LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game (2011)

Nintendo 3DS / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Disney

Deze Lego-game is gebaseerd op de vier Pirates of the Caribbean-films. In het spel kan je uit meer dan zeventig verschillende en herkenbare personages kiezen, waaronder kapitein Jack Sparrow, terwijl je de diverse locaties en gebeurtenissen uit de films in Lego-vorm herbeleeft.

avatar van Manny Calavera
Heb het nu een tijdje gespeeld maar het gaat wel erg snel vervelen hoor, die muntjes verzamelen en wat puzzels oplossen. Jammer, want de game ziet er behoorlijk goed uit. Veel detail en het hele Lego sausje over de game heen is goed gelukt. De humor is aardig en de karakters komen allemaal goed overheen met de mensen uit de films. Ook de soundtrack is regelmatig te horen en werkt sfeerverhogend.

Maar uiteindelijk draait het bij mij om de gameplay en die vind ik te simpel. Soms zijn de puzzels wel lastig, maar dan vooral op een storende manier dat ik geen idee heb wat ik moet doen. Tussendoor moet je nog een beetje zwaardvechten, maar dat stelt niks voor aangezien je met 1 slag bijna elke soldaat wel kapot slaat.

Toch is het wel een geinig tussendoortje voor liefhebbers van Lego en de Pirates films.