Uncharted 3: Drake's Deception (2011)

PlayStation 3 / PlayStation 4
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Naughty Dog

In Drake's Deception reizen avonturier Nathan Drake en zijn goede vriend Victor Sullivan naar het Arabisch Schiereiland. Hier proberen ze het geheim te ontrafelen achter de legende van de verloren stad, genaamd ' the Iram of the Pillars'. Een zoektocht die ze uiteindelijk in de woeste Rub’ al Khali woestijn, beter bekend als het 'lege kwartier', doen belanden.

Verrassend dat Naughty Dog het vervolg op Uncharted nog vóór de Video Game Awards bekend maakt. Wel een aangename verrassing moet ik zeggen. Het najaar van 2011 is nog een eind weg, maar hij gaat alvast op mijn lijstje.

kiriyama
Ik kijk hier stiekem nog meer naar uit dan The Last Guardian. De keuze voor een woestijn lijkt me erg geslaagd, het enige dat ik nog miste in de Uncharted spellen. Ik verheug me alvast op de mummies aan het eind.

avatar van threeohthree
Genoteerd. Kijken of hij nu wél handschoenen draagt. Waarschijnlijk gewoon een dikke coltrui en een skibroek, ik ben er i.i.g. klaar voor.

avatar van jirachi04
Deze ga ik zeker weten kopen!!!

avatar van musti68
Eindelijk! Deze game wordt zoo vet

avatar van wiiplayer
Yes! Ik heb een game om gigantisch naar uit te kijken!
Uncharted 1 moet ik nog spelen maar deel 2 is echt een fantastische game.

avatar van dave
Jammer dat we zo lang gaan moeten wachten. De eerste november van 2011 ga ik alvast als een soort Usain Bolt naar de Game Mania spurten.

spelfreak
weer een voor mijn lijstje van kerst voor volgend jaar XD

avatar van Evil Eye
De trailer zag er weer uitstekend uit. Er kwam zelfs een vleugje gameplay in voor en ook dat zag er gaaf uit, zoals het stuk waarin we zien hoe Drake door golven van water word achtervolgd Typische Indiana Jones actie. Uncharted 1 was destijds geweldig, maar als ik er nu op terug kijk wel ontzettend repetief. Uncharted 2 was al een heel stuk beter met veel meer afwisseling. Naughty Dog is altijd goed geweest in het verbeteren van hun eigen series met elk deel, dus dit deel zal ongetwijfeld ook weer een heel stuk beter zijn dan deel 2!
Grappig trouwens... Crash Bandicoot 3 had levels in Egypte, Jak 3 speelde zich grotendeels af in de woestijn en nu Uncharted 3 ook weer Een inkoppertje wel natuurlijk, want de woestijn en haar mysterieen was zo'n beetje het laatste dat we nog niet gezien hebben in de Uncharted reeks.
Daarnaast schijnt dit deel nog meer verhalend te zijn, een goed teken

avatar van wiiplayer
Dat dacht ik dus ook al Evil Eye. Naughty Dog pakt het telkens hetzelfde aan. Nu alleen nog een Race game als 4e game

Bij Crash en Jak waren allebei de 2e delen het beste, we zulleen zien of Uncharted 3 beter zal zijn als de 2e.

avatar van Evil Eye
Nou maar hopen dat ze de Uncharted reeks niet dumpen na een trilogie net als hun andere projecten. Zowel Jak als Crash zijn daarna overgekocht door andere gamemakers en gruwelijk verkracht... of ik moet zeggen, ontkracht

avatar van wiiplayer
Maar de orginele games blijven meesterlijk. Ik denk zelfs dat Naughty Dog mijn favoriete Delevoper is. De Crash reeks was het best op de ps1 en de Jak reeks op de ps2. Dit begint er al zwaar op te lijken. Ik haal morgen Uncharted 1.

Maar een race game van Uncharted kan ik me nog wel voorstellen.

Whoooooot!! Kan niet wachten!!

jellecomicgek72 schreef:
Whoooooot!! Kan niet wachten!!

IK zou nu wel willen kopen voor 100€

avatar van jirachi04
Zijn ze al klaar met de game ?:o OF hebben ze alleen aan de trailer gewerkt?:P

avatar van threeohthree
Die E3 teaser is visueel erg mooi maar geeft bar weinig weg, de game zal ook wel klaar zijn hoor, of i.i.g. grotendeels. Zo'n release is vaak een hoop geregel en kost veel tijd. Één kan helaas alleen maar geduld hebben en kwijlen op nieuwe trailers.

Er is zo'n fan-stem!

wiiplayer schreef:
Er is zo'n fan-stem!

En terecht!

Maar ze halen 'm wel gelukkig weg

avatar van wiiplayer
Ik zag het. Ziet er echt stoer uit.

avatar van dave
Hier een betere versie en in HD: http://www.youtube.com/watc...

avatar van Deatheye
Nieuwe GOTY voor 2011 Of misschien Skyrim... Geef ze allebei een goede kans

avatar van jirachi04
2011: Het jaar dat veel ps3-consoles over de bank vliegen Het zal een topjaar voor een ps3-eigenaar worden door o.a. dit spel

Dobbelstenen
Dit wordt weer fantastisch. Al was de demo wel weer erg scripted.

avatar van wiiplayer
De demo? Die is toch nog niet uit, je bedoelt de trailer?

spelfreak
wiiplayer schreef:
De demo? Die is toch nog niet uit, je bedoelt de trailer?
ik denk dat hij de gameplay demo in the late night show van een of andere gast werd vertoong dus niet voor public ik denk dat dat 3 post hiervoor nog gelinkt is

Dobbelstenen
Definitie van het woord demo:
'proefopname van een muziekuitvoering, een film e.d., gebruikt als demonstratiemateriaal '

Dit was hier dus ook het geval. Maar de demo is niet voor iedereen speelbaar nee als je dat bedoelt.

avatar van wiiplayer
Nee precies, dat bedoelde ik. Ik heb 'm ook gezien, in dat brandende huis enzo

Dobbelstenen
Ik had gelezen dat ze met U3:DD probeerde een wat meer open wereld te schetsen. Zodat je echt het gevoel hebt dat je verdwaald in de woestijn daar. Dat lijkt me wel wat. Maar jammer is natuurlijk wel weer dat het alelmaal zo gescripted als de tering is.

Ik ga trouwens weer even beginnen aan Uncharted 1: Drake's Fortune om weer eens in de sfeer te komen. Heb hem nu 2 jaar geleden voor de laatste keer uitgespeeld, tijd voor een nieuwe keer dus.

avatar van Tsjo-Wi
Dobbelstenen schreef:

Hoezo is dat jammer? Spectaculaire scripted actiemomenten zijn zo'n beetje het handelsmerk van deze serie en de reden dat de games zo ongelooflijk mooi en avontuurlijk zijn. Een beetje vrijheid is natuurlijk leuk maar Uncharted hoort in mijn ogen gewoon een knallende achtbaanrit te zijn.
Neem bijvoorbeeld dat stuk uit dat filmpje waarbij Drake's voet vast komt te zitten in die trap en dat Sully je eruit probeert te trekken terwijl je nog wat aanstormende vijanden moet afknallen. Veel meer scripted kun je het niet krijgen maar het maakt de ervaring wel ongelooflijk spannend, dynamisch en filmachtig. Als het zo goed gedaan wordt als hier dan hoor je mij niet klagen.