menu

Journey (2012)

mijn stem
4,20 (76)
76 stemmen

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC
Adventure
single player / online

Ontwikkeld door thatgamecompany
Uitgegeven door Sony

Als speler ontwaak je in een onbekende en mysterieuze wereld. Stap voor stap ga je op onderzoek uit om meer te weten te komen over een eeuwenoude beschaving die ooit in deze wereld heeft geleefd. Via de online modus kom je andere spelers tegen waarmee je samen op ontdekkingstocht kan gaan en nieuwe unieke ervaringen kan creëren.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=--fbwMuvShQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van mister-fool
Ik zie op de EPIC-launcher dat dit spel ook op de computer wordt gereleased.
Zin an!

Deze voormiddag heb ik Journey mogen ervaren.

Het gevolg: ik zit mentaal al een hele dag in hogere sferen.

Spoedig schrijf ik een langer en hopelijk zinniger bericht.

Maar tot de juiste woorden me vinden wou ik snel even kwijt hoezeer ik onder de indruk ben.

2,0
geplaatst:
Nu gratis downloaden op de Playstore .

2,0
geplaatst:
Awake78 schreef:
Dan heb ik vrees ik een andere game gespeeld. Want, waarom zou je andere gebieden in het level willen ontdekken als daar toch niets te doen of te vinden is? Geen power ups, wapens, boodschappen, schatkaarten of andere game-onzin. Ik was alleen maar op zoek naar de uitgang van ieder level, in de hoop dat het volgende level beter/leuker was...

Die van de muziek moet ik je geven; dat was bij vlagen wel sfeerverhogend. Maar de graphics tja...ik zag er geen 'meesterwerk' in. Het deed me echt een beetje denken aan mijn vervlogen tijden op de Commodore 64 Ook de gameplay was voor mij zeer frustrerend, je hebt geen idee wat de verschillende knopjes doen en het lijkt ook telkens weer wat anders.

Ik snap nog steeds niet dat mensen dit spel voor hun lol hebben gespeeld. Sorry...


Alhoewel ik het gratis gespeeld heb , vond het toch wel erg saai , volgens mij in 1,5 uur uitgespeeld en dan ook het spel verwijderd.

avatar van Awake78
1,5
geplaatst:
Was ook blij dat ik er destijds geen stuiver aan had uitgegeven echt grootste waste of time ever...

avatar van Squall Lionheart
4,0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
Kan de negatieve sentimenten wel begrijpen, maar dan heb je de Journey duidelijk gespeeld voor zijn destination en zodoende al het moois onderweg overzien...

Pretentieus gezever was ook mijn eerste reactie.
Zo doorheen gerushed. Best restricting low-tech omgevingen met wel mooie colourpalets. Dooie civilization met scarf magic story minimaal en wat mwah. Wel prachtige moody cello soundtrack. Maar simpele gameplay met wel lekkere zweef-feeling maar te weinig diepgang en erg softe puzzels... Overrated!

Maar daarna een tweede keer erin gedoken en alsnog de magic geproefd: Grote verschil is dat ik dit keer best vroeg een companion tegenkwam, die letterlijk uit de lucht kwam vallen. Na wat onhandig om elkaar heen dansen en te enthousiast fluiten en zingen vervolgden we samen de reis. Ik wist al wat te doen dus leidde een beetje. De basale communicatie verliep steeds beter en veranderde al snel in ritmische waarschuwingen, lokroepen en lofuitingen. Hierdoor kregen de puzzels en exploratie ook opeens meer betekenis. Best veel plekjes die je alleen met z'n twee kan bereiken en samen obstakels overwinnen voelde veel sweeter. De tocht werd steeds leiper, tijdens de zand-afdaling en opvolgende ondergrondse achtervolgingen raakte we elkaar een paar keer bijna kwijt. Gelukkig wisten we elkaar weer te vinden door het gezang in de verte te volgen. Maar toen kwam de barre beklimming die eenieder van ons te wachten staat. Toen we voor de derde keer door een gemene windhoos werden teruggeblazen zag mijn companion het niet meer zitten en zakte ineen in de sneeuw. Ik heb nog veel te lang naast hem/haar gezeten. Tot we ondergesneeuwde hoopjes waren in een veld van wit, tevergeefs hopend dat het slechts een toiletbreak was, but alas...

In m'n eentje hervatte ik de tocht door de onvergeeflijke kou en wind, om uiteindelijk, slechts stappen van de top, te bezwijken. Het magische ascent daarna kreeg een tragische bijsmaak. I made it, maar lost some friends along the way... Gelukkig kwamen er halverwege weer meerdere reizigers langs me heen zweven. Met vermoeide buttonpresses verhoogde ik mijn snelheid om ze bij te blijven. Maar ze waren alweer uit het zicht voor ik ze kon bereiken. Uitgeput aangekomen op de top ben ik klaar om eindelijk mijn just reward te ontvangen. Waarop ik weer terug naar aarde donder om een new game te starten. Het eind blijkt weer het begin. Alles is nutteloos. De toekomst slechts een carrot-on-a-stick...
Maar toch was de journey worth it!

geplaatst:
Squall Lionheart schreef:
Het eind blijkt weer het begin. Alles is nutteloos. De toekomst slechts een carrot-on-a-stick...
Maar toch was de journey worth it!


Fraai verwoord.

avatar van centurion81
4,0
centurion81 (moderator)
geplaatst:
Vanavond gespeeld en kan me goed in je woorden vinden, Squall Lionheart!
Ik was de game bewust op vrijdagavond gaan spelen, omdat ik dacht dan wel wat mensen tegen te kunnen komen. Aldus geschiedde. Achteraf werd gemeld dat ik 5 spelers heb ontmoet. Heb er maar even een screenshot van genomen

Gameplay-technisch heeft het weinig om het lijf, maar het waren ik denk 2 à 3 erg sfeervolle best magische uren, waarbij ik het tegenkomen van andere spelers en de basale communicatie echt geniaal vond. Ik heb dus meerdere spelers ontmoet en ik kon ook echt merken wanneer het ineens iemand anders betrof aan de stijl die hierbij en bij het "samenspelen" gehanteerd werd. I guess communication with other humans never gets old

4*

avatar van Squall Lionheart
4,0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
kan me goed in je woorden vinden...

En als ik zo teruglees blijkt Hadouken's ervaring mijne weer bijna beat for beat te mirroren...

Makes meh wonder wat de verhoudingen organic en scripted zijn .

Gast
geplaatst: vandaag om 11:13 uur

geplaatst: vandaag om 11:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.