Pac-Man Championship Edition DX (2010)

Alternatieve titels: Pac-Man Championship Edition DX+ | Pac-Man C.E. Deluxe

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Namco en Mine Loader
Uitgegeven door Namco

DX is de opvolger van Pac-Man Championship Edition. Het spel bevat onder meer een nieuw type spook welke ligt te slapen op een vaste plek en wakker wordt wanneer Pac-Man er langs loopt. Wanneer je langs meerdere slapende spookjes loopt zullen deze een lange stoet vormen en leveren extra veel punten op wanneer je een grote pellet op eet. Daarnaast bevat het spel bommen waarmee je de spoken terug kan sturen naar het centrum van het speelveld en een 'bullet-time' modus waarmee je je uit benarde posities kan redden wanneer je bijna in aanraking komt met een spook. Daarnaast bevat het spel diverse nieuwe spelmodi, waaronder: time trial en ghost combo.

AvMerode
Een uitgebreide pac-man met oneindig veel mogelijkheden, wat wil je nog meer.
Je kunt de visuals/graphics skins en stijl zelf instellen naar eigen smaak en de leaderboards zorgen ervoor dat je door blijft spelen en je eigen tijd gaat verbeteren.
Reactievermogen is van belang want de snelheid gaat op het laatst gigantisch snel als je ver komt op normal, ikzelf speel het in expert en dat gaat in het begin al snel.
Score Attack vind ik persoonlijk leuker dan Time Attack want dat is snel snel vanwege tijdslimiet.

Eeuwig houdbaarheidsdatum dankzij replay-value en de grootste verslaving die ik ooit heb gespeeld, en dat voor maar 10 euro.

avatar van Animosh
Een aardig tussendoortje.

Het is inderdaad lekker snel allemaal, de psychedelische vormgeving is leuk, de muziek is passend en de toevoegingen aan de bekende Pac-Man-formule (ihb de bommen die vijanden terug naar hun hok sturen, voor als ze je in het nauw drijven), maar het blijft uiteraard wel een Pac-Man-spel, en dat moet je liggen. Ik ben zelf niet zo geïnteresseerd in highscores, en de typische Pac-Man-gameplay (bolletjes eten, geesten ontwijken) heeft me nooit écht aangesproken, dus lyrisch zal ik hier nooit over worden.

Maar verder is het wel een leuk, vlot spelletje dat voor een paar uur prima vermaakt. 3*

Edit: ik oordeelde toch wat te snel! Ik heb het nu wat langer gespeeld, en door de verschillende grids die ieder net iets anders spelen blijft het langer leuk dan ik had verwacht. Er kan dus wel een halfje bij.

avatar van Animosh
En ondertussen is het spel nog verder in mijn achting gestegen! De voordelen en nadelen die ik hierboven heb benoemd staan nog, maar het spel wordt simpelweg leuker naarmate je er beter in wordt en de speelduur is door de variatie in levels die ieder hun eigen uitdagingen hebben (time trials, zoveel mogelijk ghosts achter elkaar verslaan en score attack) veel langer dan ik had verwacht. Highscores interesseren me nog steeds niet zo, maar een bovengemiddeld hoge score halen vind ik wel leuk. Met mijn totale score sta ik nu zelfs in de top 1500 van spelers (op een paar honderdduizend).

De achievements zijn overigens veel te makkelijk. Die had ik al vroeg in het spel gehaald. In het spel zijn wel nog een aantal medals te halen, maar de score-gerelateerde daarvan vond ik juist weer iets te moeilijk. Ik had liever iets gezien in de trant van "scoor overal een A of hoger". Maar dat is er dus niet.

Edit: vooruit dan, ik verhoog toch naar een kleine 4*.

avatar van Duke Nukem
Momenteel €9,99 in de PlayStation Store.