Infinity Blade (2010)

Apple iOS
Action / RPG

Ontwikkeld door Chair en Epic
Uitgegeven door Epic

In Infinity Blade ben je uit op wraak. De koning van de goden moet het ontgelden want hij is verantwoordelijk voor het overlijden van je vader. In een middeleeuwse omgeving neem je het op tegen steeds krachtiger wordende tegenstanders. Elk gevecht geeft je meer ervaring uitgedrukt in punten. Deze verdiende punten kun je besteden aan het verbeteren van je personage. Denk hierbij aan verschillende attributen zoals gezondheid, aanval, schild en magie.

Gister gedownload op de i-phone 4 en dit ziet eruit als een pareltje hoor, vind echter de game zelf nog niet heel bijz.!!

avatar van locutus
Mooi spel. mooie graphics en de moves zijn relatief makkelijk uit te voeren. In het begin kom je er wel vrij makkelijk doorheen, maar het wordt wel steeds moeilijker (na de eerste bloodline).

Game eventjes gespeeld op de ipad. Ziet er verbluffend uit alleen de gameplay is vrij simpel en veel van hetzelfde. Het is zeg maar een veredelde techdemo gezien het onrails principe. Je kan niet zelf rondlopen en je ding doen. De enige interactie met je omgeving heb je door te klikken op een object of een tegenstander. De gevechten zelf zijn wel bruut en worden naarmate de game vordert steeds moeilijker. Door geld te verzamelen kun je je karakter ed upgraden.

Trouwens de game bestaat uit een zogenaamde bloodline, aan het einde van de bloodline neem je het op tegen de eindbaas God King en dat verlies je de 1e keer sowieso. Echter na elke keer tegen God King gestreden te hebben begint je bloodline opnieuw maar dan met behoud van je verzamelde wapens en krachten. Je kan dus net zo lang je karakter upgraden totdat je wel de God King kan verslaan. En ook al versla je God King na tig bloodlines, zelfs daarna kan je nog doorgaan.

Inmiddels 2 bloodlines gespeeld, wordt toch steeds uitdagender en je karakter upgraden loont ook wel degelijk de moeite, vooralsnog 3.5*

Game was eigenlijk bedoeld voor microsoft kinect!!

Bron:

Infinity Blade was eigenlijk een Kinect game - iphone - Gamez.nl

Interessant, ik lees dat het wellicht in de toekomst alsnog een kinect game zou kunnen worden.

Maar -marco- heb je de game al verder gespeeld? Wat vind je er nu van?

Heb zelf de God King inmiddels verslagen in bloodline 5, leuk weird einde ook, ff kijken tot na de credits. Na hem verslagen te hebben kun je in elk geval gewoon verder met nieuwe bloodlines en je karakter verder uitbouwen. Tzt komen er ook nog diverse (gratis) updates voor deze game, waaronder multiplayer support en nieuwe tegenstanders en wapens.

3.5* blijft staan, mooi verslavend spelletje maar mist net te weinig diepgang voor een hoger cijfer.

Speel de game af en toe even en zo is die ook bedoeld denk ik. Ik vind het geen game om uren achter elkaar te spelen!

Ik ben pas begonnen met bloodline 2!! Je moet echt upgraden anders passeer je bepaalde vijanden niet zomaar!!

Al met al een leuke game, maar het mist ( ondanks de upgrades ) diepgang en word snel eentonig. Daardoor versla ik even 3 a 4 vijanden en leg ik de game weer weg!

Graphics zijn uiteraad schitterend

Nova 2 en Real Racing 2 zijn sinds gister in de app store en die houden meer me aandacht vast dan Infinity Sword.

Voor nu een 3 *

Moet mij eerder mening toch bestellen en mijn cijfer voor deze game verhogen.

Nou een aantal speel beurten, merk ik dat de verslaving erin sluipt!! Het eea met levelen is echt goed uitgewerkt. Je moet echt nadenken welke upgrades je gaat gebruiken, welke wapens ed je koopt om uiteindelijk verder te komen.

