Half-Life: Counter-Strike (2003)

PC / Xbox
multi player / online

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Sierra en Vivendi

Richt, schiet en overwin.... De meest gespeelde First Person Shooter in de wereld komt tot leven. Kies uit twee partijen; de terroristen en de counter-terroristen. Elimineer met je teammaten de vijand.

avatar van polopolo150
Herlaas moet ik deze spel een 2 geven.. maar dat komt eerder omdat ik eerst CSS had gekocht en daarna CS 1.6..

CS 1.6 voelt niet zo soepel, simpel en snel aan als CSS.. bijvoorbeeld dat je moeilijk kan omdraaien als je wordt geschoten.. dat ergert me heel erg.. en zo zijn er andere dingen te noemen die deze game voor mij heel wat ergt.

avatar van Angelo_Cheetah
Hoeveel plus is dat spel ?

avatar van polopolo150
Ik heb me cijfer een beetje verhoogd... t'is een kwestie van tijd erin steken om CS 1.6 goed onder de knie te krijgen.

Dan begrijp ik ook goed waarom mensen liever CS 1.6 hebben dan CS:Source

nou, ik ben hier mee begonnen maar het is echt klote. Soms wil je in een server zien te komen maar dan wordt je overal uit gegooid. Echt super frustrerend. Online is ook veelste druk af en toe. Verder is ofline nog een beetje leuk ja.

Ik zit het nu veel te spelen en moet zeggen dat het een erg goed spel is. Maar erg jammer dat er oneindig veel cheaters in dit spel zijn. Online is soms ook verdomd lastig om een goede server op te zoeken. Soms dan staat erbij van als je een server wil bezoeken:
Only ppl people of dat soort shit are allowed. Dat is echt ongeloofelijke crap van het hoogste niveau. Verder speelt het spel wel erg goed qua schieten enzovoort. maar online zijn er ook ongelooflijk veel Campers. Dat soort gedonder haat ik echt in dit soort games. Vooral is je dan een hoekje om gaat wordt je soms gelijk dood geknalt. Offline is bij vlagen ook nog wel een beetje leuk maar dat gaat snel vervelen. Soms als je online gaat Lagt het spel ook wel eens. Maar toch ondanks de minpunten is het toch nog een best goede shooter als je bedenkt dat dit spel alweer 6 jaar oudt is.
Ik twijfel tussen een 3,5* en een 4*

jellecomicgek72 schreef:
Ik twijfel tussen een 3,5* en een 4*

cheaters? speel je wel op VAC servers? Of.. gebruik je geen steam versie?

Achja... Deze problemen kreeg ik ook altijd met CSS... het is gewoon niet leuk om op publieke servers te zitten met schreeuwende 9 en 16 jarige die met zieke scheldwoorden je zit af te zeiken of te zingen. :/

Deze spel moet je alleen spelen met een clan, of met een groep vrienden om je heen. Dan kan het echt leuk zijn.
Ik had een paar keer een CSS private match gedaan met de mensen van BonersGames/GTAMissions, en ik vond het altijd nog leuk, en bijna nooit onzin over de microfoon. (oke, misschien wel... maar wat is erger... mensen die met kanker schelden, of mensen die zitten te praten over de volgende match alweer als het pas net begonnen is ) Vergelijk dat is met publieke servers...

Ik begrijp waarom je zit te klagen... maar dat is niet persé de schuld van de game... het is meer de schuld van de community dat na 10 jaar geen nieuwe mensen willen ontmoeten.

Ik heb dit spel nu in me top 10 gezet omdat het gewoon een heel goed spel is. Zeker een van de beste shooters die ik ooi heb gespeeld. Online is soms wel eens kut als je uit een server wordt gegooid, cheaters, zoals diegene boven mij al zei: schreeuwende mensen tijdens online play enzovoort. Maar dat mag de pret niet drukken want het is gewoon heel verslavend met een Heerlijke Gameplay. Ben er nu helemaal verslaafd aan.

toch wel een van de betere spellen ik zit nog te twijfeln of ik hem in me top 10 zet of niet en welke ik eruit moet halen

hmm eigenlijk best logisch welke dna er iuit met de nummer 10 tuurlijk

avatar van lisa=10jaar
wel leuk spel maar speel niet echt vaak als ik eerlijk moet zeggen want word wat moeilijker voor me omdat ik ook nog jonger ben. En niet zo veel ervaring heb met first person shooters

avatar van FrK.
Ik denk dat een groot nadeel aan deze game is dat veel mensen denken dat er veel cheaters in zitten. Vaak worden gasten die gewoon goed spelen ervan beschuldigd dat ze cheaten, bewijs daarvoor is er dan helaas nooit. Natuurlijk het zou kunnen dat ze cheaten maar als je dat niet zeker weet moet je het ook niet zeggen, ik ben dit echt te vaak tegengekomen in dit spel.

