Tekken Tag Tournament 2 (2011)

Alternatieve titels: Tekken Tag Tournament 2 Unlimited | Tekken Tag Tournament 2: Wii U Edition

Arcade / Nintendo Wii U / PlayStation 3 / Xbox 360
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Tekken Tag Tournament 2 zal het net als zijn voorganger mogelijk maken om met een team van twee personages te vechten. Kies tussen personages als Kazuya, Jin, Asuka en diverse anderen. Tijdens een combo kan je meermaals van personage wisselen waardoor de combinaties oneindig zijn. Ga de strijd aan tegen de computer, of vecht tegen je vrienden.

Moet eerlijk zeggen dat ik hier niet echt voor warm loop. Dat tag teamen doet me relatief weinig en er zitten toch wat interessantere fighters aan te komen (oa Tekken vs SF en andersom).

avatar van steffengamer
Dit zou zo'n vet spel kunnen worden! Denk je eens in. Alle karakters ooit in de tekken serie gebruikt! Bijv. Kunimitsu in HD! Vet!!!!!!!!!!

Remi
Lijkt me iets om naar uit te kijken!

avatar van youngtick
hij komt in de ardaces tijdens de zomer in japan. wanneer het op de consoles gaat komen is nog niet bekend.

Hier ben ik wel benieuwd naar. Wie weet wat het gaat worden

avatar van MrDrx
een tweede deel van tekken tag? hoeft voor mij niet.

avatar van TonyTHorror
Dit was het enige Tekken deel dat ik he-le-maal kapot heb gespeeld... dus dit vervolg kan eindelijk weer een fighter worden waar ik zin in heb. Al zou ik véél liever een nieuwe DOA zien

Remi
De trailers zien er erg goed uit. Als groot Tekken-fan heb ik hier erg veel zin in!

Ik kreeg een code bij mijn OPM waarmee je de DLC alvast kan unlocken straks. (info!). Volgens mij wordt ie later sowieso gratis maar aangezien ik er niks mee doe is ie hier:

HR4P-22N7-T8J8

avatar van Nomak
Alle DLC zal gratis zijn, dat heeft Harada gezegd.

Harada: Everything is FREE!

AvMerode
Heb de we are tekken editie in pre-order staan, ben benieuwd en eindelijk weer eens mijn ps3 tot leven brengen.
Eind deze maand ook nog eens Dead Or Alive 5 (mijn favo game-serie samen met tekken), dus mijn maand zit goed.

avatar van Nomak
Nog een aantal nieuwe characters.
Niet aangekondigd, maar staan wel op de disc en zullen dus als (gratis) DLC beschikbaar worden, of het zou kunnen dat je ze moet vrijspelen.

Heb onlangs een aantal potjes online mogen spelen en wat is dat lachen zeg! Zeker als je samen met een vriend langs je een team vormt. Ik wacht echter nog even om dit spel aan te schaffen omdat Tekken toch nog altijd steeds meer van hetzelfde blijft aanbieden. Vervelen doet het echter niet.

avatar van Mega Man
MrDrx schreef:
een tweede deel van tekken tag? hoeft voor mij niet.

Lol, hoeveel delen zijn er van de gewone Tekken spellen dan? Juist deze is vet omdat alle personages er in zitten en ik kon gewoon solo kiezen i.p.v. tag. De TTT games ook maar één keer in de zoveel tijd en als je geen Die Hard Tekken fan bent maar gewoon wel een zwak hebt voor de reeks dan is zo'n complete game als deze de beste keuze lijkt me.

PS: Mensen, zit Unknown er ook weer in?

Mega Man schreef:
PS: Mensen, zit Unknown er ook weer in?
Jazeker, zie mijn vorige bericht.

avatar van Dutch-J3ff
Toffe fighting game, alleen vecht spellen worden bij mij ontzettend snel saai.

avatar van Yestsida
Fantastisch deel in de serie!

