Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction (2010)

Mobile / PC / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Hoofdpersonage Sam Fisher komt te weten dat Anna Grimsdottir, een goede vriendin van Sam die inlichtingen verzamelt voor Third Echelon, in gevaar is en besluit om haar een handje te helpen. Helaas is Third Echelon niet meer wat het eens was; Sam krijgt vaak verkeerde missie-informatie mee en bovendien de verkeerde uitrusting. Tot overmaat van ramp zijn de bazen van Third Echelon ook nog eens verwikkeld in een politieke machtsstrijd. Als Sam ontdekt dat de dreiging eigenlijk vanuit de binnenste gelederen van de organisatie komt, ziet hij zich genoodzaakt om weg te gaan, waarmee hij echter wel een voortvluchtige wordt.

avatar van fabblwaps
ik verwacht van developers dat de normale moeilijkheidsgraad de te prefereren moeilijkheidsgraad is
Dat is wel erg kortzichtig, verschillende moeilijkheidsgraden bestaan juist omdat niet iedereen het even moeilijk wil spelen.

Verder snap ik wel wat je bedoelt, maar ze moeten nou eenmaal een groot publiek bereiken om met de serie door te mogen gaan. Mark & Execute vind ik trouwens wel leuk, maar dat is een kwestie van smaken verschillen.

Verder ben ik de eerste om toe te geven dat er veel mis is met dit spel (zie mijn bericht eerder op deze pagina), maar voor mij persoonlijk kan dat de pret niet bederven.

Ik zou het als ik jou was een keer op realistic proberen, misschien is het dan leuker voor je (voor mij wel in elk geval). Verder kan ik infiltration mode (te unlocken via uplay) aanraden voor een meer stealth aanpak.

War-Ultima
Goeie review ravnoss, dacht dat ik de enigste user op gamesmeter ben die conviction wat tegen vind vallen maar ben gelukkig niet de enigste.

avatar van IceTea
Wat een game tot nu toe zeg.. Die actie had ik net nodig om splinter cell weer op te pakken. Je kan het sneaky doen, maar hoe dan ook je moet geweld gebruiken.

Tot nu toe top game!

Later meer...

avatar van IceTea
Hmm, toch wat terug gevallen qua mening. Had liever meer in gebouwen gezeten. Irak missie sloeg nergens op, maar de moves en skills die je kan zijn wel om te genieten.

avatar van fabblwaps
De Irak en kermis missies zijn inderdaad best zinloos, maar verder is het meestal toch indoors sneaken geblazen. Tenzij je daar niet van houdt natuurlijk, dan schiet je gewoon op easy iedereen met je machinegeweer kapot.

Naja kermis vond ik dan wel weer leuk! Alleen die Irak missie waarom? Haha

Nog niet uitgespeeld, we gaan weer morgen even verder.

Grtz,

XkellyyD
Ik heb het spel nog niet, maar als ik kijk naar de andere delen wil ik het meteen kopen! Maar misschien kan iemand mij hier antoord op geven: Ik ben bang dat mijn laptop het spel niet aan kan . Ik heb Chaos Theory al wel op mn Laptop (werkt goed). Ik had bijv. Het spel Assassins creed 1 gekocht. Ik had eerst gelezen of mijn laptop het spel aankon. Mijn laptop voldeed aan zijn eisen. Maar toen ik het spel wou spelen wou het dus niet :S (stotterd nogal enzo) als ik nu op de snelkoppeling van assassins cr. klik, staat er rechts in beeld:

voor spel aanbevolen classificatie: 5,5

voor spel vereiste classificatie 5,0

huidige classificatie van systeem 3,5 (kan ik dit trouwens veranderen naar bijv. 5,0/5,5?? zoja, HOE?!)

misschien dat iemand mij kan vertellen wat voor aanbevolen classificatie het spel heeft.

Grtz. ;D

ps. Mensen zeggen al snel dat een latop niet goed is voor games, dat is oo kwle zo.. Maar ik heb bij aankoop van deze laptop echt gelet op de dingen voor games enzo en hij kan veel aan ..

avatar van DES-Niels
Chipsets in laptops worden meestal niet ondersteunt door spellen.....
Ten tweede, de classificatie blijft hetzelfde en het wordt niet bedoelt voor de minimale systeemeisen.
Als je niet weet wat je hardware is. Via dxdiag en toestaan heb je een menu en heb je je informatie.
Stotteren? Probeer eens lagere instellingen.
(staat in graphics)

Als je alleen spellen wilt spelen, koop een comp.

