Back to the Future Episode 1: It's about Time (2010)

PC / PlayStation 3 / Nintendo Wii / Apple iOS / Macintosh / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

De eerste episode uit het Back to the Future seizoen speelt zich af in 1980, na afloop van de derde film. Marty McFly raakt langzaam weer gewend aan het 'gewone' leven wanneer de DeLorean tijdmachine opeens voor hem verschijnt. Hij ontdekt dat Doc Brown gevangen zit in het verleden en het is aan Marty om opnieuw terug in de tijd te reizen om zo Doc's toekomst veilig te stellen.

AvMerode
Kijk hier naar uit, Back to the future is trouwens niet het enigste Telltale project dat aangekondigd is, ook de licentie van Jurassic Park is in handen gekomen van Telltale, hoe Telltale het gaat doen met Jurassic park weet ik niet, humor en JP gaat niet echt goed samen lijkt mij.

Telltale's video game continuation of the Back the Future film trilogy's story will kick off on December 22, 2010 for PC gamers. iPad and PlayStation 3 owners will need to wait until later on in 2011.

Cool. Ik ga dit ook aanschaffen. Voelt lekker nostaligsche aan.

Goede reviews, ben er drie tegengekomen, allemaal 9/10 of 4.5/5

avatar van DES-Niels
Het is 2010, niet 2011.

Net uitgespeeld. Er zitten een paar bugs in. Overgang van andere beeld is soms onduidelijk, besturing daarvan gaat hij de verkeerde kant op lopen. Korte game, weinig non storyline interactie.
Makkelijk op sommige vlakken. Ikzelf heb moeite met engels, waarvan ik af en toe niet snap wat ik moest doen.

Voorlopig een 3.

avatar van Dark Lord Andrew
Leuk spelletje,

Trouw aan de film en de karakters en erg leuk uitgewerkt.
Alleen op de credits staat dat de volgende episode in februari 2010 uit zal komen :S
Ze moeten dus wel even back to the future.

Best leuk tot nu toe, maar kan iemand me helpen? Verschillende videowalkthroughs laten zien dat er een filmpje hoort te komen waarin Cueball op de rode pijp tikt maar ik krijg dat filmpje niet en kan dus niet verder. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Behoorlijk irritant.

Als groot BTTF fan deze game gisteren blind aangeschaft voor de ipad. Ziet er mooi uit en speelt an sich goed, maar man oh man wat een hoop haperingen in sommige overgangen. Dat stoort enorm, geluid en beeld lopen dan uit sync en de flow en de beleving dalen dan bij mij tot het nulpunt.
Erg jammer, speelt het op de pc beter?

avatar van Jordy
slechte port naar de iPad inderdaad, demo op de PS3 zag er een stuk beter uit

over de game: Leuk authentiek sfeertje, maar jammer dat er niets wordt gedaan met oorzaak/gevolg in verschillende tijdlijnen, zoals Day of the Tentacle. Hopelijk later. Vond het wel een erg beperkte wereld met erg weinig vrijheid om zelf op onderzoek uit te gaan.

avatar van Shangri-la
Ik heb deze game geprobeerd maar ben halverwege gestopt omdat hij me niet kon boeien. Ik heb sowieso niet zoveel met die cartoonachtige games. Zo vond ik die nieuwe monkey island games ook niet zo geweldig evenals die Sam & Max games.

avatar van W B
W B
Als BTTF fan kon mij deze juist wel bekoren. Ben geen groot fan van Point en Click games, maar met de soortgelijke soundtrack, de stemmen die veel lijken op die van de originelen, hetzelfde sfeertje als de film en dezelfde humor, speelde ik deze eigenlijk in een ruk uit. Kon niet wachten op het tweede deel.

SouthParkFan
Net episode 1 uitgespeeld en vind het alvast een zeer leuke game gebasseerd op de Back to the Future films. Het stemacteerwerk is subliem (met Christophey Lloyd weer terug als Doc Brown!) en de puzzels zijn (hoewel vrij simpel) zeer leuk. Het stijltje is weer typisch vroeg-Telltale en het speelt allemaal zeer vloeiend. Voor nu een 4*, ben benieuwd hoe de game zich verder afspeelt (ik hoop veel delen in de toekomst, vooral om dat ik Back to the Future II altijd leuker heb gevonden dan deel 1).

avatar van Delloo
Zojuist episode 1 uitgespeeld. Ben een echte fan van Telltale, dus dit "oudje" is ook aan de beurt gekomen. Leuke game als je de films nog kent. Ook al heb ik de films denk ik 20 jaar geleden voor het laatst gezien. Het verhaal zat er nog genoeg in. De game is een soort van vervolg hierop. Telltale is natuurlijk veel beter en mooier geworden met de Jaren, maar toch goed genoeg op de XBOX One. Alhoewel, het traag rondlopen van Marty irriteerde me wel hoor. Kan die knul niet rennen of skaten op zijn skateboard of zo? Heb in de game alle aanwijzingen knoppen en hints uitgezet. Anders wordt de game wel erg makkelijk. Het duurde wel de halve episode voordat ik alle knoppen door had. Nu weet ik het. Ben benieuwd naar de overige episodes.