Bejeweled 3 (2010)

Puzzle
single player / online

Ontwikkeld door PopCap
Uitgegeven door PopCap

In Bejeweled 3 dien je opnieuw diamanten van plek te verwisselen om deze in zo groot mogelijke groepen van het speelveld te spelen. Het spel telt vier spelmodi. Naast het klassieke bejeweled heb je de keuze uit Lightning mode, Zen mode en Quest mode. Ik Lightning mode heb je zestig seconden om zo veel mogelijk punten te scoren. In Zen mode kun je onder het genot van rustgevende muziek, in een eindeloos spel, een zo hoog mogelijke score neerzetten. In Quest mode reis je door veertig magische levels waarin je vlinders redt, door diamantmijnen ploegt en sneeuwstormen trotseert.

Dit is een verbazend solide puzzle game. Ten eerste staan er al 3 games op de disc, in US namelijk verschenen samen met Fusion Frenzy 2 en Zuma. Maar Bejeweled zelf heeft 8 modi die allen hun bestaansrecht hebben. De uitdagingen, gecombineerd met de trophies zorgen toch al een uur of 4 voor een behoorlijke motivatie.