Silent Hill: Downpour (2012)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Vatra
Uitgegeven door Konami

Als een busje met gevangenen verongelukt, is Murphy Pendleton de enige overlevende. Hij moet zien te overleven in Silent Hill, dat onveilig gemaakt wordt door enge wezens. In het spel volg je Murphy terwijl hij Silent Hill ontdekt. Hier ligt het gevaar om elke hoek en daardoor moet je altijd op je hoede zijn. Gewapend met omgevingsvoorwerpen als stoelen en glazen flessen is hij in het nadeel tegenover vijanden, dus vaak is het verstandig om te vluchten in plaats van te vechten. Tijdens zijn avontuur stuit Murphy ook op de nodige puzzels, die hij op dient te lossen om verder te komen. Sommige elementen van het verhaal veranderen afhankelijk van de speelstijl van de speler.

Nog geen commentaar, mensen? Zelf moet ik het allemaal nog zien. Die door Konami aan andere ontwikkelaars uitbestede Silent Hill games doen me eigenlijk niet zo veel. Wel lijkt deze ontwikkelaar gelukkig de ballen te hebben om de game daadwerkelijk een eigen smoelwerk te geven. Of het ook gaat werken is een ander verhaal. Yamaoki is helaas niet van de partij.

YouTube - Silent Hill 8 Trailer - E3 2010

Taken
Ik heb het wel een beetje gehad met de Silent Hill serie, heel het survival horror genre het werkt bij mij gewoon niet meer, Silent Hill, Alan Wake, Alone in the Dark het is te donker, te langzaam en een sleur !

Ik ben er in ieder geval we benieuwd naar. Voor zover ik begrijp van de previews veranderen de side-quests en elementen uit het verhaal ook lichtjes naargelang de keuzes van de speler (een beetje het idee van de psychological profiling van Shattered Memories op de WII?) - dus even kijken in hoeverre dat iets toevoegt.

RomeX
Taken schreef:

Maar wat dacht je van Dead Space 2 dan?
Het is snel,intiem,minder donker,vol met actie,creepy en vooral spannend.

Het nadeel is dat we het verhaal van Silent Hill nu wel kennen, het kan je niet meer verrassen. Ik heb liever dat ze een nieuwe SH bedenken.

Een nieuwe game in de stijl van Silent Hill bedoel je waarschijnlijk.

RomeX schreef:

Maar wat dacht je van Dead Space 2 dan?
Het is snel,intiem,minder donker,vol met actie,creepy en vooral spannend.

Nee ik heb de demo van het eerste deel gespeeld en toen dacht ik na 5 minuten he bah ik hier helemaal geen zin in

RomeX

Ik geef je gelijk, maar ik zei ook Dead space 2 he
Deel 1 is eentonig, maar demo van deel 2 is beter dan heel deel 1.
Maar uiteindelijk is de basis wel hetzelfde, dus niet jouw smaak denk ik.

kiriyama
Ik hoop niet dat dat Murphy op de poster is. De 'man' heeft nogal een vrouwengezicht...Verder wel benieuwd naar het spel zelf, ziet er toch weer leuk uit.

Taken
Het zou zo en afbeelding van Resident Evil 6 kunnen zijn.

AvMerode
Geen pc? andere silent hill's zijn wel voor pc, niet leuk.

Trouwens voor de luitjes die het over dead space 2 hebben, hij schijnt precies hetzelfde te zijn als het eerste deel en dus geen game-play veranderingen (Single-player falls into predictable rhythm for a while, dat zegt genoeg), ikzelf vind dead space wel lekker maar goed.

Er zal uiteindelijk vast wel weer een PC poort uit komen. Maar omdat daar vooralsnog nog niets over bekend is kunnen alleen de Xbox 360 en Playstation 3 vermeld worden.

avatar van LimeLou
Nieuwe trailer vers van de E3. Doet me totaal niet denken aan een Silent Hill game , maar voor de rest ziet het er wel goed uit. Hopelijk kan deze nieuwe ontwikkelaar zich bewijzen.

kiriyama
Ziet er naar mijn mening te veel uit als een actiespel en te weinig als een psychologische horror. Wel lijkt dit deel me beter te worden dan Homecoming.

Blijft eeuwig zonde dat Team Silent is gestopt.

avatar van LimeLou
Agreed. Hopelijk maken ze er nog iets van.

Vond de laatste trailer juist wel weer hoopvol stemmen. Wel een ietwat andere sfeer dan de traditionele silent hill games, maar op de juiste moment wel weer die droefgeestigheid en darkness die je mag verwachten. Komt ook nog eens bij dat ik de graphics en animaties er echt uitzonderlijk goed vind uitzien.

Rujar schreef:

the room was wel vrij nieuw

avatar van dutchtuga
Auw, die muziek... Zonder Akira Yamaoka is toch een groot stuk van de sfeer verdwenen. Kreeg meer een Alan Wake gevoel bij deze trailer, dan die echte Silent Hill vibe. Jammer.

avatar van LimeLou
Dacht ik ook aan. Maarja, wie weet... Ik blijf positief. Dat het niet zo goed zal worden als de vorige SH delen heb ik allang geaccepteerd.

kiriyama
Ziet er vooralsnog anders stukken beter uit dan Homecoming. Ik heb er nog wel vertrouwen in.

Wat een lompe combat!

En dit is weer veels te scripted

Begin een beetje vertrouwen te verliezen

avatar van dutchtuga
Wanneer is nu de release?

dutchtuga schreef:
Wanneer is nu de release?

13 Maart in de US, de EU is vaak 3 dagen later, maar bij gamespot staat april voor EU.
Dus reken maar op 16 maart of begin april.

AvMerode
Game Informer en Playstation Official Magazine Australia geven allebei een 7.
Ikzelf wacht op prijsdaling, jammer dat ie trouwens niet voor pc is.

Ik vind het er wel goed uitzien!
Maar ik had hem wel liever voor de pc gezien

Taken
Ik ben zojuist begonnen aan Silent Hill: Downpour en ik moet zeggen dat de story een heel sterk begin heeft, misschien wel de beste uit de serie !

Taken
Silent Hill: Downpour GESTAAKT!!!

De gameplay trekt me gewoon niet meer, dat langzame gezeik er moet meer aktie in en ik moet me beter kunnen bewegen.

AvMerode
Silent Hill heeft altijd al die klunky feel combat gehad, maar volgens reviewers probeerd downpour meer actie gericht te zijn en dat die clunky feel daardoor niet goed uit de bus komt vallen.
Als het die opzwepende adrenaline kickende ambient horror sfeer van de eerste drie zou hebben gecombineerd met de langzaam oud en vertrouwde combat, zou het gewoon wel weer werken.

kiriyama
Klopt het dat er enkel auto-save in dit spel is? Survival horror zonder manual save ga ik echt niet trekken, zeker aangezien ik geen goede dingen hoor over de auto-save in dit spel.

Taken schreef:
Silent Hill: Downpour GESTAAKT!!!

De eerste 4 delen zeker nooit gespeeld?