Evil Twin (2001)

Alternatieve titel: Evil Twin: Cyprien's Chronicles

PC / PlayStation 2 / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door In Utero
Uitgegeven door Ubisoft en Bigben

In Evil Twin zien we het jongetje Cyprien zijn verjaardag vieren. Al zijn vriendjes zijn aanwezig op zijn feestje, maar als Cyprien op gegeven moment een cadeautje uitpakt gebeurt er iets verschrikkelijks. Cyprien wordt namelijk verplaatst naar een andere wereld, een wereld waar al zijn grootste nachtmerries waarheid zijn geworden. Jij moet er nu voor gaan zorgen dat Cyprien deze nachtmerrie-wereld weer kan ontvluchten. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren, want als Cyprien niet opschiet is zijn verjaardagsfeestje al afgelopen en heeft hij het koekhappen gemist. Maar, Cyprien leest veel stripboeken, waarin helden heroïsche daden verrichten, en als hij ziet dat er in deze wereld ook onschuldige wezens zijn, besluit hij om eerst de kwade leiders van deze wereld uit te schakelen voordat hij terug gaat naar zijn feestje.

avatar van jaspertje3
Spel kon me nooit echt boeien, werkte ook niet optimaal omdat m'n pc het toen die tijd nauwelijks trok!

avatar van Ravenstein
1,5
De graphics waren ruw en donker, maar zorgden wel voor de juiste sfeer. Ook de muziek was erg geslaagd.
En toch maar een 1,5?

Inderdaad! De camera strooide zoveel roet in het eten dat Evil Twin een erg frustrerende game werd om te spelen.
Was content toen ik deze kon inruilen voor Drakan: the Ancients' Gates, een game die niet meteen bekend staat als een topper, maar waar ik toch erg veel plezier aan beleefd heb.

avatar van KoenR
Tof concept, fijn sfeertje, maar het speelde allemaal net niet lekker genoeg. 3*

avatar van Metalfist
1,0
Heb dit irritant spel geruild voor een bon en met die bon Soul Calibur III gekocht. Veel beter

avatar van welleweirdo
Tevens de laatste game die in Europa uit kwam voor de SEGA Dreamcast. Snif!

avatar van Tha)Sven
Hulde aan de Dreamcast inderdaad, alleen wel jammer dat dit absoluut geen waardige afsluiter was.

Pracht Game, wat mij betreft gewoon de volle 5*!

avatar van Tha)Sven
Had je geen last van de controls dan en de verschrikkelijke camera ?

Wat een vreselijke spel zeg...kreeg hier een hele rare ervaring bij.
Had het gevoel alsof het spel me constant op te jagen zat.
Weirde Graphics en details dat me deze game in de prullenbak dreef.
Nee deze game brengt de gezondheid ernstige schade toe..hehe!!

avatar van kaholiic
1,5
Vergeten om op me eerste playstation 2 game te stemmen!
Wat een vreselijk spel met barslechte gameplay.. muziek vond ik toch er mooi. Maar de camera was echt slecht en irritant..waardoor je steeds uit je flow was..

avatar van rockgamer
leek me een vette game vroeger, maar de vreselijke graphics, irritante controls en camera zorgde voor een grote teleurstelling