Captain America: Super Soldier (2011)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Nintendo 3DS / Xbox 360

Ontwikkeld door Next Level en Darkworks
Uitgegeven door Sega

Captain America: Super Soldier is een third-person action-adventure dat platform-elementen combineert met een gevechtssysteem. Het spel speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog. Spelers kruipen in de huid van Captain America en stellen hun vaardigheden op de proef terwijl ze het moeten opnemen tegen beruchte vijanden, zoals Iron Cross, de Hydra Army en de legendarische Red Skull.

Dit komt er dus echt? Lijkt me heel erg wreed! Captain America rocks!!

geen pc?

Niet meer fans van deze game?
Hier heb je nog een fan zitten hoor, Jelle!

avatar van Bart Tönjann
Geen fan, maar ik ben wel erg benieuwd. Ik heb nu 3 filmpjes gezien, elk van meer dan 10 minuten lange gameplay, en het ziet er allemaal wel leuk uit. Beetje standaard platformen en vechten, middelmatige graphics, beetje eentonig... maar ondanks dat toch wel vermakelijk. Gewoon leuk voor als je enthousiast uit de bioscoop komt en je wilt even meer zien van Captain America en zijn wereld, maar verder geen game die de gamer lang bij zal blijven.
Cap is wel lekker bruut in deze game, mooi om te zien dat ze geen pussy van hem hebben gemaakt maar dat hij ook gewoon een nekje omdraait hier en daar. Het is immers een super soldier in de tweede wereldoorlog, geen Batman of Spider-man die weigeren om vijanden te doden.

Niet meer fans van deze game?

Dat komt omdat film-games meestal vlug in elkaar gezette, standaard, middelmatige games zijn.

avatar van ilovePS3
Niet meer fans van deze game?

Hier heb je nog een fan zitten . ik heb deze game tweedehands gekocht omdat ik dacht dat het weer zo'n helden game zou zijn (je weet wat ik bedoel ) maar het was niet zo het was best wel een leuke game. vooral dat brute knokken captain heeft er ook geen problemen mee om zijn vijand in elkaar te slaan of te doden. lekker!!!!! .

ik geef deze game een 3 omdat er nog betere games bestaan

Ga er morgen maar eens aan beginnen. Captain America rules!

Eindelijk deze met een locale MP-deal op de kop kunnen tikken. Was dit niet een best goed super-hero game in de stijl van de Batman Arkham reeks maar veel korter en een "easy"paltinum? Of haal ik iets door elkaar?

Grovonion schreef:

Dit is een easy game en idd een beetje Batman stijl qua combat. Zelf weet ik nog niet of ik alle collectibles wil gaan halen en dus de 100%.

Hoe dan ook, laatst 2e hands op de kop getikt want deze kwam voor in een lijstje van 360 games die wel aardig zijn én alleen nog maar fysiek te krijgen zijn (staat niet in de store en niet onderdeel van Xbox one backwards compatible toestand)

En idd: best een aardige game met combat elementen van de oude Batman en het heeft wel wat van Wolverine. Simpel lineaire gameplay met coole Duitstalige badguys. Blijft grappig oneliners als ‘auf wiedersehen’. Verder leuk om badguys te lijf te gaan met je schild en special moves.

Grafisch outdated inmiddels en een lage framerate maar het is nog wel te doen. Bijna uitgespeeld maar ik geef het alvast een 3.5*

Overigens bracht dit plots opgedoken draadje me wel op het idee om de diverse last-last gen titels van Marvel en DC (zover beschikbaar) op PS3 en de handhelds (of DS en PSP - vaak verschillen die toch) eens te verzamelen. Ze zijn tweedehands vaak niet eens zo duur als je geluk hebt. En hoewel regelmatig dan wel eerder matig tot ok (is dan mijn indruk), zitten er zo af en toch best leuke tussen. (en inderdaad Wolverine was daar eentje van vind ik - de Batman titels blijven superieur). Ook hier ben ik best benieuwd naar trouwens.

Er zijn er wel best veel, Sinner. Er zijn bijvoorbeeld al een 5-tal Spiderman games op PS3 (3, Edge of time, Shattered Dimensions, Web of Shadows en Amazing). In totaal tel ik er een 24 of zo Marvel games op PS3, inclusief 2 Lego games. Maar exclusief abandonware zoals bv. The Punisher en misschien nog een paar download only (marvel pinball, marvel puzzle quest). Misschien nog eens zo veel DC-comics en je hebt een hele uitdaging ze echt alle te vinden. Veel daarvan zijn ook niet eens meer zo goedkoop of makkelijk te vinden. Zoals deze bijvoorbeeld, die ik de laatste jaren slechts 1 keer ben tegengekomen.

Sinner schreef:

Go for it zou ik zeggen, ps3/xbox360 games zijn 2e hands erg voordelig te vinden op wat uitzonderingen na. Zelf focus ik me alleen op de 360 en dan vind ik het dus geinig om die titels aan te schaffen die niet meer digitaal in de store verkrijgbaar zijn, alleen nog maar fysiek. Zo heb ik Star Trek (2013) laatst ook goedkoop gescoord. Edit: en deze Iron Man 2 (2010)

Mbt deze game: vandaag dan echt uitgespeeld en de 3.5* blijft staan. Prima simpel vermaak.

Grovonion schreef:
Er zijn er wel best veel, Sinner.

Ik weet het inderdaad, heb gisteren eens alles nagelopen. Maar het is een aardige hobby en het hoeft natuurlijk niet allemaal op een maand. Dus een lange termijns ideetje.