Minecraft (2009)

Android / Apple iOS / Macintosh / Nintendo Switch / Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Windows Phone / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo 3DS
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Mojang en 4J
Uitgegeven door Mojang, Microsoft en Sony

Minecraft is een sandbox-spel dat zich afspeelt in een willekeurig gegenereerde wereld. De speler moet verschillende soorten blokken afbreken om daar andere dingen mee te bouwen. 's Nachts verschijnen er verschillende soorten monsters die de speler aanvallen. Het is aan de speler om overdag zo snel mogelijk een eerste verdediging te bouwen.

avatar van ilovePS3
vanavond koop ik hem voor mijn xbox 360, voor mensen die vanaf morgen met mij minecraft willen spelen mijn gamertag op de xbox is EpicGameWarrior

Zeg maar een tijd

avatar van solidKevin
Misschien beter om dat te bespreken in dit topic.

avatar van bryandejong
Hier: "Surprise: Minecraft....", http://www.shacknews.com/ar..., http://computertotaal.nl/ga... er zijn al veel klachten over dat het niet eerder bekend is gemaakt.

avatar van Starmaster501
Ahh, kijk. Tjah, ik snap het ook wel.

avatar van bryandejong
Splitscreen wordt dus geblock voor spelers met een SD.

avatar van solidKevin
Ik ben Zeer verast door Minecraft. Ik beleeft er meer plezier aan dan ik ooit had gedacht .

avatar van Starmaster501
Ik ben dan weer niet verast door minecraft maar ik ben zeker wel verrast! De pc versie vond ik maar niet zo... Op een of andere manier is de xbox versie ietsjes beter vanwege het craftingsysteem en het split-screen
Dat er (nog) geen mods en skins zijn maakt me echt helemaal niks uit!

avatar van Thomas83
Het craftingsysteem is toch erg simpel gemaakt? Hoe maakt dat het spel dan beter?

avatar van Starmaster501
Dan hoef ik er niet steeds een wiki bij te pakken als ik een huisje wil maken. Het craftingsysteem hield me een beetje tegen verder te spelen.
Je kan het een minpunt en je kan het een pluspunt vinden, ik vind het in dit geval een pluspunt

avatar van Thomas83
Dat zegt niks over de game maar meer over je eigen luiheid dan eigenlijk.
Heb zelf ook altijd recepten opgezocht, maar misschien is het eigenlijk wel leuker om het zelf allemaal te ontdekken. Ok, de meer ingewikkelde recepten die ontdek je niet zomaar even door uit te proberen, maar de standaardingen hebben een heel logisch recept.

avatar van Starmaster501
Mensen zonder een HD-TV krijgen hun geld terug door te bellen met de klantenservice, je behoud het spel wel. Snap alleen niet hoe/of ze controleren of je wel of niet een HD-TV hebt.

avatar van Starmaster501
In de tutorial wereld zitten van die stone plates ofzo? Die dunne platen. Hoe kan je die maken?
EDIT: Het heten geen plates, maar je kan er een trap van maken, hij zit in het tutorial level maar heb hem niet gezien bij de crafttable?

avatar van Thomas83
Je kunt er een trap van maken? Dit dus? Stairs - Minecraft Wiki - minecraftwiki.net
Of bedoel je een pressure plate? Pressure Plates - Minecraft Wiki - minecraftwiki.net
Je hebt ook nog slabs: Slabs - Minecraft Wiki - minecraftwiki.net

avatar van Starmaster501
Slabs bedoelde ik, maar nevermind, got it already. Sorry for disturbence

Mooi.

avatar van Thomas83
Er komt binnenkort weer een nieuwe update. Staan wat heel aardige dingen op de lijst, zoals tripwire:

Planned for the next update : edstonehelper - reddit.com

avatar van Starmaster501
Soms heb ik er spijt van dat ik hem niet gewoon voor de PC kocht, maar toch, split-screen, op de bank spelen met z'n 2en, het deed gewoon de overstap voor mij, terwijl de 360 versie zo miniem is vergeleken met de big boss PC versie. Maar toch is het erg leuk!

avatar van solidKevin
Zullen we dat dan eens samen doen??

avatar van Starmaster501
Jaah! Maar ik moet eerst een nieuw abbo kopen, en ik ga vanaf morgen een week op verkansie dus dat gaat nog effe duren

avatar van solidKevin
Oké dan spreken we nog wel iets af in de vakantie .

avatar van jerom1234
Ik begrijp er echt niks van: moet je dit kopen, downloaden enzo?

avatar van Tsjo-Wi
Je moet het kopen zodat je het kan downloaden.

avatar van jerom1234
Dus je koopt de downloadcode?

avatar van Thomas83
Je koopt een account. Als je wilt spelen moet je daarmee inloggen.

avatar van solidKevin
Een paar dagen gelden heb ik Minecraft ook voor de PC gekocht en ik vind het nog leuker dan op de Xbox. Ook niet zo gek aangezien je op de pc meer mogelijkheden hebt.

avatar van Starmaster501
Da's waar, maar ik kan niet zo lang Minecraft spelen achter elkaar, dus dat er steeds nieuwe updates en mogelijkheden (vandaag is er nieuwe update) komen zet mij steeds weer aan het spelen op de XboX

avatar van solidKevin
Heb je al Gold op je Xbox? Kunnen we namelijk een keer wat afspreken om samen te spelen.

avatar van Starmaster501
Haha die is zojuist verlopen, zal binnenkort weer eentje nemen.

avatar van solidKevin
Laat me maar weten wanneer je het weer hebt.