The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)

Alternatieve titel: The Elder Scrolls V: Skyrim VR

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch / PlayStation VR / PC VR / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Bethesda
Uitgegeven door Bethesda

De koning van Skyrim is recentelijk overleden. Zijn dood zet een potentiële burgeroorlog in gang. Daarnaast verschijnt er een draak genaamd Alduin de World Eater in Tamriel en dat terwijl draken al meer dan 1000 jaren geleden verbannen waren. De vernietiging van Tamriel is zeker als Alduin overwint. De speler stapt in de schoenen van de Dovahkiin, waarschijnlijk het laatst overbleven lid van de Dragonborn, een groep mensen met de krachten om draken te verslaan, en zal een manier moeten vinden om Alduin te verslaan en de orde te herstellen in Skyrim.

raymondomoes16 schreef:
Game nu aan het downloaden
Binnen een half uurtje binnen

Kan niet wachten tot hij binnen is
Heb zoveel kamaraden er over horen praten die zeiden dat deze game echt top was dus en echt benieuwd

Morgen maar eens gaan gamen ^^

Ik vind Skyrim een van de beste games ooit dus daar niet van, maar hoezo heb jij hem al op #9 terwijl je 'm nog moet spelen? Haha

Trailers bekeken en gameplay's
Ziet er inderdaad super mooi uit

Hoelang doe je er ongeveer over tot je hem uitspeelt ?

avatar van Starmaster501
Maar dan zet je hem al op 9? Gelukkig ben je niet zo een dat je ook al gelijk een 5* geeft.
Maar als je dit spel zo geweldig (gaat) vind(en) dan is het toch veel vetter om hem origineel in je handen te hebben en in de kast te hebben staan

Starmaster501 schreef:

Klopt als ik dit spel echt een top spel ga vinden ga ik hem ook zeker orgineel kopen

raymondomoes16 schreef:

Trailers bekeken en gameplay's
Ziet er inderdaad super mooi uit

Hoelang doe je er ongeveer over tot je hem uitspeelt ?

Haha oke, ik hoop dat ie voldoet aan je verwachtingen. Ik stapte de game in met 0,0 verwachtingen en ik werd helemaal weggeblazen.

Tja je kan er zolang over doen als je wilt, afhankelijk van of je het leuk vindt of niet. Ik zat er in totaal 400 uur achter, 250 uur in de eerste playthrough en 150 uur in de tweede (ik ging vooral levelen; was toen amper op 40% van alle missies).

3bdelilah schreef:

Het begin ziet er al gaaf uit
Word nog een lange tijd gamen tot ik hem heb uitgespeeld haha

avatar van PlayThaYard
Ik wil ook een 2e playthrough beginnen (PS3 was gecrashed, was level 46, damn).
Op welke manier kan ik het snelst levelen?

Bethesda heeft een herverpakte Elder Scrolls V: Skyrim aangekondigd. De Legendary Edition bevat naast de hoofdgame de uitbreidingen Dawnguard, Hearthfire en Dragonborn, samen met alle andere updates die de game in de afgelopen anderhalf jaar heeft ondergaan .De collectie komt op 7 juni uit op de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

Hier heb ik dus op zitten wachten.

Oke dus het draait allemaal om 1 draak die dood moet..interessant

avatar van Ageingrebel
koning-phong schreef:
Oke dus het draait allemaal om 1 draak die dood moet..interessant

Net zoals LotR draait om 1 ring die kapot moet...

Waardeloos.
Brengen ze eindelijk de legendary edition uit zit er niet eens een volledige manual bij.

avatar van Vivec
Met Dawnguard erbij heb ik een, volgens mij, nagenoeg perfect karakter ontwikkeld: een Ork melee-vampier. Ik hit 800+ met Dragonbone Maces, zonder Berserker Rage. 100% resistance tegen poison en disease omdat ik een vampier ben, en 100% spell absorption door vampier + necromage perk (restoration) + atronach perk (alteration) + atronach stone, dit maakt je overigens ook resistent tegen shouts. Enchantments worden door de necromage perk ook 20% sterker omdat je een vampier bent, dus kan je hogere damage bereiken. Alduin was 2 dual wield power attacks.

avatar van Marcellussss
PC gamers (zelfs degenen die niet zo into mods zijn) kan ik de enorm indrukwekkende mod Falskaar aanraden. Bijna net zo goed als de officiële DLC van Bethesda met ruim 20 uur content.