Een goede gamelaptop begint al gauw bij 1500e, voor dat geld zette ik dan liever een dikke game-pc in elkaar..

avatar van fabblwaps
Je laptop upgraden is voor zover ik weet onmogelijk of tenminste behoorlijk moeilijk (ben geen computergenie dus ik kan er naast zitten). Je hebt misschien wel een héél kleine kans dat je deze kunt spelen vanwege de zwaar verouderde engine, ik denk dat deze wel minder zwaar is dan AC 1. Is alleen een erg dure gok met een full-priced game.

avatar van Florsi Florsa
Ben ongeveer halverwege en hoewel het jammer is dat Splinter Cell niet meer is wat het was tot en met Chaos Theory, ben ik bij Conviction aangenaam verrast door hoe het verhaal wordt verteld door Coste, afgewisseld door de teksten op de muren.
Vooral in de scène waarin Fisher van Grim hoort dat Lambert hem niet echt heeft verraden, zijn Sams emoties heel pakkend uitgebeeld. Chapeau.

Ravnoss schreef:
De gameplay is is sinds het eerste deel elke keer minder geworden, maar nu is het echt te gek geworden.

Hoezo doet de gameplay van Pandora Tomorrow en Chaos Theory onder voor die van het eerste deel?

avatar van Mafurios
Het is een leuk spel maar het is gewoon geen splinter cell meer en het werkt ook lang niet meer zo goed als de oude delen. Het is iniedergeval geen echte stealth game meer.

avatar van Florsi Florsa
Huppa, tussen m'n examens door net uitgespeeld.
Ik vond het einde retevet, zoals eerder gezegd waren de graphics en het verhaal ook prima, maar verder sluit ik me aan bij de rest: het is geen stealth meer en dat is natuurlijk jammer.
Toch vier sterren dik verdiend.

avatar van Gatvol
Ja, dit was ook weer even wennen. na alle vorige splinters in mijn duimen was ik erg skeptisch toen ik dit begon te spelen.

Ik vond het niets, vloekte zelfs en heb de controller op het bed gesmeten. Hoe kon Ubisoft dit doen?? Ik begreep het niet.

Later (de volgende ochtend toen ik hoestend op de grond wakker werd (a.wake??lol)) kwam ik erachter dat het probleem lag in het veelvuldig nuttigen van bier en dus had ik de controller verkeerd om gehouden.

SCC is kort ja, dat weet nu iedereen, het is snel en doet meer aan een oude arcade game denken dan aan de originele splinters (of planken, ligt eraan)

met wat schuurpapier is dit toch een mooie game geworden. maar ik had hetzelfde gevoel als bij Alan Wake. Sam Fischer ben ik niet meer, ik beweeg nu volgens een script, en je bent niet meer bang voor de vijand, want die knal je zo neer.

weinig gesluip, ik heb die remote cam niet 1 keer gebruikt pffff

Gatvol schreef:

Nu ben ik wel benieuwd hoe ver je bent gekomen na een avondje met je controller verkeerd om.

Ik haal hier trouwens toch een halfje vanaf voor de grote hoeveelheid vervelende slordigheidsfoutjes in de game.

avatar van fabblwaps
Weet iemand hier iets over de nieuwe DLC? Het zal wel niet veel voorstellen maar je weet maar nooit.

Dit was mijn eerste kennismaking met Splinter Cell. Ik heb genoten van het spel, omdat het mogelijk is om niet alleen dom te schieten. De verhaallijn is goed. Het speelt als een film. Voor mij nog de kunst om ongezien door een level heen te komen.

Wat ik een nadeel van het spel vind is dat je bij Hunter tussendoor je vorderingen niet op kunt slaan. Daardoor ben je gedwongen om langer te spelen en is het niet mogelijk om even een half uurtje te ontspannen door in te spannen.

Heb een paar keer online gespeeld, maar beviel me het best om dat te doen met iemand die ik ken. Merk dat er vaak mensen online spelen zonder headset en dat is niet echt handig als je een taktisch spel wilt spelen.

