Red Dead Redemption: Undead Nightmare (2010)

PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch / PlayStation 4
Action / Shooter
single player / online

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

In Undead Nightmare neem je het als speler op tegen een zombieplaag. Het spel bevat de diverse uitbreidingspaketten voor Red Dead Redemption, nieuwe wapens, personages, locaties en diverse nieuwe multiplayer spelmodi, waaronder Undead Overrun. In deze coöperatieve modus dien je zo lang mogelijk te overleven op een kerkhof terwijl je het opneemt tegen steeds sterker wordende tegenstanders.

avatar van Spock
In je veld zetten, wat bedoel je daarmee? Zoals in een garage als in GTA? Nee, dat gaat niet. Behalve de palen waaraan je je paard kan bevestigen is er niets dergelijks in RDR. Wel is het zo dat, wanneer je de betreffende "challenge" hebt volbracht, je een "deed" krijgt van de vier paarden van de Apocalyps.

Ahha dit is dus die Undead Nightmare, ik heb hem erbij gekregen bij een aankoop van Red Dead Redemption twee games op 1 CD.
Ik deed de game erin en zag twee keuzes Red Dead Redemption en deze.. wel verrassend en leuk twee games in 1

Jongens.. ik wil Undead Nightmare graag spelen maar ik moet een code invoeren ofzo??

weet iemand die code???

avatar van Tsjo-Wi
Heb je niet zo'n blaadje bij je game gekregen waar die op staat?

Dit is trouwens toch ook niet een soort vervolg op Red Dead Redemption toch? maar gewoon een soortvan Minigame, wat zombies neerknallen..

gewoon een nieuwe questlijn volgens mij

avatar van Tsjo-Wi
Ik zou wel eerst de gewone RDR spelen, dat maakt deze wel leuker. Maar het is geen vereiste ofzo, de twee hebben buiten de setting en de personages niet zo veel met elkaar te maken.

Ik vind het eerlijk gezegd echt geen bout aan, verrote game eigenlijk als je het zo bekijkt dat het nergens op slaat.

Ik gebruik deze game alleen voor Online -Gamen

avatar van Spock
Verrot is het inderdaad, daarom is hij ook zo leuk vind ik.

Jocharo-T
Zojuist dit spel uitgepeeld op 100% en ben blij dat ik er klaar mee ben. Direct nadat ik klaar was met RDR ben ik hier aan begonnen en was daardoor toch behoorlijk RDR moe. Ik was er gewoon echt klaar mee en dit spel voegt echt bar weinig toe. Ben er tien uur mee bezig geweest, maar dat was echt negen uur te lang.

Zombies schieten had je wel gezien na een uur en die missing persons vinden was echt doodsaai. Het verhaal had je ook uitgespeeld na vier missies. Nee, dit was echt een eenmalig avontuur. Ik begrijp uiteraard dat het maar een DLC is, maar als ik dan de verhalen over Gay Tony hoor dan is dat toch een wereld van verschil.

Het eerste uur was ik wel overdonderd door de spanning die in de game zat. Met name in Tall Trees, maar op het moment dat je weet wat er rondloopt is de spanning ook wel weg. Ik heb nu alle offline trophys van beide games en daar ben ik erg trots op, maar het online gedeelte hadden ze bij beide games beter weg kunnen laten. In de toekomst leg ik RDR misschien nog wel in de PS3, maar dit spel gaat nu flink stof happen. Ben na 60 uur RDR/Undead er voorlopig echt helemaal klaar mee. Op naar Batman: Arkham Asylum

avatar van kiekena
Iemand enig idee hoe je dit in coop/multiplayer speelt? (ps3)

avatar van bettafish14
koning-phong schreef:

Ik gebruik deze game alleen voor Online -Gamen

haha zo slecht is het ook weer niet

avatar van metaledje
Kan iemand mij vertellen wat je moet doen als die non iets voor je uit gaat zoeken en jij dus de tijd moet doden om op een reactie te wachten( nadat je de begraafplaats voor haar in de hens gezet hebt) weet niet meer welke plaatsen of missie dat zijn.ik heb alle stadjes gered,alles staat op safe zone,maar er gebeurt maar niks..... ook ik begin RDR moe te raken..

1,0
Deze add-on is gewoon een verneuking van een verder geweldige game. Erg zonde.

avatar van patenpac
Oortrommel schreef:
Deze add-on is gewoon een verneuking van een verder geweldige game. Erg zonde.