Voice-acting is af en toe een beetje storend, maar hey, het is gratis en gemaakt door een een jongen van 19 die graag voor Bethesda wilt werken.

avatar van dennisami
Ik ben afgelopen week weer met deze game begonnen en heb er nu 120 uur opzitten ik ben voorlopig nog niet uitgespeeld ook heb ik nog geen dlc of mod gedownload. Op hoeveel uur zitten jullie al?

avatar van Marcellussss
Zo'n 200 uur geloof ik. Vrijwel alles gedaan, inclusief DLC en een aantal mods.

Morgen hebben we een nieuwe #3! Staat zelf ook op 3 in mijn top 10, dus ik vind 't perfect zo.

On: hoogst tijd dat ik even op zoek ga naar de Legendary Edition. Het begint weer te kriebelen om de disc erin te stoppen, maar ik wacht liever tot ik ook met Dawnguard en Dragonborn kan beginnen.

avatar van kiekena
ik vind het een 3 op ps3 (in verband met sommige bugs waardoor je niet meer verder kunt spelenin bijvoorbeeld de dragonborn dlc heb je de objective: wait for storn to read the black book, maar in plaats het the lezen zit hij maar gewoon stil op de grond. waardoor je vast zit. zonde van mn geld voor de dlc. , en een 5 op pc een want dit soort problemen zijn allemaal op te lossen met console commands.

avatar van PlayThaYard

Staat nu zelfs (even) op #1

lennox
ik heb de legendary edition. kan ik die uitbreidingen meteen spelen ? of moet ik eerst het verhaal uitspelen ? ik heb nu al 8 mainquest gedaan, maar ik kan nergens die uitbreidingen vinden.

avatar van Spawn
lennox schreef:

Als t goed is gebeuren er straks dingens je bijvoorbeeld een stadje inloopt en wordt de quest geopend. Je wordt dan aangesproken door dacht ik magiërs (iets in die richting) voor de Dragonvorn DLC en vampiers voor de Dawnguard DLC. Heartfire weet ik niet, want die heb ik zelf niet.

*insert random overused 'arrow to the knee' joke*

Woorden komen eigenlijk tekort wat er door me heen ging toen ik dit voor het eerst speelde eind 2011. Sinds Ocarina of Time is er geen game geweest waarbij ik zó diep inging in de speelwereld als hier. Heel misschien heeft het ermee te maken dat ik in de periode 2004-2011 was gestopt met gamen, ik hield me er helemaal niet meer mee bezig. Dus ik kon niet weten wat voor stappen de game-industrie had gezet. Maar toch, wauw.

Het begon chaotisch en ik wist niet wat de fuck er allemaal gaande was, dit was immers mijn eerste (en tot dusver nog steeds de enige) Elder Scrolls. Maar zodra Unbound erop zat, zat ik er helemaal in. De bizar grote open wereld, de heerlijk (ware het niet wat er vijf minuten eerder gebeurde) rustige en vredige natuur, en ik wist gelijk dat ik me hier erg mee zou vermaken. En die verwachting is inmiddels ruimschoots overtreft. Verspreid over drie playthroughs heb ik dik 500+ uur hieraan besteed. Dat zegt ook veel over dit spel, het is heel toegankelijk. Dit was zelfs mijn eerste RPG in het algemeen, en het idee om mijn personage zelf helemaal in elkaar te zetten sprak mij erg aan. Sindsdien ben ik veel andere RPG’s wezen spelen, maar naar mijn mening weet geen enkel spel die customisation en de open wereld vrijheid zo goed met elkaar te combineren als Skyrim.

Zegt eigenlijk ook best veel dat ik het nog niet over de quests heb gehad. Ik was vooral zo onder de indruk van de gehele ervaring, het feit dat je letterlijk urenlang door de omgevingen kunt lopen zonder ook maar wat te doen, en het feit dat je tot op het puntje precies je personage vorm kunt geven. Maar ook de quests zijn erg leuk, alhoewel de main story wellicht een beetje te veel op safe speelt. Ik heb vooral genoten van de Thieves Guild en Dark Brotherhood side quests. Nog maar te zwijgen over de Daedric Quests, die zijn vaak ook erg gevarieerd en leuk om te doen.

