Warcraft III: The Frozen Throne (2003)

Alternatieve titel: Warcraft III

PC / Macintosh
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Sierra en Blizzard

Dit is een uitbreiding op Warcraft III: Reign Of Chaos. De Burning Legion is net verdreven van de Azeroth als een nieuwe vijand alweer op de deurmat staat. Half Night-Elve en half demoon Illidan roept het serpentenras Naga op om samen met hem The Frozen Throne te gaan vernietigen waarop de Lich King zit. Kruip in de huid van Night-Elves of Undead om dit te voorkomen of kruip in de huid van Illidan en zijn Naga om dit juist te bewerkstelligen.

avatar van Tha)Sven
Wat is daar vreemd aan? De meeste die het spel nu nog zouden kopen , kopen het waarschijnlijk voor de MP, want daar ligt nu de kracht. De noobies zijn gestopt met spelen.
Btw mijn account is ThaSven, dus voeg me maar toe als je wil. Ik speel meestal alleen DotA games dat wel

avatar van Fluidvirgo
Tha)Sven schreef:

Ik dacht je naam al te herkennen. Ik heb je wel eens gezien in een dota game. Mijn nick: CarOld. See you around!

avatar van ReMyTje86
Ik denk toch dat dit spel een van me beste uitbreidingen zijn voor de orginele spel. De verhaallijn word goed hervat en de nieuwe units blijven echt een mooie fantasy een fairy dragon . Maar ik ben echt slecht met online spelen ik weet ook niet waarom ik ben beter in het orgineel dan dit raar maar waar. Dus als ik zin heb in een leuke custum game zoals Land of Legends (dota) of dota zelf of weet ik veel dan heeft het spel zelf een heel andere in kijk je kan zoveel geks maken. Wat ik nu voel is dat blizzard mij nooit heeft teleurgesteld heeft in het maken van games Top spel ****,5 (9.3)

avatar van Quaest
3* voor tower defence.. De rest gaat het wel.
Ik verveelde ook snel. vond niet echt super game

avatar van dimasX
Een tof spel is maar niet echt een topper

Goede uitbreiding met veel nieuwe units, spells, buildings, items, heroes => eigenlijk gewoon alles meer en beter. Vond het wel jammer dat ze de Gyrocopter van de Humans hadden gedegradeerd . De eerste twee campaigns vielen me wat tegen. Maieve heeft zo'n vreselijke ... stem en is ook zo arrogant . Dat gedoe met Kael'thalas en z'n Blood Elves vond ik niet zo interessant. Derde campaign met Arthas en Sylvanas maakte veel goed. De bonuscampaign met Rexxar en Co was ook erg leuk. Vooral het stukje waar je in Proudmore's ford zit en moet ontsnappen met een boot

Ook deze krijgt 5*

avatar van DoraRing
UndahCovah schreef:
WTF? de nieuwe update (1.21B) deed mij echt van mijn stoel vallen!

Je kunt het spel nu spelen zonder cd, wat betekent dat Blizzard de singleplayer 'weggeeft' aan iedereen. Dat kun je je toch niet voorstellen? Je kunt nu op LAN gewoon Warcraft 3 doen met iedereen. Vreemd hoor...

Juist beter voor lanParty's.
Het spel is nu al wat verouderd en als mensen het zo cool vinden zullen ze hem wel aanschaffen om een kijkje te nemen in de multiplayer.

Online is ie erg pittig

Ik vraag me altijd af waarom deze game minder gebalanceerd zou zijn dan Starcraft. Voor zover ik kan zien heeft iedere race zijn voor en nadelen en kun je met iedere race elk leger van de tegenstander counteren (mits je goed genoeg bent natuurlijk). Kan iemand me vertellen wie er overpowered / underpowered zou moeten zijn?