Daar ben ik het nu eerlijk gezegd helemaal niet mee eens. Dit is één van de beste dlc's die ik ooit heb gespeeld, als het al niet veruit de beste is.
Het geeft je een extra 8 uur aan singleplayer, een heel nieuwe verhaal, een nieuwe omgeving ( eigenlijk dezelfde omgeving maar met een nieuw karakter) en een extra multiplayer modus. En dit allemaal voor een prijskaartje van 15 euro.
Je hebt gelijk dat het origineel beter is, maar deze mag er ook gerust zijn!

1,0
Ik speel Red Dead Redemption vanwege de Wild West setting. Cowboys, outlaws, woestijnen, saloons, gunfights, noem maar op. Dan is het laatste waar ik op zit te wachten een zombie attack.

Ik begrijp het als mensen dit een leuk uitstapje vinden, maar mijn kopje thee is het niet.

avatar van patenpac
Oortrommel schreef:

Maar je wist toch al van tevoren dat deze dlc zombies ging bevatten? Voor het hebben van die wild west setting moet je deze dan ook niet aanschaffen, maar indien je van zombies houdt is dit een aanrader.

1,0
Ik heb het over de special edition, waar de DLC bij in zat. Heb er dus niks voor betaald (thank god).

avatar van Delloo
Prachtige uitbreiding op Red Dead Redemption. Ook weer uren plezier aan gehad met een game die toch weer behoorlijk afwijkt van Red Dead Redemption. Wel eerst Red Dead Redemption spelen voordat je hieraan begint, anders mis je veel van de verrassingen uit Red Dead Redemption.

Ik ben maar eens met Undead Nightmare begonnen afgelopen weekend. Dat is wel echt wennen als je een paar maanden terug RDR 1 nog hebt gespeeld. Weg realisme. Neem een missie als Birth of the Conservation Movement, waar ik op sasquatch jaag en op het einde een gesprek met eentje voer over het eten van baby's en dat beest dat jammert over zijn soortgenoten. Weird. Ik denk niet dat ik Undead Nightmare net zo goed als de normale game ga vinden, maar het is best vermakelijk. Al ben ik niet zo van horror in games.

Normaal plaats ik een review als ik een game uitgespeeld heb of er mee stop omdat ik er genoeg van heb, maar bij Undead Nightmare is het een gedwongen stop geworden, want de game is door bugs nauwelijks goed te spelen. Ik speel de Xbox 360 versie op de One en je komt gewoon geregeld niet verder door geprogrammeerde fouten. Denk aan stadjes die je cleant van de undead, maar waar de game maar undeads blijft produceren zonder dat je doorschiet naar het einde. Of bugs als dat iedereen plots zonder hoofd rond rent, zowel de undead als de levende mensen. De computer lijkt ze dan niet te detecteren als undead waardoor je niet verder komt. Ik zit halverwege de game en moet 3 kerkhoven cleanen. Maar het gaat gewoon niet, omdat de game geen progressie maakt. Na tig keer een missie of stuk opnieuw te hebben gespeeld ben ik er wel klaar mee en bekijk ik het restant wel op YouTube. Jammer maar helaas.

Buiten dat heb ik me namelijk goed vermaakt. Het idee is vrij belachelijk, maar wel briljant uitgewerkt dat je plots in een zombie-pandemie zit en de wereld die zo mooi en stoer was plots vol zit met griezels. Je komt vele bekende personages weer tegen in dit weirde verhaal en dat is leuk want een hoop zijn gewoon leuk. Neem de eeuwige oplichter Nigel West Dickens die weer een kuur aan het verkopen is haha. Ook is wel tof dat je 4 legendarische paarden kunt vangen. Zo reed ik plots op een paard dat in brand staat, waardoor ik undead makkelijk in de fik kan zetten. Wel is de gameplay een beetje eentonig (bevrijd dorpjes en een stel grote missies) en mis ik een echt pakkend westernverhaal. Dit is echt een DLC, maar wel een goed uitgewerkte. Erg jammer dat ik er nu mee moet stoppen, maar liever met dit dan met het originele RDR die ik wel een stuk leuker vond. Ik lees trouwens online veel kritiek op Rockstar dat deze bugs al jaren bekend zijn, maar dat er niks mee wordt gedaan. Erg vreemd en spijtig.

Ooo! dus dit moet je er ook nog extra bijkopen als je die 'remake' van Red Dead Redemption voor 50 euro koopt. Goh als je dit ook nog meerekent dan word het alleen nog maar negatiever voor Moneystar!.