Minecraft (2009)

Android / Apple iOS / Macintosh / Nintendo Switch / Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Windows Phone / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo 3DS
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Mojang en 4J
Uitgegeven door Mojang, Microsoft en Sony

Minecraft is een sandbox-spel dat zich afspeelt in een willekeurig gegenereerde wereld. De speler moet verschillende soorten blokken afbreken om daar andere dingen mee te bouwen. 's Nachts verschijnen er verschillende soorten monsters die de speler aanvallen. Het is aan de speler om overdag zo snel mogelijk een eerste verdediging te bouwen.

avatar van creepy_one
Waarom zo weinig stemmen eigenlijk??

avatar van jerom1234
Wie heeft een leuk Ip-adres?

Ik speel ook op de DusDavidGames Server. (Bekend Youtuber)
En Singleplayer heb ik ook veel ervaring.

avatar van Rman
jerom1234 schreef:
Wie heeft een leuk Ip-adres?

Ik speel ook op de DusDavidGames Server. (Bekend Youtuber)
En Singleplayer heb ik ook veel ervaring.

tweakcraft.net

avatar van solidKevin
Leuke site. Ik denk dat ik eens een kijkje ga nemen op de server .

avatar van Thomas83
Tweakcraft is een erg mooie server ja. Vooral dat stadje waarin je spawnt.

avatar van Tebbie5
Dit is de leukste game die ik in mijn hele leven heb gespeeld echt ik geef deze game een 5 .
Voor zijn coole smooth licht en mops bloken multiplayer alles en leuk dat je met elkaar kan praaten in chat of met skype echt dit is zoo leuk ik raat je aan om deze game te kopen

kiriyama
Van de week mee begonnen en mijn ergste voorspelling is uitgekomen: Dit is fucking verslavend! Echt niet normaal. Lig soms zelf wakker omdat ik aan het denken ben wat ik de dag erna allemaal ga doen. Dat is sinds Final Fantasy X niet meer bij me voorgekomen. Het is maar goed dat het vakantie is.

avatar van Thomas83
Ik ben ook nog altijd echt een fan van Minecraft, maar ik moet wel zeggen dat het spel veruit op zijn leukste is in de prille beginfase waarin je je echt nog wat onveilig voelt en alles op moet bouwen.
Verder voel ik ook wel wat heimwee naar het oude Minecraft, toen het gras er letterlijk groener uitzag en je een paar veel leukere en grappigere geluidseffecten had, zoals dat oef-geluid als je health verloor of de explosies van TNT of creepers.

Hihi, minecraft nostalgie . Maar heb het ook wel, nu issie, ondanks erg vette toevoegingen, door de abundance of content wel een beetje ongebalanceerder geworden. Survival wat naar de achtergrond daardoor. Stuk levendigere wereld, maar wel iets minder sfeervol, voelt wat minder 'knus' .

@kiriyama: Woon ze!

markwiering
Dit vind ik een zeer leuk spel. Helaas kost het geld... Daarom speel ik de gekraakte versie. Hiermee kan ik maar op heel weinig servers online komen. Dat vind ik jammer. In principe vind ik het ook niet zo heel erg, want meestal speel ik Single Player. Het leukste vind ik Minecraft Classic, maar helaas hebben ze de mogelijkheid om je spel op te slaan of om verder te gaan met een reeds opgeslagen spel verwijderd. Dit vind ik erg jammer. Zo kan ik geen coole dingen meer maken in Minecraft Classic.

Minecraft Classic vind ik het leukste. Daar ligt de focus 100% op het bouwen van dingen i.p.v. te overleven, monsters te doden enzovoort. Gewoon aan een blok doorbouwen tot hetgeen wat ik wou maken gereed is vind ik geweldig. Met de nieuwe Minecraft kan dat ook, maar dan neemt Minecraft veel meer ruimte in beslag op de harde schijf, is het veel zwaarder, draait het spel met minder beeldjes per seconde en heb ik allerlei voorwerpen tot mijn beschikking die ik toch niet nodig heb en kom ik dieren tegen. Je kunt niet kiezen waar je werelden opslaat, maar het is altijd dezelfde map. Bovendien is zo'n map véél groter dan een simpel .mine-bestand van een wereld van Minecraft Classic.

Minecraft Classic zou ik 5 sterren geven. De nieuwe Minecraft zou ik drie sterren geven. Daarom komt mijn beoordeling uit op het gemiddelde: 4 sterren.

