Tomb Raider (2013)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Crystal Dynamics
Uitgegeven door Square Enix en Eidos

De 21-jarige Lara Croft, die net is afgestudeerd aan de academie, zet koers naar een eiland vlak voor de kust van Japan op een reddingsboot genaamd de Endurance, welke wordt bestuurd door kapitein Conrad Roth. Enkele dagen voor hun aankomst komen ze echter in een storm terecht welke de boot compleet verwoest. De opvarenden worden in de woeste golven meegesleurd, zo ook Lara die aanspoelt op een onbekend eiland. Dit is het begin van een barre tocht, waarbij Lara op zoek moet naar de nodige middelen om te overleven.

Vanaf deze week draait de film, gebaseerd op vooral deze game, in de bios. Benieuwd of ze er een waardig eerbetoon aan hebben kunnen maken.

Ik blijf het 2 fantastische games vinden die me jaren na uitspelen nog altijd bij zijn gebleven.

En niet geheel toevallig is vandaag de nieuwste Tomb Raider game aangekondigd: Shadow of the Tomb Raider Teaser Trailer - YouTube

Moet 14 september uitkomen, prima!

avatar van Delloo
Ik ben een echte Tomb Raider fan. Heb alle games gespeeld die er zijn van Lara Croft. Deze game vond ik echt super goed en mooi. Wel spelen op moeilijkheidsgraad moeilijk hoor. Dan zijn de vijanden echt een uitdaging om mee te vechten. Het verhaal is ook prachtig. Zeker als je bij de Extra's ook het stripverhaal leest wat vooraf gaat aan de game. Het is me nu echt duidelijk. 1 minpuntje. Ik heb alles behaald. Inclusief wapens en alle collectibles. Toch blijf ik op 99 % staan. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Ik heb ook zojuist Shadow of the Tomb Raider gekocht. Toch eerst nog even nagenieten van nr. 1 in deze cyclus voordat ik daar aan begin.

Wil je niet eerst 'Rise of the Tomb Raider' spelen Delloo?

avatar van Delloo
Rise of the Tombraider heb ik ook al gespeeld. 100%. Deze vond ik ook echt super. Toch de 100% van Tomb Raider 2013 behaald. Via het strand moest ik naar de bunker,waar je niet snel heen kan reizen. Daar hingen nog 2 vlaggen die ik moest wegbranden.

avatar van Eraser2
Ik vind dit soort games echt heerlijk tussen al dat open wereld 'minimaal 100 uur gameplezier' geweld. Deze game zet ik aan, ik speel een vooropgezette verhaallijn vol actiemomenten door van een uurtje of 10 en dan is het klaar. Helemaal niks mis mee. Wellicht ook de opvolgers hiervan eens een kans geven als mijn backlog wat is geslonken.

Eraser2 schreef:

Doen! Het is een briljante trilogie waarbij elk deel geweldig is. Enorm van genoten.

avatar van Eraser2
Bedankt voor de tip! Tweede deel is momenteel €7,99 in ps store dus die pik vanavond maar mooi eens op.