Rift (2011)

online

Ontwikkeld door Trion Worlds
Uitgegeven door Trion Worlds

De wereld van Telara wordt geteisterd door invasies en twee facties genaamd de Guardians en de Defiants willen de wereld redden. De werkwijze van de facties verschillen nogal van elkaar, waardoor ze gezien kunnen worden als elkaars rivalen. In het spel draait het om de 'Rifts', die wanneer ze aangeraakt worden als portaal dienen naar een andere wereld. Je kan in de verschillende werelden nieuwe personages ontmoeten en unieke gebeurtenissen meemaken. Alle werelden hebben een bepaald thema, zoals water en vuur.

avatar van wilmar60
moet je hiervoor maandelijkse kosten betalen? hoop het niet.

heb het al gevonden:
maandelijks abonnement (€12,99 p.m.) en breedband internetverbinding vereist om dit spel te kunnen spelen.

avatar van jirachi04
Iets té duur Gewoon in een keer €30-€60 is genoeg En een VIp-abbonnement iets duurder maken.

avatar van wilmar60
tja probeer ze maar over te halen.

avatar van woeler82
Ik ga dit spel eens testen, heb er goeie berichten over gelezen, moeite waard om eens te proberen.

Ik blijf voorlopig van gratis online spellen af, want gratis online spellen zijn niet gratis als je een bepaald lvl heb gehaald in het spel. en dan wordt het spel een zucht en dan ga je meer betalen
als een spel waar je maandelijks voor moet betalen

Een van die zogenaamde gratis spellen zijn Runes of Magic, die heeft me meer gekost als wat ik betaal voor 1 jaar betaald spelen.

Maandag begin ik eraan, en over 1 maand geef ik wel meer bericht erover en mijn beoordeling erover

avatar van suzox82
Damn wat jammer dat er nog niet zo veel mensen uit Holland hierop gereageerd hebben!
Ik vind het zelf echt visueel/ grafisch een briljant avontuur. Maar ook qua gameplay!
Uiteraard, wat je in de vele reviews leest, hebben ze bij TRION goed gekeken naar dat ene voorbeeld, maar ik vind dat geen minpunt, het voelt wel gelijk vertrouwd en qua speelbaarheid hoef je dus niet opnieuw het wiel uit te vinden
Ben nu een weekje bezig en erg benieuwd naar de 50+ levelcap, en wat dan....
Maar vooralsnog vreselijk enthousiast! Op de realms (shards) is het ook druk genoeg, goed systeem voor de Rifts, want ik ben geen multiplayer, maar daar hebben ze echt iets heel handigs voor bedacht, wat ook uitermate goed werkt!
Hoop toch echt meer reacties te lezen......

Zit op Steampike EU en ben ook behoorlijk enthousiast over deze mmo. Het speelt goed, het ziet er echt prachtig uit en de community op mijn shard is ook heel relaxt. Ga nog geen eindoordeel geven, want dat kan je bij een mmo eigenlijk pas doen nadat je een groot gedeelte van de content heb gezien.

Blijf voorlopig in ieder geval zeker doorspelen.

avatar van woeler82
Ben dit spel 2 weken aan spelen, moet zeggen ziet grafisch echt prachtig uit, gameplay is ook oke. alleen soms die raids zijn soms hektisch,

Kan ook gespeeld worden op geen dual core proceesor ,en je hoef niet veel af te trekken om het vloeiend te spelen
Het is niet echt iets nieuws en revolutionair maar leuk

avatar van woeler82
Ben nu al 3 maanden aan spelen, moet zeggen , het is een mix van wow en guildwars in een nieuw jasje , grafisch is het mooi, loopt vloeiend .

Mensen die van pvp houden is er niet veel keuzes, de meeste pvp gedoe is een soort vlag veroveren, het is wel leuk, maar voor de items of beloning niet erg bevorderd

Binnenkort komen de raids instance uit de 10 man en 20 man raids en zoals ik denk zijn die
niet gemakkelijk te doen

Ik ga mijn account voor 2 maanden verlengeren, het is de moeite waard verder te spelen

Die raid instances zijn er al een tijdje hoor. Zelf al de nodige raids gedaan (zowel 10-mans als 20-mans).

avatar van woeler82
Na 5 maanden spelen ben ik tot inkeer gekomen met dit spel.
Wat in begin leuk leek is dat nou meer een frusterende game , je moet veel te veel rifts sluiten , wil je goede items kunnen kopen of maken , sommige raid rifts ben je toch sterk afhankelijk van de gilde.

Een groep zoeken voor een dungeon is soms ook een storende factor , soms wacht je meer dan 1 uur
voordat je groep vindt en dat vind ik duurt te lang.

Over de raids is hetzelfde als in wow 10 en 20 man raids , om vooruit te komen moet je regelmatig raiden en dat gebeurd meestal in de avonduren en als je andere verplichtingen heb kun je niet meedoen

Ik heb helaas geen 4 avonden voor over om als net in wow te gaan raiden.
De game is best wel aardig ,ook de moeilijke dungeons zijn best pittig maar op lange termijn wordt het een sleur, die sleur heb ik ook bij wow gezien, als je niet veel tijd heb moet je niet met zo'n game starten

avatar van pocalan
Dit spel heb ik nog een aardige tijd gespeeld. Al is het wel even een tijdje geleden. Ik ben zelf vooral van pve en ben meer een eenling, maar vind het gewoon leuk om in een multi-omgeving te spelen. Dan is Rift nog erg leuk omdat je ook best veel in je eentje kunt doen. Komt wel wat in de buurt van Wow, al blijft die nog wel wat hoger in mijn favorieten staan.