Erg vermakelijke RTS

avatar van wolly
battle.net is net als reign of chaos (de andere warcraft 3)
battle.net is beter

avatar van Tsjo-Wi
Speelt er hier nog wel eens iemand Risk Next Generation? Dat is een online custom game voor Warcraft III met nog een behoorlijk levendige community. Het spel is een Warcraft variant op het bordspel Risk waarbij je zo veel mogelijk landen moet veroveren om meer inkomen per minuut te krijgen. Als je een heel continent hebt veroverd krijg je per minuut een gold bonus, zodat je dus meer troepen kan kopen. Er zijn vele verschillende units en gevechtstactieken dus geen enkel potje verloopt hetzelfde. Het is echt een vet spel als je het een beetje door hebt. Ik zelf speel het redelijk vaak en ben er ook behoorlijk goed in geworden. Ik sta momenteel 25e in de rankingslijsten.

Check de site en het forum: Risk Next Generation - risknextgen.com

avatar van Cassevis
Als ik reign of chaos heb, is het dan handig om deze ook koop te kopen of vernieuwt dit niet zo veel?

avatar van Tsjo-Wi
The Frozen Throne biedt een hele nieuwe singleplayer campaign en een hoop nieuwe units en andere kleine dingen. Ook wordt deze uitbreiding vandaag de dag nog een stuk meer online gespeeld dan Reign of Chaos. Als je die vet vond is dit dus zeker wel de moeite waard.

avatar van Cassevis
Oke, dan ga ik 'm nu bestellen

Ik hou nooit zo van RTS online, dus ja, ik speel hem alleen sp. Maar dat is ook al verschrikkelijk geniaal. Ik zit de hele tijd te denken: die heb ik vermoord in WoW, en die. En die. XD

JustMike schreef:

Dat gevoel had had ik toen ik WoW voor het eerst speelde: DEJAVU!

Inderdaad, maar dit spel heb ik best wel lang geleden een keer gespeeld. En toen het meest campaign, dus ik was ook veel vergeten, en daarom van
WoW ---> Warcraft III ipv. Andersom

avatar van Dark Lord Andrew
Ik heb eigenlijk nu ik eraan denk de grootste lol gehad met dit spel toen ik klein was. Nu nog!

Ik verhoog mijn stem naar 5 sterren.

Dark Lord Andrew schreef:

Ik verhoog mijn stem naar 5 sterren.
En terecht!

avatar van Carolus Rex
Voor mij zijn Age of Empires II en Warcraft III de RTS-games, en alhoewel AOE2 meer nostalgie opwekt was Wc3 het beter spel. Niet zo zeer qua verhaal, graphics, etc maar de multiplayer (vooral de custom games) was brilliant. Er waren RPGs, Tower defense, Survival, ... zo veel variatie. De gewone multiplayer was natuurlijk ook goed, maar kon mij niet zo veel boeien.

Al bij al, zeker een van de beste en meest succesvolle games uit het RTS genre, jammer dat WoW een einde aan deze reeks maakte.

avatar van bvonk
@Carolus
Einde aan de reeks? Blizzard heeft de RTS niet opgegeven of zo na WOW. Kijk maar naar starcarft, het duurde daar ook erg lang voordat er een vervolg kwam. En met Starcaft II zijn ze nog steeds volop bezig, er is dus nog kans op een nieuw Warcraft deel. Ze moeten toch weer iets als ze uiteindelijk klaar zijn met WOW en Starcraft II.

avatar van Carolus Rex
Starcraft kon me niet zo boeien als Warcraft en was online ook minder interessant qua custom games. Warcraft had (/heeft) dingen als "Dota", "The Black Road", "Island Survival"... Het probleem met een vervolg voor Warcraft III is het verhaal, bij Blizzard zullen ze rekening moeten houden met het WoW verhaal maar dat is waarschijnlijk geen al te groot probleem.

Blizzard heeft altijd geantwoord op vragen over Warcraft IV met "WoW is het vervolg" dus veel hoop heb ik niet voor een echt vervolg van Warcraft III: The Frozen Throne.

Carolus Rex schreef:

Lol warcraft 4 komt heus wel. desnoods het verhaal van word of warcraft in RTS. Wow heeft me nooit geboeit.
Five good reasons why - We need Warcraft 4 - YouTube