UNO (2006)

Apple iOS / Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / PC
Card
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Carbonated en Gameloft
Uitgegeven door Microsoft en Gameloft

Dit is de videogame van het kaartspel met de zelfde naam. Speel tegen de computer of tegen andere spelers. Ook is het mogelijk andere varianten op Uno te spelen in verschillende gamemodes. Het spel bevat tevens een mode waarin je zelf de regels kan aanpassen.

avatar van Brains
0,5
Het principe van een kaartspel op een console ontgaat me volledig. Dat is iets wat je gewoon met vrienden of familie moet gaan doen. Singleplayer speel je tegen de computer, maar dat is gewoon saai wegens voor de hand liggende redenen en online is het nog al nutteloos gezien niemand meer online speelt en het volledige principe van een kaartspel verloren gaat. Daarnaast is het nog al een kinderachtig kaartspel dus ook gewoon aan tafel zou het niet heel veel aan zijn.

Niet waard om te spelen, dus vandaar de minimale score.

avatar van DonOswaldo
Ik kon me er wel een avondje mee vermaken. Tuurlijk vind ik kaartspellen leuker in het echt dan op de console, maar het online spelen vond ik wel geinig (bij mij waren er nog wel genoeg mensen online, misschien door de tijd waarop ik speelde) en de andere decks (kameo deck, street fighter deck etc) gaven het ook wel iets extra. Had het spel in het echt ook nooit gespeeld dus even een leuke kennismaking, al zijn er natuurlijk veel leukere kaartspellen. Maar zoals gezegd, voor een avondje vond ik dit best leuk en had het gelukkig gratis bij m'n xbox gekregen.