Peetmoeder schreef:
In dat geval kan ik de oudere delen ook aanraden, die zijn meer op stealth gericht.

avatar van Mr. Olaf
fabblwaps schreef:

De combinatie stealth en aktie in deze game spreekt mij enorm aan. Toch net ff anders dan pure stealth. Maar de tactiek die ik over het algemeen toepaste was toch zo onzichtbaar mogelijk blijven en heb ook vrij weinig gadgets gebruikt om tegenstanders uit te schakelen. Naar binnen rennen als Rambo heeft nog steeds geen zin bij dit zeer vermakelijk spel!
Washington DC is een schitterende locatie voor de game en is erg tof om de hotspots te zien, nadat ik ze vorig jaar zelf in Washington ben geweest.

avatar van IceTea
Gister eindelijk uitgespeeld! Erg vemakelijk einde zeg ik alvast.. Voor de rest, veel missies waarbij je vol moet knallen om er doorheen te komen(helaas).

Ik ben nu de missies opnieuw aan het spelen op Realistic. En dat bevalt me nu al meer, ook omdat je jou geupgrade weapons nu ook kan toepassen in het begin. Zo kan je nog leukere combo's maken!

4 sterren

avatar van codey123
Heel leuk spel als je de andere leuk vond en de graphics zijn wel goed en het kan zelfs op zen hoogst op een redelijk goede computer. het is leuk om met wapens en upgrades te expirimenteren ik heb er veel lol mee gehad voornamelijk in sp heeft een goed verhaal goede gamplay perfect!

avatar van rockgamer
jaren lang wachten we op deze game, niet normaal veel uitgesteld, dan moet het wel een topper zijn als ie uiteindelijk uit is toch, maar nee dan je krijg je een beetje een gemiddelde game met matige graphics

avatar van andnino
In één dag uitgespeeld. Wel een erg kort spel, maar ontzettend gaaf. Het is soms wat veel actiegericht, maar in veel situaties ging de adrenaline echt door me heen, net zoals dat soms gebeurde toen ik de vorige delen voor het eerst speelde. Vooral gaaf is de filmachtige opbouw, gave cameraposities, beeldeffecten en flitsende cutscenes. Personages en locaties ook zeer gedetailleerd uitgewerkt, complimenten!

avatar van Bombong
De meest teleurstellende game die ik heb gespeeld in de ruim 12 jaar dat ik games speel.

Tot nu toe waren er twee goede stealth gameseries: Thief en Splinter Cell. De eerste 4 Splinter Cells vond ik allemaal uitstekend en het heeft me verrast dat de serie het hoge niveau in alle delen wist te handhaven. Maar met Conviction is aan die reeks helaas een einde gekomen. Ik had hem vorig jaar al gekocht direct toen hij uitkwam, maar vrij snel weer terzijde gelegd toen ik merkte dat er vrijwel niets meer over was van de oude games. Ik heb hem zojuist uiteindelijk toch nog helemaal gespeeld, maar mijn eerste indruk blijft ongewijzigd: met Conviction blijkt stealth helaas verworden tot vanachter een muurtje je vijanden neerknallen. Voor de echte Sam Fisher essentiele features als het verbergen van lichamen of je snelheid aanpassen door middel van het muiswiel, zijn helaas verdwenen. Af en toe had ik het idee dat het de goede kant op ging, als je bijvoorbeeld stukken langs buizen kon klimmen, maar uiteindelijk eindigde vrijwel elk level in schietpartijen. Enige positieve vond ik de omgevingen die nog wel typisch Splinter Cell waren.

Ik verwacht niet dat er nog een nieuwe Splinter Cell zal verschijnen, want ik kan me niet voorstellen dat iemand op een middelmatige shooter zit te wachten, maar als het wel gebeurt zal ik hem niet meer kopen. Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op de Thief 4 waaraan al een tijd gewerkt schijnt te worden.

en hitman dan ?

avatar van COD_PRO88
een nieuwe splinter cell deze ga ik zo snel mogelijk halen!!!!!

avatar van COD_PRO88
ik wist niet eens dat er een nieuwe (voor mij nieuwe) was.

nooit iets van gehoord ofzo is deze game de moeite waard om te kopen??

avatar van Mr. Olaf
Ik vind hem heel tof, maar de meningen zijn verdeeld over deze game. Vooral de co-op zit ijzersterk in elkaar.

Mr. Olaf schreef:

OK thx mr.

Ik ga hem waarschijnlijk wel halen bij FRS ofzo.......

Best goede game toch. Omhoog naar 4*