Hyperdimension Neptunia (2010)

Alternatieve titel: Chou Jigen Game: Neptune

PlayStation 3

Ontwikkeld door Idea Factory en Compile Heart
Uitgegeven door Nippon Ichi, Koei en Compile Heart

In deze RPG worden game consoles gepersonifieerd als vier godinnen, welke met elkaar in gevecht zijn over wie de macht krijgt in de wereld van Gamindustri. Tijdens een moment van onoplettenheid stuurt de gemene godin Arfoire een legioen van monsters naar Gamindustri in een poging de macht over de wereld te grijpen. Jij speelt als Neptune, een ogenschijnlijk normaal meisje, met de zware taak om de orde te herstellen.

Vond de game op de PS3 maar matig omwille van het battle system. Ben dan ook verrast in hoeveel anders en beter de Vita remake is! Het battle system is echt volledig omgegooid (Het is nu schijnbaar hetzelfde als in Neptunia Victory, maar die game heb ik nog niet gespeeld).

Verder zijn er nog wat andere nieuwigheden toegevoegd die de gameplay vele malen beter maken. Ik ben bij het origineel op de PS3 na een tijdje afgehaakt, maar dat zal ik hier zeker niet doen. Ik kan me zo snel geen remake herinneren die zich zo veel verbetert op het origineel.

De PS3 versie wist zich op weinig vlakken te onderscheiden, behalve de dubbelzinnige en licht briljante dialoog en verwijzingen. Kijk er dan ook echt van op dat de remake na een kleine twee uur één van de meest veelbelovende RPG's is die ik al op de Vita heb gespeeld.

Het lijkt er sterk op dat ik mijn score nog maar eens moet herzien...