Duke Nukem Forever (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door 3D Realms, Gearbox en Piranha
Uitgegeven door 2K

In Duke Nukem Forever keert Dr. Proton, een gestoorde Cyborg uit het originele spel, terug. Dr. Proton heeft Area 51 overgenomen. Area 51 is een in de woestijn gelegen complex net buiten Las Vegas waar de overheid bewijsmateriaal van buitenaards leven bewaard. De kwade dokter gebruikt deze ruimte nu om aliens van over de gehele wereld te rekruteren, in een duister complot om de gehele aarde over te nemen. Slechts één man is in staat om hem af te stoppen: Duke!

Fact.

avatar van bvonk
Heb het er bij gezet omdat ik dat het liefst zie, de rest neem jij zelf aan.

avatar van Dragonslayer
Heb nu een groot deel van de game waarschijnlijk uitgespeeld op de pc. Ik weet niet echt hoe ik deze game zou moeten beoordelen. Als oude duke nukem fan? Of gewoon als gamer? Ik denk niet dat een niet-fan deze game zo interessant zal vinden.

Voor ik ging spelen had ik al veel negatieve reviews gelezen die m'n enorm hoge verwachtingen behoorlijk omlaag hebben gehaald. Gelukkig maar. Neem de graffics nou: echt HEEL slecht vind ik het niet. Het zijn vooral vloeiende graffics maar er is zo weinig detail. Je hoort me in veel games vaak klagen van "ik kom hetzelfde object elke 10 meter tegen" en dat is hier weer het geval. Het voelt gewoon zo oud aan allemaal.

Gameplay: Het is echt leuk om die oude tijd weer terug te zien maar dan iets gedetailleerder. Maar het heeft me totaal niet het plezier bezorgd dat ik vroeger had. Een groot gedeelte van de game vond ik gewoon saai. Rondlopen en soms wat vijanden afknallen. Ook de bossfights vond ik niet zo interessant. Het ging vaak alleen maar om zoveel mogelijk raketten in het lijf te pompen en je wordt aangevallen met dingen die practisch vaak niet te ontwijken zijn. Dit was vroeger ook, maar op de een of andere manier had ik er toen meer plezier in. Toch nog wel m'n complimenten voor het stukje in duke burger waar je helemaal klein wordt en een weg door de keuken moet zien te vinden. Dat was echt een warm moment voor me in een nogal saaie en koude game

(Nee, van de vele blote vrouwen kreeg ik het ook niet echt warm).

(En nee, ik ben ook geen gay)

(Ja, de game vond ik wel best gay) -> (Kijken hoe een kerel z'n blaas leegt)

Pastichio Rocker
€18 euro al bij de FRS. Gaat wel hard met die prijs.

avatar van Dark Lord Andrew
Ook voor de ps3?
Want dan ga ik hem wel halen

Pastichio Rocker
Geen idee, ik kijk alleen naar PC prijzen.

avatar van Starmaster501
Je zal hem maar ge pre-orderd/gekocht hebben voor 50-60 euro...
Aangezien hij al snel in prijs verlaagde dit spel...

PS3 en Xbox prijs bij Free Record Shop is €28

Mooi prijsje!

Over mooi prijsje gesproken: bij e-plaza is de game voor Ps3 en Xbox360 zelfs 20,99. Staat namelijk in de folder. Weet niet tot wanneer die prijs geldig is, aangezien het in hun folder staat en het een drukfout is. Als het goed is, dan kan je die prijs gewoon claimen als er een duurdere prijs in de winkel staat aangegeven. Tenminste, lijkt me het meest logisch.

Pastichio Rocker
Meer dan 10 euro is ie me niet waard.

avatar van bvonk
Op de website van e-plaza staat €29,99 voor de concole versie en €20 voor de PC versie. Maar kan natuurlijk een actie zijn in die folder.

@Pastichio Rocker
Tip, koop hem gewoon niet. Is geen spel voor jou.

Ja oke, maar in de winkels staan ze wel voor 20,99. Ik heb ze tenminste wel tegen die prijs gespot. Bij Bart Smit staan ze in de folder voor 29,99, en e-plaza is van bart smit. Dus is het een fout in die folder. Ik heb begrepen dat de verkopers die prijs uit de folder mogen aanhouden. (die van 20,99).

avatar van wolff

Heb gedownload en gespeeld, niet gewelig zoals iedereen op hoopte maar toch een leuk spel

3.5

avatar van bvonk
DLC 1 zal 11 oktober beschikbaar zijn. Gratis voor First acces leden.

Eerste Duke Nukem Forever-dlc verschijnt op 11 oktober | Games | Tweakers.net Nieuws

avatar van Starmaster501
Ik heb de mail ontvangen en kan een code voor de ps3/xbox/pc opvragen. Ik weet niet hoe het systeem werkt maar zou ik hem aan iemand hier kunnen door geven? Aangezien ik het spel niet heb...

avatar van bvonk
De tweede DLC is sinds gisteren te kopen en bestaat uit vooral singleplay maar ook een paar multiplay mappen.

YouTube - Duke Nukem Forever: The Doctor Who Cloned Me DLC - launch trailer

Eindelijk Aera 51 en Duke vs Duke!

Tien euro bij Bartje Shit zag ik.

Tja, ik wil er nog niet dood mee gevonden worden.

Hoe lang duurt dit spel ongeveer?

Dankzij de lange laadtijden op consoles vrij lang

Nee, ik denk dat de singleplayer zeker 10 uur duurt. Wat dat betreft mag je niet klagen.

Voor een bedrag tot een tientje zou ik de game best aanraden, zeker als je een old school gamer bent en Duke Nukem 3D hebt gespeeld.

haha, welke winkel was dat?

Pastichio Rocker
Wat een ontzettend suf spel is dit toch ook, ik kom er gewoon niet doorheen.

Pastichio Rocker schreef:
Wat een ontzettend suf spel is dit toch ook, ik kom er gewoon niet doorheen.

Hoe bedoel je dat laatste? Niet leuk om te spelen of is een bepaald level je te lastig?

Pastichio Rocker
Dat 't, ondanks alle ongein, een vreselijk saai spel is.

Ik vind de SP nog best wel origineel met zaken als verkleind worden en meer van die rare fratsen. Het zijn meer technische zaken als de graphics en verouderde gameplay (teveel eindbazen enzo in mijn ogen) die me stoorden. Als pure shooter was het soms best lachen.

avatar van bvonk
Sommige stukken zijn inderdaad wat langdraadig zoals de monstertruck maar persoonlijk vond ik dat wel fijn. Beter als een shooter die je binnen 4 uur uit hebt, vind ik zelf. De DLC The Doctor Who Cloned Me is een aanrader als je het spel leuk vond. Nu met de steam aanbeidingen maar 2 Euro.

Die monstertruck stukken waren wel aardig, al mocht het korter. Of met een heftruckkarretje die pigs overhoop rijden. Daartegen zijn er ook genoeg lange, saaie stukken.

Het leukste vind ik nog steeds de ode aan the Duke. De game zit vol met verwijzingen en grappen over zijn verleden of sneren naar soortgelijke games. De Master Chief helm grap kon ik ook erg waarderen.