Ik zit nu op bloodline 6 en lvl 28 ofzo!! Heb de eindbaas ook al eens verslagen ( bloodline 4 ).

Vandaag is er een update gekomen voor deze game! Meer wapens en mogelijkheid in de app-store goud te kopen, als je niet kan wachten om wapens aan te schaffen! Oh en een nieuwe vijand.

Ps: bij verslaan van de eindbaas, blijf ff kijken tot na de aftiteling

Ik ga weer snel verder!

Vreemd genoeg zie ik de update nog niet op de ipad, maar ben benieuwd! Maar erg verslavend inderdaad om continu je karakter sterker en sterker te maken, gelukkig worden de tegenstanders ook steeds uitdagender.

Ja die scene na de aftiteling is mooi maar weird, beetje assassin creed deja vu. Ben er nog niet uit wat het nu precies inhoudt, jij wel?

Idd assassins creed achtig einde, ik vat hem ook niet helemaal!

De uitdaging word idd steeds groter, de eindbaas is nu lvl 100 en ik had hem bijna 2x weer verslagen, scheelde echt een haartje. Baal er opzich wel van dat ik hem pas 1x heb verslagen, krijg je namelijk vet veel XP/Gold voor Ben nu namelijk al lvl 32 ofzo en bezig met volgens mij bloodline 7/8.

Die update mbt het kopen van geld in de app-store 25000 voor 0,79 / 150.00 voor 3,99 / 750.000 voor 15,99 en 250.000 voor 39,99. Dit valt me dan weer een beetje tegen van Epic/Chair, vanwege populair demand zeggen ze dan, ja ja..........

Die eerste 2 zijn de moeite niet en als je die van 15,99 of 39,99 koopt dan spoor je imo niet helemaal

De nieuwe wapens in de update zijn wel vet, die nieuwe vijand heb ik nog niet gezien, iemand?

Heb de update inmiddels ook binnen, maar nog maar eventjes kunnen spelen, heb het nog niet opgenomen tegen god king level 100.

Dat je in de game nu ook gold kan kopen vind ik ook wat jammer. Geloof er ook niks van dat ze dat hebben gedaan due to popular demand, meer due to our business model.

De nieuwe enemy 'Marrow Fiend' kwam ik al vrij snel tegen, volgens mij is dit hem:

Een brute schreeuwlelijkerd.

Yes eindelijk god king lvl 100 verslagen

Zo. Heb alle wapens op mastered. Ik ben lvl 45 + en wat valt er dan dus nog te doen? NIETS, hahaha.

Dan maar doorspelen om geld te sparen voor de nieuwe wapens die hopelijk komen in de volgende update!!!

Als je eenmaal The Infinity Blade hebt dan word de game wel iets te makkelijk imo. Zit nu op Bloodline 14 geloof ik. Heb de eindbaas nu ook al diverse malen verslagen!

Ondanks dat ik nu alles heb, blijft het een vette game, kan niet wachten op de nieuwe update

Lol, ik zit nu op level 44 en ik ben nu aan het sparen voor de infinity blade, enige wapen die ik nog moet kopen en masteren. Voor de rest ook alles al gemastered.

Gisteren dus ook God King level 100 en level 150 verslagen. De God King neemt dus elke keer dat je hem verslaat 50 levels in kracht toe blijkbaar. Zag gisteren ergens een tweet dat iemand God King level 400 had verslagen, dus je kan nog even door totdat de nieuwe updates er zijn.

mrdig schreef:

Even de game een 4 a 5 tal keer doorlopen en je kan je infinity blade aanschaffen

Ps, zijn wij de enige die de game spelen Weinig reacties hier!

Ik ga aan bloodline 20 beginnen, heb dan ook bijna alle achievments, alleen die all treasures krijg ik niet te pakken

MRDIG, jij speelt hem op de i-pad toch? Ik op de I-Phone ( 4 ).

Nou mijn vriend en collega locutus speelt hem ook (zie 2e bericht), maar hij is nu eenmaal geen echte gamer en al helemaal niet actief op gamesmeter . Verder zie ik nog een stem van boertje22, wellicht dat die nog met een reactie komt?

