Angry Birds (2009)

Apple iOS / Mobile / Xbox 360 / PC / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Nintendo DS / Nintendo Wii
Puzzle
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rovio
Uitgegeven door Clickgamer.com en Chillingo

In Angry Birds krijg je de controle over een groep vogels. De vogels proberen de eieren terug te krijgen die door een groep varkens gestolen zijn. De varkens houden zich echter schuil in verschillende gebouwen, dus dit gaat niet zomaar. Het is aan jou om de vogels met behulp van een katapult door de verdediging te schieten.

Hee wat leuk dat deze erop staat!

Ik speel dit nu al een tijd op mijn mobiele telefoon (Samsung Galaxy S).

Erg verslavend zeg! Ook best pittig in bepaalde levels. Sommigen moet ik echt wel 30-50 keer spelen voordat het lukt
Maar dat maakt het wel een uitdaging moet ik zeggen.
Met je vinger controleer je de vogels. Hoe hard ze worden gelanceerd, in welke richting, wanneer ze ontploffen, wanneer je een ei dropt etc. En dat alles in erg kleurrijke, scherpe levels. Ik verbaas me echt hoe aantrekkelijk een game op de mobiele telefoon kan zijn.

Heerlijk vermaak als je in de trein of de bus zit. Ik speel het nooit te lang, maximaal een kwartiertje achter elkaar ofzo, maar het blijft wel elke dag leuk om te doen. En het mooie is dat de game (althans op mijn mobiel) gratis valt te downloaden (inclusief momenteel een nieuwe kerst/Halloween update) en aardig wat levels bevat.

Dikke aanrader! 4*

avatar van jellecomicgek72
Zoals hierboven al gezegd is: Een enorm verslavende game. Per level krijg je drie vogels die je moet afschieten om zo obstakels en andere beestjes te vernietigen en zo de eieren terug te krijgen. Klinkt simpel, maar in de latere levels wordt het echt behoorlijk moeilijk. Inderdaad een perfect spelletje voor als ik in de tram, bus etc zit. Ook de graphics zijn echt mooi voor een mobiele game. Gewoon HD kwaliteit. Dus als je deze game nog niet op je telefoon hebt.. gewoon binnenhalen.

Ik ga hier ook een 4* voor geven!

avatar van Leidenaar187
Leuk spelletje(speel hem zelf op m'n iphone 4)
Ik ben niet verslaafd als veel mensen zijn maar af en toe als ik niks te doen heb of als er reclame is van iets is het een leuke afleiding.
Geen laden en je zit na 10 seconden te spelen,gewoon lekker makkelijk en simpel maar vermakelijk spel,met verschillende vogels zoals bommen die ontploffen,genoeg variatie.

Ik zou dit spel alleen NOOIT kopen op een playstation ofzo haha,zo leuk is het ook niet,het is perfect voor een mobieltje en voor 79 cent was het zeker de moeite waard!

avatar van SilverGun
Angry Birds is een interactief stuk tijdverdrijf waarvoor weinig vaardigheden vereist zijn. Peggle bewijst wel dat met dat type spel an sich niets mis is. Je wordt beloond voor acties waarvan je de uitkomst misschien nauwelijks kan voorspellen, maar middels een slimme dosering van bevredigende audiovisuele feedback blijft het de moeite waard om te spelen. Met die dosering en feedback is in Angry Birds helaas het één en ander mis. De lol zou moeten zitten in het uitdokteren van de juiste aanpak en vervolgens een perfecte uitvoering van dat plan. Maar na de eerste paar levels slaat de balans om naar trial & error en vervalt de gameplay in een haast eindeloze herhaling van dezelfde zetten tot de boel eindelijk instort zoals het moet. De uiteindelijke beloning weegt niet op tegen de moeite die je er voor hebt moeten doen. Toch zit Angry Birds vol leuke details en heeft ontegenzeggelijk een verslavende werking waardoor toiletbezoeken nooit weer hetzelfde zullen zijn.

avatar van bettafish14
1 van de eerst echte spelletjes die ik speelde op mijn smartphone, ook gelijk een erg verslaafde.
het idee is erg leuk bedacht en het werkt allemaal heel soepel.

leuk dat er ook variatie tussen de vogeltjes zit.

heeft dit spel een ergenisfactor, ja vooral wanneer net 1 van die irritante varkentjes tussen als die dingen ligt. haha

al bij al toch erg leuk gemaakt.