Als iemand een manier weet om mijn spellen alsnog op te slaan in Minecraft Classic en om door te kunnen gaan met reeds opgeslagen spellen in Minecraft Classic, hoor ik het graag. Minecraft Classic is zoveel beter dan de nieuwe Minecraft. Bovendien is Minecraft Classic ook nog eens veel goedkoper dan de nieuwe Minecraft: gratis.

markwiering schreef:
Helaas kost het geld...

Dat heb ik vaak met spellen en eigenlijk met alles

markwiering schreef:

Je kan met MCEdit wel je .mine maps omzetten naar nieuwe .dat files. Dan kan je die maps ook in de gewone sp spelen. Hier een filmpje met hoe dat gaat.

Je kan hem dan ook op peaceful zetten, spawnen er geen monster mobs. En hier de uitleg over hoe je je world kan backuppen, zo kan je 'saves' maken voor als je iets leips wilt proberen. En als je wil cheaten, heb je nog de TooManyItems mod.

markwiering
Squall Lionheart

Ik wist niet dat het ook mogelijk was om .mine-bestanden over te zetten naar .dat-bestanden met MCEdit. Ik kende MCEdit wel. Ik gebruik MCEdit voor het maken van gigantisch grote hekken, paleizen, gebouwen en voor het aanpassen van grote stukken landschap naar hoe ik het wil. Met de hand is dit onbegonnen werk, zeker als ik het in de overlevingsmode probeer.

Ik wist dat ik ervoor kon zorgen dat er geen monsters meer verschijnen, maar ik blijf toch dieren tegenkomen. Dat vind ik jammer. Bovendien kost het onnodig veel rekencapaciteit om al die dieren te laten verschijnen, waardoor de nieuwe Minecraft met minder beeldjes per seconde draait dan Minecraft Classic.

Ik weet al hoe ik een reservekopie kan maken van een Minecraft-map. Dat heb ik meerdere keren gedaan. Ik had een prachtig huis gemaakt. Toen had ik onderin ontzettend veel TNT-blokjes geplaatst, twee drukplaten op de vloer van de kelder geplaatst, een hek om de drukplaten geplaatst, samen met vier borden met de tekst: "Ga niet op de platen staan. EXPLOSIEGEVAAR!". Daarna had ik een reservekopie van die map gemaakt. Daarna was ik alsnog op de platen gaan staan in de wetenschap dat ik daarna de reservekopie terug kon zetten en alles weer heel was. Het hele huis ging kapot. Ik was vervolgens vergeten om de reservekopie van de map terug te zetten zodat ik het huis weer terughad. Ik was nog veel meer dingen gaan bouwen. Nu is de nare situatie als volgt: ik heb één map met een superlange achtbaan, valstrikken, tunnels en huizen, met uitzondering van het prachtige huis dat ik heb opgeblazen. De andere map heeft dat prachtige huis nog wel, maar daar heb ik alle dingen die ik daarna gemaakt heb niet meer.

Ik speel meestal in de creatieve mode. Hierin heb ik de modificatie TooManyItems niet nodig, want in de creatieve mode heb ik alle spullen toch al tot mijn beschikking. Van de weinige keren dat ik alsnog besluit om in de overlevingsmode te spelen en te overleven, vind ik TooManyItems ook niet gewenst, want daardoor is de uitdaging meteen weg.

De enige situatie waarin ik iets had aan TooManyItems, was toen ik de HeroBrine-modificatie had geïnstalleerd. Om het extra spannend te maken had ik mijn mode toen veranderd naar de overlevingsmode zodat ik sterfelijk was. Maar, ik wou HeroBrine en alle wezens die hij mij laat aanvallen niet met de blote vuist bevechten. Ik was echter te lui om urenlang te gaan spelen om alle leuke dingetjes te krijgen en constant wisselen van overlevingsmode naar creatieve mode en weer terug om iets te pakken vond ik ook geen doen, dus had ik besloten om daar TooManyItems voor te gebruiken. Zo liep ik rond met beschermende kleding, een zwaar, een boog, 4 × 64 pijlen en heel veel brood voor het geval ik honger kreeg. Als ik wat miste, kon ik het gelijk pakken.

