Warcraft III: The Frozen Throne (2003)

Alternatieve titel: Warcraft III

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Sierra en Blizzard

Dit is een uitbreiding op Warcraft III: Reign Of Chaos. De Burning Legion is net verdreven van de Azeroth als een nieuwe vijand alweer op de deurmat staat. Half Night-Elve en half demoon Illidan roept het serpentenras Naga op om samen met hem The Frozen Throne te gaan vernietigen waarop de Lich King zit. Kruip in de huid van Night-Elves of Undead om dit te voorkomen of kruip in de huid van Illidan en zijn Naga om dit juist te bewerkstelligen.

avatar van UndahCovah
Dit spel speel ik nog steeds online. Één van de weinige uitbreidingen-op-een-game die echt goed is en die heel veel toevoegt aan het origineel. Online verveelt dit spel nooit, Je kunt gewoon het spel spelen maar er bestaan ook talloze (map)mods. Je kunt DotA, FootmanFrenzy en zelfs een MMORPG spelen in dit spel.

Hier komt ook nog bij dat de SP echt geweldig is!

Moet er niet eerst gediscussieerd worden of dit wel mag?

avatar van Jordy
niet hier in ieder geval

avatar van DoraRing
Lekker zeg, toen ik deze toevoegde ging die niet door.

Maarjah offtopic, Coole uitbreiding, vooral de mini-rpg.
Vind het online ladder spelen minder, daarvoor speel ik liever roc.

Blijft een fantastische uitbreiding .. een gigantische SP :O
Niet normaal zoiets had ik van te voren niet verrwacht.
Ik vind de extra units ook heel cool. Ik vond alleen de campaign van de Orcs wat minder (de bonus) Dat was niet echt uitdagend.
De andere missies waren allemaal erg uitgebreid en gevarieerd.

avatar van rpger
Uitstekende expansion zoals we inmiddels wel van blizzard gewend zijn. Ik vond vooral de bonus campaign met die gast en die beer (Mishka?) erg cool een soort mini RPGtje.

die was idd top rpger.

Rexxar en Misha ik heb die RPG wel 4x uitgespeeld

avatar van Tha)Sven
Ik snap niet wat iedereen met die mini RPG heeft .. ik vond het lang niet zo leuk? Kan iemand mij misschien vertellen wat er zo leuk aan was ?

Lekkere warcraft sfeer..

Automatische Tournaments, Clanladder via battlenet.

Tja voor de online community daar kunnen voor veel andere games van leren. Oo de populairiteit is nog steeds erg hoog.

avatar van Tha)Sven
Ik bedoelde eigenlijk de bonus campaign van Mischa, de Orcs dus ..

avatar van UndahCovah
de Orc bonuscampaign is zo vet omdat er een goed verhaal in zit. Het verhaal is meeslepend en interessant. Ook is de speelstijl heel prettig. Ook de levels zijn afwisselend en leuk. Daarbij kun je veel items krijgen en je kunt levelen. Het is het echt een RPG binnenin een RTS game. Dat maakt het leuk

avatar van DoraRing
Jah daar ging me eerste zin over.

De lekkere warcraft sfeer die je in die bonus campaign hebt.

avatar van rpger
UndahCovah schreef:

Helemaal mee eens, het laat zien waar de engine toe in staat is, maar het verhaal(tje) was ook erg boeiend en geeft ook wat meer background. Overginds liep ik Rexxar en Mischa tegen het lijf in World of Warcraft, die lopen ergens rond te dwalen in orc terroritory. En dat was toch wel F#())ING COOL!!!

UndahCovah schreef:

Hier komt ook nog bij dat de SP echt geweldig is!

mmorpg in dit spel?
Leg uit.

Het is al uitgelegd in de posts die onder die post staan

Tha)Sven schreef:
Het is al uitgelegd in de posts die onder die post staan
Ik heb het niet over rexxar maar over een mmorpg?

avatar van DoraRing
Wel een beetje jammer dat vaak dezelfde helden worden gebruikt in een online potje.
Als we het over goede gamers hebben dan.

avatar van Tha)Sven
Ja dat is bij iedere game, want die pakken alleen de beste strategieen..
Ik ben btw weer helemaal verslaafd aan DotA. Echt een fantastisch custom game is dat

avatar van DoraRing
Juist iets onverwachts zou cool moeten zijn.

avatar van DoraRing
Of dat het ligt aan speler wat jij als speler het fijnst vind.

Geweldige game aleen de alle mannatjes zijn zo beperkt zoals alle races hebben 1 heel goede vliegende unit en land unit net als de helden zijn ook bestwel beperkt... maar het is wel heel goed!

avatar van DoraRing
Als je serieus online speelt zie je dat het allemaal perfect is.

avatar van Tha)Sven
Ja ik had laatst wat beelden gezien van die vent die Grubby had verslagen op de WGC.
Echt ultiem en zo ontzettend precies _0_

avatar van UndahCovah
De laatste WCG? Ik volg het niet echt meer maar ik het vroeger wel veel demo's gezien van Grubby. Vooral 2on2's kijken is echt leuk. Ik heb ook wel eens een demo van 1,5 uur gekeken. Ze hadden op het end beide 2 heroes van lvl 10, echt een mooi potje!

Wat ook leuk is om DotA demo's van de echte pro's te bekijken. Je ziet dat hun teamspel echt ontzettend goed is. Echt prachtig om naar te kjiken.

avatar van Tha)Sven
Helaas is de 6.xx versie lang niet zo leuk als de 5.xx serie bij DotA. Nu is er eigenlijk veel te veel poespas ( ) vind ik.

avatar van UndahCovah
Maar het spel is wel enorm gebalanced. Dat maakt het wel extra leuk... ze zijn nu echt aan elkaar gewaagd

avatar van Fluidvirgo
Speel na jaren nog steeds DotA! Zelfs een tussenkomst van WoW heeft daar niets aan kunnen veranderen. Inmiddels is WoW alweer een flinke poos verleden tijd voor mij. DotA 6.49c staat echter gewoon in m'n maps dir..

avatar van UndahCovah
WTF? de nieuwe update (1.21B) deed mij echt van mijn stoel vallen!

Je kunt het spel nu spelen zonder cd, wat betekent dat Blizzard de singleplayer 'weggeeft' aan iedereen. Dat kun je je toch niet voorstellen? Je kunt nu op LAN gewoon Warcraft 3 doen met iedereen. Vreemd hoor...