Een perfect cijfer, dus ook een perfecte game? Nee, eigenlijk niet. Zowel op technisch als gameplay gebied is het soms niet altijd zo perfect. De PS3 versie was destijds namelijk erg instabiel, bij 60+ uur savefiles kreeg je regelmatig last van freezes en framerate problemen. Nu, althans met de Legendary Edition, lijkt dat probleem een beetje te zijn verholpen, maar helemaal weg is ’het niet. Melee combat is ook niks speciaals, een beetje eentonig en saai zelfs. Maar vaak maak ik een Ranger (hybrid Thief/Warrior met een vleugje Restoration/Soul Trap spells) character die het vooral van de boog moet hebben, dus daar merk ik niet zo heel veel van.

avatar van Marcellussss
Leuke review. Betere RPG ter introductie tot het genre is er ook niet. Aangezien de lore je enorm aansprak kan ik je aanraden om Morrowind en eventueel Oblivion eens te spelen. Met name de Dark Brotherhood questline van Oblivion is briljant, en ik zag laatst nog de PS3 versie inclusief uitbreidingen voor 5 euro liggen (heeft ook niet de loadscreen en framerate problemen van Skyrim). Beide zijn wat minder toegankelijk en uitgebalanceerd (dat is waar Skyrim binnen de reeks in uitblinkt), maar zeker de moeite waard.

avatar van MrDrx
Wat een goed spel is dit zeg. Ik denk dat ik dit tog een stuk beter vind dan oblivion. Ik speel dit helaas zonder mods maar ik denk dat ik zonder dat er ook van kan genieten. prachtig gewoon. hele 5 sterren

Nummer 2 in de toplijst?
Dat snap ik even niet, het is zeker een goed spel, daar niet van maar er zaten nog aardig wat kleine foutjes in die ik in andere spellen niet tegen kwam. Zoals het (redelijk gemakkelijk) uit de map glitchen, gemakkelijk maximaal level behalen via glitches of gewoon het raar uitziende draken afmaken door op zijn/haar hoofd te springen etc. Maar dat even terzijde.
Er zijn ook gigantisch veel pluspunten, te veel om op te noemen zelfs.

Ik geef hem 4 sterren.

SDG030
Het is dan ook geen top 250 van de meest bugloze games. Gemiddeld vinden de meeste mensen op deze site dit gewoon de beste game die ze ooit gespeeld hebben en een spel wat zo groot is, neemt automatisch bugs met zich mee. Al moet ik zeggen dat ik in 150 uur spelen eigenlijk niets ben tegengekomen op de PS3. Patches hebben een heleboel opgelost. Nee, meer dan terecht dat deze game zo hoog in de toplijsten staat.

avatar van Oortrommel
Ik heb me hier doorheen proberen te worstelen, ik heb geprobeerd om tot drie keer toe Skyrim op te pakken. Uiteindelijk heb ik een 20-tal uur erin gestopt en nergens heeft dit me weten te grijpen.

Iedereen was/is lyrisch over deze game, maar ik zie het niet. Misschien is dit gewoon niet mijn kopje thee, want ik snap het wel als er mensen zijn die hier vele en vele uren in kunnen stoppen. Gameplay technisch zit dit goed in elkaar, de graphics zijn redelijk en de sfeer spreekt me zeker aan, maar de game heeft het gewoon niet voor mij. Omdat er objectief gezien weinig slechte punten zijn, toch een krappe voldoende dan maar.

avatar van MrPunk
Vandaag gekocht bij op Steam. Vanwege de weekenddeal zat Legendary Edition 66% korting op deze game. Straks eens kijken of de geruchten die al verschillende jaren rondgaan waar zijn...

avatar van roman123
MrPunk schreef:

Vind het altijd een maffe gedachte dat ik in 2011/12 ongeveer 100 uur in deze game heb gestoken en dat er nu nog mensen zijn die de game kopen en voor het eerst spelen.

avatar van MrPunk
roman123 schreef:

Haha, eens moet de eerste keer zijn

avatar van dr channard
Hier ook iemand gekocht op Steam met de sale voor de eerste keer