De kracht van dit spel is gewoon dat je hier zo gigantisch in kan groeien. Als je dit spel echt serieus speelt en overal over nadenkt kan je zo goed worden. Het kost heel wat uurtjes training maar dat is ook het prachtige aan deze game. Daarom vindt ik het ook zo jammer dat mensen sneller CSS boven 1.6 verkiezen. Tuurlijk CSS ziet er mooier uit en zoals polopolo150 ook zal zei, het speelt inderdaad soepeler en makkelijker. Maar dat is juist het slechte aan CSS, Valve heeft in die game aan zoveel dingen geschaafd waardoor het makkelijker speelt maar daardoor heb je gewoon minder controle over jezelf. Ik bedoel in 1.6 zaten vrij veel bugs, maar die moest je gewoon ontdekken en vervolgens kon je ze tegen andere gebruiken. Het zijn kleine dingetjes maar daardoor kon je je echt onderscheiden van de rest van de gamers. CSS is gewoon een mainstream game geworden die lijkt op 1.6. Het gaat er niet om dat jij iemand sneller kan neerschieten dan hij jou. Want als je 1.6 echt goed doorhebt dan is dat niet eens meer aan de orde. Want dan schiet je iemand neer voordat diegene uberhaupt doorheeft wat er gebeurd. Het gaat om map-kennis, vervolgens moet je alle geluiden in maps kunnen plaatsen. Je moet weten als je voetstappen hoort waar diegene loopt, waarnaartoe hij loopt. Door welke muur kan je heen schieten en welke niet. Het zijn dat soort kleine dingetjes die 1.6 zo briljant maken en tuurlijk die dingetjes zitten ook wel in CSS, alleen die game is gewoon te glad geschaafd door Valve waardoor het niet meer leuk is. En het is natuurlijk ook gewoon nostalgie.

Counter-Strike 1.6 is gewoon de heilige graal onder de FPS-shooters.

FrK. schreef:

Ligt meer aan de engine denk ik, dan aan Valve.

avatar van FrK.
Valve heeft die engine gemaakt

polopolo150 schreef:

je weet zker niet echt waar je over praat ?
cs 1.6 is de beste shooter die eris..
en over soepel gesproken dat is juist 1.6 en niet source

marcjeb schreef:
en over soepel gesproken dat is juist 1.6 en niet source

Ik vindt Source veel soepeler lopen dan 1.6.

avatar van FrK.
Klopt, daarom is Source ook makkelijker.

FrK. schreef:
Klopt, daarom is Source ook makkelijker.

Ja, daarom had ik ook mijn rating veranderd van 2* naar 3*. Ik heb ook net CSPromod geprobeerd... maakt me nieuwschierig om weer 1.6 te proberen.

Helaas, de beste beta blijft toch gewoon de voorloper. 7.0 Waar bunnyhoppen nog kon en het spel nog meer snelheid had.
Daar is mijn stem dan ook volledig op gebaseerd want het blijf gewoon de aller lekkerste online shooter, PUNT

beste multiplayer spel ooit gespeeld.. beter als alle modern warfare shit bij elkaar.. deze game draait om skills en tax

avatar van Juan2910
marcjeb schreef:

avatar van kicker228
Gewoon een leuke online game,ook mooie grafics voor die tijd dan! :d
Krijg van mij een 3,5

Dit is een geweldige game ik speelde dit vroeger altijd thuis maar later speelde ik het alleen op school.
En op school is het toch leuker want dan speel je het alleen maar met vrienden.
En dan wordt het echt een uitdaging van wie de beste is.

avatar van The_CrY
Enorm genietbare multiplayer game. Ik speelde het voornamelijk met gedownloade bots, want op het internet ermee lukte voor geen meter.

Juan2910 schreef:

kiriyama
Yep en hij komt er aan. Fantastisch nieuws, ook omdat hij naar XBLA en PSN komt.