The Last Story (2011)

Nintendo Wii
single player / online

Ontwikkeld door Mistwalker en AQ

Een groep huurlingen strijkt neer op Lazulis Island op zoek naar werk. De stad, onder leiding van Count Arganan, is één van de weinige plaatsen welke zich heeft weten te verdedigen tegen de talloze aanvallen van de Gurak. Eén van de huurlingen, Zael, ontmoet op de avond voor het huwelijksfeest van Lord Jirall en Lady Calista, een mysterieuze vrouw welke zich in de nesten lijkt te hebben gewerkt en zich schuil houdt voor de stadswachten. Ze introduceert zichzelf als Lisa. Wanneer Zael en zijn vrienden de volgende dag ingehuurd worden om een oogje in het zeil te houden op het verlovingsfeest ontdekt Zael de ware identiteit van Lisa - Lady Calista! Net wanneer Zael de kans schoon ziet om met haar te praten wordt Lazulis aangevallen door de Gurak. Zangurak, de leider van de Gurak, neemt Lady Calista mee. Zael en zijn vrienden snellen te hulp - en raken zo verzeild in wat het begin is van een groots avontuur!

avatar van Princess Piranha
Dit spel heeft voor mij de meeste interesse op dit moment. Alles ziet er prachtig uit en de muziek is ook om van te smullen. Ben erg benieuwd naar de gameplay en hoop echt dat het buiten Japan gereleased word.

avatar van Princess Piranha
Is er nog iemand die het nieuws rond om deze game volgt? Ik weet niet meer wat ik nou wel en niet moet geloven. De ene site zegt dat het zeker in Europa uitkomt, de ander dat het misschien hierheen komt....

Nou...op 26 juni verscheen er een bevestiging op de Franse nintendoworldreport. Wij krijgen hem dus blijkbaar wel, in tegenstelling tot Amerika.

Mistwalker RPG will be released in 2012.

The Last Story will be coming to Europe in 2012, confirms Ludovic Amouroux, product manager of Nintendo France.

The RPG from Final Fantasy creator Hironobu Sakaguchi's development studio, Mistwalker, was released in Japan in January. It includes gameplay mechanics similar to third-person shooters, including a cover system, and online multiplayer for up to six players.

The confirmation with Gameblog.fr follows hinting of a European release by Nintendo France's Mathieu Minel at E3. Nintendo of America has not commented on the possibility of a North American release.

avatar van Mega Man
Klopt Mooie afsluiter voor het Wii-tijdperk.

Aanstaande vrijdag verschijnt in Europa Xenoblade Chronicles, een van de drie grote Wii RPG-spellen waar menig Wii-gamer op zit te wachten. Over de andere twee games, Pandora's Tower en The Last Story, was de toekomst wat betreft een Europese release nog onzeker. Wel verschenen er enkele berichten dat beide titels richting Europa zouden komen, maar een echt definitief woord van Nintendo zelf was er nog niet.

Tot vandaag. Op de nieuwste releaselijst staan beide games gepland voor een release in 2012. De games zullen hier simpelweg The Last Story en Pandora's Tower heten. Wanneer de games in 2012 precies verschijnen is niet bekend gemaakt, maar dat ze eraan zullen komen is een feit

Bron: http://www.n1ntendo.nl/arti...

avatar van Princess Piranha
24 februari 2012!! Zet het in je agenda!

avatar van Cassevis
Van die 3 nieuwe RPG's op wii lijkt deze me het beste.

Game-play 1 & Game-play 2

Ziet er goed uit, zal nu toch echt overwegen om weer een wii aan te schaffen.

heb ik gelukkig al vorig jaar gedaan, nog de versie met gamecube ondersteuning. Xenoblade heb ik al en gezien de filpkes hier beneden denk ik dat de last story ook een must buy wordt...

Characters trailer
(Engelse voice acting)

AvMerode
Soundtrack is trouwens ook al via youtube te beluisteren, geweldige sound.

Soundtrack Sample

Ik koop zelf nog geen wii trouwens, misschien zodra deze game er is. Eerst deze maand afwachten met aankomende games.

avatar van Cassevis
Weet iemand hier hoe het battlelen werkt?
Hoop niet hetzelfde als bij Xenoblade, dat je aanval telkens moet aan klikken op het scherm en ze die dan zelf uitvoeren. Wordt het veel te druk op het scherm..