Na de eerste Tekken Tag verwachte ik hier niet super veel van. Het was zeker geen slecht deel, maar ik prefereer toch 1-vs-1 (nog steeds hoor). Tekken 3 is de perfecte fighting game, maar Tekken Tag 2 kan zich hier goed mee meten! Het speelt perfect, ziet er prachtig uit, heeft het grootste roster tot nu toe en je kan ook 1-vs-1 en zelfs 1-vs-2 gevechten spelen.

Zelfs obscuurdere karakters zoals Alex, Angel, Combot, Dr. B, Miharu, Violet en Tiger zitten hier terug in. Werkelijk iedereen maakt weer deel uit van de serie. Zelfs voorgaande onspeelbare bazen Unknown en Jinpachi zijn hier speelbaar! Prachtige fanservice, Namco!

Deze spin-off brengt zelfs "nieuwe" vechters mee, al zijn dit in principe gewoon andere versies van bekende vechters. Jaycee is gewoon Julia Chang in een andere pak, Sebastian speelt hetzelfde als Lili en Slim Bob is gewoon de magere versie van Bob.

Jammer dat eindbaas Unknown dat wrede wolfwezen niet meer achter zich heeft. Ook tof dat hiermee bevestigd wordt dat Unknown een bezeten Jun Kazama is.

Deze game was mijn favoriete game van 2012.

Aangezien mijn PlayStation 3 niet meer werkt heb ik ook de Wii U-editie gekocht. Dit brengt het plezierige Tekken Ball van Tekken 3 met zich mee, en elke vechter heeft extra kostuums van bekende Nintendo-personages. Ook de extra modus Mushroom Battle is grappig voor even.

Laat Tekken 7 maar komen!

avatar van youngtick
Als tekken-fan laat ik deze game niet liggen. Voor een prijs hem binnengehaald en wat ben ik (weer) blij dat ik ervan geniet. Een goede selectie aan (terugkerende) characters, f*cking mooie stages en echt dope epilogues. De epilogues hebben bij sommige characters iets achter verhaal van de main series, zoals die van steve fox,Dat je achter komt hoe hij als experiment werd gebuikt door het gebruik van Nina's DNA. Probs. Naast dat is het vechten ook gewoon aanwezig, wel is het moeilijk om de tag combo' s te heersen.

4,5 ster: Dit had Tekken 6 moeten zijn, eerlijk vermeld. Tekken 6 had met falende werking van een campaign heel wat verpest. TTT2 heeft de boel lekker goed gemaakt

Als casual speler die Tekken voor de single player ervaring doet is Tag Tournament 2 één van de beste Tekken games. Het is overweldigend hoe ontzettend veel er in dit spel zit: maar liefst 59 characters! Bijna alle characters hebben een weid arsenaal aan aanpasbare kleding, grootste gros heeft een unieke moveset en iedereen heeft een eigen einding cinematic. Om met elk character hun ending te zien zou je dus 59 keer arcade mode door moeten spelen.

Dit is mega tijdrovend, maar wel gaaf om te doen door de grote hoeveelheid characters en door de hoge kwaliteit van de ending cinematics. Het was leuk om willekeurige characters af te gaan om te zien hoe goed ik met ze kon presteren zonder van tevoren practise te doen. Combo’s ter plekken verzinnen was heel satisfying om te doen, evenals dat met bepaalde regelmaat nieuwe gekke kostuums samenstellen een leuke afwisseling kon zijn.

Representatie van verschillende culturen was altijd leuk in Tekken, maar hier zijn ze helemaal losgegaan. Zo kun je in een Nederlands bloemenfestival staan en een gevecht hebben tussen een genderneutrale Duitser, een Monegasken vrouw, een Chinese bejaarde man en een kangaroo met bokshandschoenen. Als dat niet goed is dan kun je altijd een stel robots en demonen elkaar de hoofden in laten slaan, terwijl Snoop Dogg in de achtergrond op een troon zit te rappen.