Ja nog 100.000 gold te gaan en de infinity blade is binnen, nog 1 a 2 bloodlines denk ik. Speel hem inderdaad op de ipad, speelt erg lekker! Alle achievements heb ik nog niet, stuk of 9 nog, die achievement voor een 5x combo krijg ik maar niet voor elkaar, hoe doe je dat?

Die 5 x combo hebik al, weet niet precies meer hoe

Moet alleen nog perform 1000 combo attacks, find all world treasures in a play-trough en complete 20 bloodlines.

Op de i-pad speelt het net even wat makkelijker denk ik dan op de i-phone?!?!

Wat ik bij locutus kon zien op zijn iphone speelt het net zo lekker, maar de ipad is makkelijker in de zin dat je een groter beeld hebt en je vingers minder snel het beeld in de weg zitten.

En ja die find all world treasures in one play-through achievement probeer ik bij elke bloodline te halen, maar dat wil maar niet lukken, zal her en der wel een paar goldbags goed verstopt zitten. Soms komen er ook heel sneaky gold bags in bepaalde cut-scenes voorbij waardoor je heel snel en alert moet reageren. Lastig.

avatar van boertje22
Leuke game.

Had verwacht dat de verveling toe zou slaan na 5 bloodlines dit is niet het geval. Dit komt door dat de vijanden die je tegenkomt beter word na elke bloodline die je haalt. En dat je beter wapens en armor kan kopen dit werkt verslavend, want je wilt dat ene vette schild hebben. Nu hopen dat chair verder gaat met het updaten van Infinty blade ben wel toe aan een nieuw gebied.

Vraagje: Ik kan de achievementlijst niet zien. Wat voor app gebruiken jullie daarvoor?

Ik gebruik Game Center, zit sinds de laatste iOS update (4.2) standaard op de ipad, voor de iphone weet ik het zo niet

Yes, ik heb find all world treasures in a play-trough achievement. Nu alleen die 1000 combo's nog en dan heb ik ze allemaal

Heb begrepen dat de nieuwe update een nieuwe omgeving gaat bevatten, ben benieuwd!

Het eind filmpje na de credits betekend imo het volgende:

Als je de God King dood zegt hij oa het volgende: there are others far more powerful than me. Vervolgens ligt op z'n troon een soort i-phone, na het aanraken verschijnt dus die wereldbol. Eea refereert naar de komende multiplayer. Spelers die de god-king hebben verslagen zijn sterker dan hij en jij gaat ze tegenkomen in de multiplayer

Dit is de meest logische verklaring voor het einde die ik heb gelezen

avatar van boertje22
Verhoogd naar 4*

Wat is dit een heerlijk verslavend game.

In januari schijnt de nieuwe update te komen, ben benieuwd.

boertje22 schreef:
Verhoogd naar 4*

Wat is dit een heerlijk verslavend game.

In januari schijnt de nieuwe update te komen, ben benieuwd.

Ik ga met je mee, moet ook concluderen dat dit denk wel de beste i-phone app game is tot heden

Nieuwe update idd in januari 2011!

De Update is er EINDELIJK en hij is zeer groot

Ah mooi! Downloading.....

En de toevoeging is

Heerlijk nieuwe, uitdagende ( hard ) vijanden. Vette wapens en het "verhaal" wat uitgediept.

Nieuwe omgevingen zijn ook vet.

Kan eindelijk weer verder

Achievement "the real end" is binnen. De nieuwe eindbaas is wel moeilijk maar niet onverlslaanbaar.

Hierna kan je ervoor kiezen om weer vanaf bloodline 1 te beginnen, met behoud van Lvl, maar alle wapens zijn weer up te graden, waardoor je in Lvl kan blijven groeien.

Nadeel, is wel dat je je dure gekochte wapens kwijtraakt en die dus weer opnieuw moet aanschaffen.

avatar van wolff
Vet, mooi enz maar na een tijdje heb je het wel gezien..

Ja vette game, kan geen andere game bedenken die zo goed eruit ziet en niet onbelangrijk, die ook nog eens goed te besturen is. Vind het trouwens meer een demo dan een game.