Bam eindelijk binnen
Begint leuk. Goed ingesproken stemmen.
Online ook even gedaan was ook wel lachen.

avatar van Princess Piranha
Kan je het ook op Japans zetten?

Hmm..
Nog niet naar gekeken. Lijkt me eerlijk gezegd niet.
Zou wel grappig zijn.

avatar van LimeLou
Geen grote JRPG fan hierzo, maar dit spel ziet er toch erg fijn uit, lekker sfeertje en stijltje

@Princess Piranha

Heb nu toch even de hele options doorlopen. Niks gevonden waar je de stemmen kan veranderen. Helaas dus . Ben er vrijwel zeker van.

avatar van Princess Piranha
Hè bah, jammer. Had voor mij wel wat toegevoegd, vind Japans erg mooi klinken, beter dan Engels.

Ik ga deze game denk ik van het weekend zelf kopen. Wil eerst Skyward Sword uitspelen, maar dan heb ik het spel in ieder geval al liggen! Heb er zo naar uitgekeken, dus nu heb ik een enorme drang om het te kopen. (Ongeacht ik er wel tijd voor heb of niet )

LimeLou schreef:

je hebt toch geen wii ? Jammer hoor

AvMerode
Heb geprobeerd om hem op de Wii Dolphin Emulator te spelen, ja koop echt niet apart een wii.
Maar kreeg het niet voor elkaar, zoveel settings al uitgeprobeerd en game freezed gewoon elke keer weer.
Daarnaast was de frame-rate ook steeds tussen de 15-30 fps.
Met andere woorden, je moet hier wel een wii voor kopen om er van te genieten.
Game-play voelde wel goed trouwens, cover systeem waarbij je met een crossbow kunt knallen en een teammate orders geven om een brug te vernielen.
Qua combat hoef je alleen weinig te doen (ja je kunt combat aanpassen via options), je loopt gewoon op een vijand af en hij doet het werk voor je. (tenminste met de muis en keyboard )

avatar van LimeLou
Lijkt me geweldig als deze game een vervolg krijgt. Gaat leuk klinken: The Last Story 2

avatar van Princess Piranha
Als je interesse hebt in de Wii U zou ik gewoon daar op wachten, die kan (neem ik aan) ook gewoon Wii games afspelen. (Maargoed, dan moet je er wel een willen haha)

Nee bedankt, i'll stick with my ps3, gaming laptop en gaming pc
Wii U gaat het me dan toch alleen maar om 3 originele wii titels, qua performance heb ik mijn pc wel voor de multi platform games.

Nog geen beoordelingen?

RPG dus misschien dat nog niemand hem uit gespeeld heeft

avatar van JacoBaco
Schijnt niet zo'n hele lange game te zijn en hij is toch al een week of 4 uit nu?
25 uur voor een RPG is (relatief) kort vind ik.

Maar ik ga hem wel kopen, want op andere sites krijgt ie goede recensies..

okay Maar dan wel een review schrijven hier (misschien ben je dan wel de eerste bij dit spel)

avatar van JacoBaco
Ja, iemand moet het doen (uiteindelijk). Ik heb Uncharted 3 ook klaarliggen, maar misschien ga ik deze van het weekend gewoon halen!

avatar van Cassevis
Ik zit nu op 15 uur met het 'gewone' spel. Maar heb ook zoveel ongeveer online al gespeeld.
Positieve review kan je wel verwachten bij deze.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Heb je de storymode al uitgespeeld Cassevis? Ik ben er deze week aan begonnen en zit nu bij hoofdstuk 20. Het spel ontpopt zich tot een van de betere RPG's die ik in lange tijd gespeeld heb. Goed verhaal, sterke chars en een innovatieve combat. Ik ben geen enorme fan van real-time combat, maar het strategische element in deze bevalt me zeer goed.

avatar van Cassevis
Nee nog niet. Ik doe rustig aan met story-mode aan want het is niet zo'n lang spel. Online speel ik wel redelijk veel.
Overigens voel ik het einde naderen en heb ik denk alle verschillende elementen van het spel al gehad.