De ending cinematics zijn mogelijk de hoogtepunten en hebben de lat opmerkelijk hoog gezet voor andere games met ending cinematics. Talloze leuke korte animatiefilms die experimenteren met verschillende animatiestijlen en boordevol humor kunnen zitten. Ik zou ook geen favoriet kunnen kiezen. Teveel goede om uit te kiezen. Zelfs naast de arcade mode hebben ze wat extra snufjes gegeven. Zo is er een hele uitgebreide practise mode waarin je op allerlei manieren combo’s kunt oefenen, of leren goed te reageren op de tegenstander. Er zijn ghosts matches waarmee je gold en gekke costumizations kunt winnen. Er is zelfs een geinige tutorial mode waarin een robot de mechanics van de game leert via missies.

Er zijn wat mindere kanten, maar geen grootste blunders. De laadtijden zijn niet kort (voornamelijk costumization gaat trager dan ik gewend ben), je krijgt te weinig gold waardoor (zelfs na een paar uur gamen) je slechts een paar leuke nieuwe kostuums kunt samenstellen, de platinum trophy halen is onmogelijk doordat online verlaten is en de game is veel van hetzelfde. Hoe vermakelijk het ook is, het is altijd hetzelfde: paar matches in arcade, dezelfde 3 laatste gevechten, eindigend met (hopelijk) een leuke cutscene. Soms werd het een beetje vermoeiend om steeds dezelfde 3 laatste gevechten te doen, waardoor ik een pauze van een paar dagen nam.

Tag Tournament 2 is voor Tekken wat Smash Ultimate voor Smash Bros is: een grote verzameling van alle characters in de Tekken geschiedenis + wat leuke bonus figuren. Ze zijn up and beyond gegaan om zoveel mogelijk te plaatsen in één spel. Zonde dat deze nooit een moderne remaster heeft gekregen die de lange laadtijden wegpoetst, de framerate verhoogt en je meer gold geeft voor matches winnen.

4/4,5*

Fonzzz002 schreef:

4/4,5*

Nee hoor. Helemaal niet. Laat een paar jaar na de volgende Tekken maar gewoon een Tekken Tag Tournament 3 op de wereld los. Ik denk dat daar maar weinig mensen over zullen klagen.

Voor mij wellicht de beste en meest gespeelde versie van Tekken uit de hele reeks denk ik.

Sinner schreef:

De belangstelling is vaak groter dan je zou denken. Deze is alleen speelbaar op platforms die niet bijzonder veel mensen nu nog gebruiken. Ikzelf moest een PS3 lenen om deze te kunnen doen (of er is de optie om een 2e hands platform te kopen. Was geen succes toen ik dat destijds met DOA en Xbox360 probeerde). Zonde om één van de leukste delen in een langlopende reeks zo lastig maken om vandaag de dag te kunnen doen. Een port/remaster die slice of life verbeteringen heeft (zoals kortere laadtijden) is daarom welkom.

Fonzzz002 schreef:

kunnen doen. Een port/remaster die slice of life verbeteringen heeft (zoals kortere laadtijden) is daarom welkom. [/quote]

Nee hoor. Ik geloof je best. Maar aangezien er alweer 12 jaar tussen zitten, weer wat extra karakters in de serie zitten e.d (ook in de nieuwe als ik het mag geloven) ben ik net helemaal voorstander van een Tekken Tag 3. Aangezien een groot deel van de fighters (met name Tekken, Soul en DOA) toch steeds op elkaar voortbouwen.

Je zou het zelfs zo kunnen doen dat Tekken Tag 2 bij Tekken Tag 3 of Tekken 8 zit als bonus. (zoiets is ongeveer met Tekken Tag 1 gebeurt. Tekken Hybrid was een Tekken Film, de remaster van Tekken Tag 1 en de demo van Tekken Tag 2).

Het zou wel een gigantisch incentive zijn om toe te grijpen imo.

Zou wel een droomgame zijn . Als ze daadwerkelijk een deel 3 willen maken en alle Tekken characters ooit erin doen (inclusief 7 en 8 ) dan zou het roster op 92 characters kunnen zitten. Zal waarschijnlijk de helft ervan zijn.