DBZ: Dead Ball Zone (1998)

Alternatieve titel: CBZ: CyBall Zone

PlayStation
Sports

Ontwikkeld door Rage
Uitgegeven door GT

DBZ is een futuristische sport waarbij alles is toegestaan om de bal te bemachtigen. Zo kunnen tegenstanders elkaar helemaal lens slaan/schieten/cirkelzagen om vervolgens de bal in het net van de tegenstander te krijgen. Buiten de talloze wapens, heeft elke speler ook verschillende ongewapende vecht moves. De game kent een league modus en een season management modus, waarin de statistieken van elke speler individueel te vormen zijn.

avatar van fabblwaps
Met dit spel heb ik een hoop lol gehad, er waren allerlei teams van psychopaten en je kon elkaar helemaal verrot (zelfs dood) slaan. Ook was het niet ongebruikelijk dat de spelers halverwege de match even op het veld moesten kotsen.

Het grote nadeel was dat de handleiding erg onduidelijk was, waardoor ik er nooit achter ben gekomen hoe ik wapens of speciale melee moves moest gebruiken. Een ander nadeel was dat ik zo goed was dat uiteindelijk niemand meer tegen me wou spelen.