Duke Nukem Forever (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door 3D Realms, Gearbox en Piranha
Uitgegeven door 2K

In Duke Nukem Forever keert Dr. Proton, een gestoorde Cyborg uit het originele spel, terug. Dr. Proton heeft Area 51 overgenomen. Area 51 is een in de woestijn gelegen complex net buiten Las Vegas waar de overheid bewijsmateriaal van buitenaards leven bewaard. De kwade dokter gebruikt deze ruimte nu om aliens van over de gehele wereld te rekruteren, in een duister complot om de gehele aarde over te nemen. Slechts één man is in staat om hem af te stoppen: Duke!

Manny Calavera schreef:
FOKGAMES.nl / Nieuws / [Upd] Launchdatum Duke Nukem Forever bekendgemaakt / FOK!games - games.fok.nl

Heerlijk! Kijk trouwens eens dat 1e filmpje. Die zelfspot van de releasedatum in de laatste seconden vind ik geweldig!

Pastichio Rocker
Die trailer is echt super. Krijg er weer helemaal zin in!

Deze (unoffical?) cover vind ik veel beter:

AvMerode
Trailer is inderdaad awesome, had hem nog niet gezien, What about the game duke, whas it any good? yeah but after 12 fucking years it should be.

En dat is een brute X360 controller, kan ik mooi in me pc pluggen

avatar van bvonk
Er komt een Balls of Steel editie.

Balls of Steel editie Duke Nukem Forever onthuld - pc - Gamez.nl

Prijs onbekend en zullen er maar ongeveer 2000 worden.

*kwijl*

Zou hem graag willen hebben, maar zal niet goedkoop zijn als er maar 2000 van worden gemaakt.

Buiten dat, eerst maar eens afwachten of de game echt goed wordt natuurlijk, al heb ik er goede hoop op.

avatar van bvonk
Heb er ook vertrouwen in. Hier nog een nieuwe filmpje met wat beelden en interview over de gameplay.

Duke Nukem Forever Video Game, Return Of The Duke Interview HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Tof filmpje en leuk om Pitchford zo enthousiast te zien. Al overdrijft hij soms wel een beetje, zoals die interactieve spelletjes in een game kennen we natuurlijk al langer. Maar die nieuwe gameplay stukjes zagen er weer goed uit

avatar van fabblwaps

Die introductie is geweldig.
Lijkt wel een beetje op al die flauwe Chuck Norris grapjes.

Dude, het zíjn al die flauwe Chuck Norris grapjes. Hopelijk wordt de game ook zo bewust van zichzelf.

avatar van bvonk
Tweakers heeft een interview gehad met Steve Gibson. Voor iedereen die alles wil weten over de overgang van 3DRealms naar Gearbox en keuzes in de gameplay.

Interview: Steve Gibson over Duke Nukem Forever | Kan Duke nog mee? | Games | Tweakers.net

De Balls of Steel editie is te pre-orderen op Zavvi.nl voor €78,95 (console). Pre-order waag ik me nog niet aan maar de prijs valt reuzemee als je kijkt wat je ervoor terug krijgt. Als de game goed is komt die editie in huis.

bvonk schreef:

Goed om te horen dat het trouw is aan de originele game. Al ben ik benieuwd hoe de MP word ingevuld?

Toch vind ik Invaders Must Die als muziek tijdens de trailer bij lange na niet zo geschikt als het "Duke Nukem Theme Song" van Megadeth dat er nota bene voor geschreven is.

Ik bedoel zeg nou zelf:

YouTube - Duke Nukem Forever Reveal Trailer - Megadeth [HD]

YouTube - Duke Nukem Soundtrack - Megadeth

Dat is niet voor deze game geschreven. Dat nummer is alweer tien jaar oud of zo. Al zegt dat in dit geval niet eens zoveel bedenk ik me nu.

AvMerode
Rujar schreef:

Duke Nukem speel je niet voor online mp maar de originele duke 3D had wel online mp en die was op zich aardig, maar gaat meer om SP dus verwacht niet teveel qua MP, qua online mp kun je beter voor crysis 2 gaan.

BoordAppel schreef:

Was het nummer niet voor een eerdere, nooit uitgekomen incarnatie van Duke Nukem Forever geschreven? In 2001 inderdaad, dus dat klopt wel zo ongeveer.

AvMerode schreef:

Mee eens, ik koop hem ook niet echt voor de MP. maar het heeft wel een extra toegvoegde waarde.

avatar van bvonk
the voice from Duke nukem!

Geen nieuws over het spel maar voor echte fan leuk om te zien.

Duke Nukem Forever - Jon St John interview - pc - Gamez.nl

Zit je niet te wachten op Duke nukem en wil je iets dat compleet anders is dat moet je eens kijken naar het volgende filmpje.

Mega64 Video Game, Doug Huggem | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Die stem van John is zo stoer!

Uitgesteld....

We zullen een maandje langer moeten wachten. Erg jammer maar gelukkig weet Gearbox Software het toch nog op een leuke mannier te brengen.

YouTube - An important message about Duke Nukem Forever

Voor first acces leden is er nieuw materiaal over het spel te vinden op de website. Nog geen demo.

Waarom nog geen demo?

avatar van bvonk
Omdat ze er nog niet klaar mee zijn denk ik.

More is on the way!
Keep an eye out for future mailings from the Duke Nukem Forever First Acces Club, including a peak behind-the-scenes and exclusive advance to the upcomming demo!

Nog 2 maanden voor de release dan mag de game toch wel zo goed als af zijn.

kiriyama
Ach ze kunnen hem altijd nog uitstellen...

Ik vind het eigenlijk wel grappig Weer uitgesteld haha. Achja, wat boeit het nog na 12 jaar wachten, die ene maand erbij..

Pastichio Rocker
En over een maand wordt ie twee maanden uitgesteld.

^ Wat zei ik?

Pastichio Rocker schreef:
En over een maand wordt ie twee maanden uitgesteld.