Mijn kleinere zusje Laura houdt echter wel heel erg van de TooManyItems-modificatie. Zij gebruikt die modificatie om te bepalen wanneer het licht is en wanneer het donker is. Ook kan zij hiermee heel makkelijk haar spelmodus veranderen. Dat kan je ook doen door middel van een code, maar zij is nog zes jaar oud, dus voor haar is het makkelijker om gewoon op een plaatje te klikken.

avatar van Thomas83
Een vrij grote nieuwe update morgen zag ik:

Minecraft 1.7.1: The Update that Changed the World (Updated!) - mojang.com

Zitten wat interessante toevoegingen tussen. Vooral die soundmanager lijkt me erg interessant. Speel overigens eigenlijk nooit meer, helaas. Als ik nu eens inlog is er best veel veranderd.

avatar van GameGirl Expert
Leuk dat je zelf iets kan bouwen

avatar van Thomas83
En ik speel weer Minecraft. Ik keer altijd weer terug. Vind dat het spel echt stappen heeft gemaakt. Veel oude toevoegingen en veranderingen waren op zich wel leuk, maar ik vond de sfeer geleidelijk wat uit het spel verdwijnen. Maar er is nu hoop leuks bijgekomen zie ik. Heb wat prachtig nieuw terrein/biomes gezien, die schattige kleurige bloemen helpen bij sommige ook echt, en bijvoorbeeld ook paarden en ezels zijn fantastisch en dragen bij aan het avontuurlijke van het spel.

Biomes zijn wat groter en minder willekeurig naast elkaar, en adventure mode biedt samen met de resource packs die de texture packs vervangen gigantisch veel mogelijkheden voor de creatieve speler. Nu kun je ook heel makkelijk dingen als geluid en muziek toevoegen of customizen. In theorie kun je praktisch je eigen spel in Minecraft ontwerpen. Ook is er sinds kort integrale Twitch-ondersteuning. En ik zag een geweldige bugtracker. Geen idee hoe lang die al bestaat.

avatar van GameGirl Expert
vet cool spel ik vind survival het leukst alleen is het moeilijk als je een diepe kuil hebt gegraven
en dan er uit te komen.
verder een verslavend spel

p.s. in de nacht is het eng bijvoorbeeld creepers en skeletons

avatar van Thomas83
Gewoon een trappetje maken van blokken, of ze onder je stapelen.

Ik heb al 30 diamonds.

avatar van Cool Gamers
Weet er iemand hoeveel procent kans je hebt om een dorp te ontdekken?
Het zou fijn zijn als iemand het wist, want ik ben dakloos en wil wonen bij een dorp.

avatar van GameGirl Expert
op creative heb ik een achtbaan gebouwd die onder verschillende grotten rijdt.
ik maak elke nacht een ritje in mijn achtbaan.

:) Eigen achtbaan, weeeeeeee!

Cool Gamers schreef:
...ik ben dakloos en wil wonen bij een dorp.

Dorpjes liggen bijna altijd in een redelijk vlak stuk land, meestal rond de randen van een woestijn gebied. Dus goed de open velden en zanderige vlaktes verkennen.

avatar van Thomas83
Voor mijn gevoel zijn dorpen wat zeldzamer geworden. Op onze vorige server vonden we er in elk geval een stuk meer, en een stuk dichterbij. Ze zouden die Endermen zeldzamer gemaakt moeten hebben vanaf het begin. Dat zou ze best wat griezelig hebben gemaakt.

Ik las trouwens dat er een Minecraft-film komt, haha. Nou ja, als er ook een komt van Angry Birds, waarom niet? Wordt alleen wel een live-action film. Zie het nu niet echt voor me.

avatar van Cool Gamers
Nou, ik hoop dat er op Miecraft 1.7.5, de nieuwe versie, meer dorpjes zijn.
Nog bedankt voor de tip!

avatar van Nqouy
na de laatste update op de ps3 is het allemaal toppie geworden in combinatie met het city texture pack. vermaak me er nog steeds heel veel uurtjes mee. wacht met smart op nieuwe texture packs en dat we richting PC minecraft kunnen gaan.

avatar van Cool Gamers
Nieuwe mc update!!! Versie 1.8 is er nu: The Bountiful Update!
Heel veel nieuwe dingen, nog veel en veel meer dingen nieuw dan 1.7.2!

avatar van Thomas83
Zag wat grote interessante veranderingen in de lijst, maar ook wel een hoop dat me niet zo interesseert eigenlijk.

avatar van Cool Gamers
De leukste update vond ik de konijnen update! Leuk dat die nu in mc zijn!

avatar van Thomas83
Voor 2,5 miljard door Microsoft overgenomen dus. Na de uitleg van Notch heb ik er eigenlijk wel begrip voor.