie dan de vorige delen lijkt het.

avatar van Martijn
Volgens de PCGP zit er nog heel veel stealth in het spel.

avatar van Deftones_JP
Maar ook absoluut meer actie (wat Florsi zegt), neem alleen maar die optie in keer actie verschillende mensen om te leggen. Zo'n actie koste je in eerdere delen veel meer moeite (en health) dan nu. Dat is dus duidelijk een optie die je stimuleert om meer geweld te gebruiken.

avatar van Feyenoord100jaar
Kijk er naar uit

avatar van burgetje1
zou deze ook voor ps3 komen

Als het goed is niet, maar je kunt altijd hopen hè.
Lijkt me wel een masterlijk spel en Ubisoft zou zich flink in z'n vingers snijden als ze deze niet voor de PS3 uitbrengen.

avatar van hpdw
Ik wacht al veelste lang op dit spel

Kan iemand mij misshien vertellen wanneer de demo nou komt,
want de demo zou al in januari te downloade zijn maar is er nog steeds niet???

avatar van Feyenoord100jaar
Geen idee Danil, het wordt inderdaad wel eens tijd
Verbaasd me wel dat er al een stem is.

vandaag de demo van splinter cell maar kan je hem niet downloade als je geen xbox live gold heb????

avatar van PetOn23
Danil schreef:
duuuh dat dat niet kan dan ben je toch op internet haha

avatar van Bombong
Het is tegenwoordig meer regel dan uitzondering dat de release van PC-games vlak voor de officiele release datum wordt uitgesteld. Zo ook bij deze. Gelukkig is hier het uitstel beperkt tot 30 april.

Waarschijnlijk heeft Ubisoft de extra tijd nodig om hun DRM in te bouwen, de nieuwe beveiliging van Ubisoft waardoor je continue online moet zijn bij een singleplayer game. Bij Assassin's Creed II hebben de PC-spelers al kennis kunnen maken kunnen maken met Ubisofts DRM, en helaas niet tot hun genoegen. Zeker de eerste week lagen de servers van Ubisoft hele tijden plat.

IK kan nog steeds niet op xbox live zilver de splinter cell demo downloaden er stond dat xbox live zilver een wweek later kon maar kan nog steeds niet weet iemdand wanneer wel?

hehe eindelijk te downlaoden kga is ff kijken

avatar van polopolo150
Amateurs bij Ubisoft... ze hebben alweer een trailer gelekt, per ongeluk... Moeten ze maar geen USB sticks meer neerleggen bij PAX East.

YouTube - Splinter Cell Conviction Launch Trailer *LEAKED*

Maar het ziet er wel geweldig uit.

avatar van fabblwaps
Ik heb deze besteld en wacht in spanning af. Na de demo te hebben gespeeld ben ik erg positief, is toch weer lekker stealthy. Ik vind het ook erg leuk gedaan dat het beeld zwart-wit wordt als je in het donker staat. De toevoegingen zijn niet heel ingrijpend maar toch wel leuk, en alles loopt gewoon net wat soepeler dan bij vorige delen. Minpuntje is dat het slepen met lijken niet meer van de partij is, was altijd lachen om met een lijk in het donker te gaan staan en die ineens voor iemands neus te gooien.

avatar van GameEvolutie
Dit vind ik de beste en de donkerste splinter cell tot nu toe,
de game weet echt boeiend te blijfen tot het einde ook is de setting van deze splintercell veel donkerder als de rest wat positief uitstraalt natuurlijk!

Alle gamers in nederland hoefen niet bang te zijn dat deze splintercell tegen valt want hij doet een petje af op 14 april in nederland!

avatar van Awake78
Ik vond de demo 3 x niks. De gimmick met die teksten was nog wel aardig gedaan, maar voor de rest zat er geen greintje originaliteit bij. Die Sonar-kijker komt bijvoorbeeld uit Batman. Dat zwart-wit als je in het donker staat is dan weer lichtelijk gekopieerd van Riddick en voor de rest ontaardt iedere sluippartij in een ordinair potje schieten. Daarvoor speel ik liever een echte shooter. Splinter Cell was juist altijd innovatief en kwam doorgaans altijd met nieuwe gadgets op de proppen.

Ook grafisch matig (te 'gewoontjes') en de besturing liet ook nog te wensen over. Ik ben zeker nog niet overtuigd