Fallout (1997)

Macintosh / PC

Ontwikkeld door Black Isle
Uitgegeven door Interplay

Fallout is een isometrische RPG die zich afspeelt in een post-nucleaire wereld. Enkele duizenden mensen hebben een nucleaire aanval overleefd in Vault-tec overlevingsschutplaatsen. Er zijn tachtig jaren gepasseerd zonder contact met de buitenwereld. Nu de watervoorzieningen het aan het begeven zijn word je naar buiten gestuurd om reserveonderdelen te vinden en eventueel contact te leggen met andere overlevenden.

avatar van andnino
Waar kan ik deze nog meer krijgen? Is er een echte winkel waar deze ligt? Vind 't zo zonde om er verzendkosten voor te betalen...

misterwhite
Ik heb deze collectie gekocht in de 'Fun'. Ik weet niet of deze winkel ook is in Nederland.

andnino schreef:

Bij de gamemania is de ultimate collection maar een 6.99. Hebben ze hem toevallig niet in stock kunnen ze hem binnen de paar dagen meestal wel in huis hebben.

Bij bol.com betaal je toevallig tot en met maandag de 24ste geen verzendkosten. Nooit problemen mee gehad - de ultimate collection is daar wel 14.99. Nooit geen problemen gehad met bol.com, en ik bestel regelmatig. (en die 1.95 die je normaal betaald is ook niet het einde van de wereld trouwens...).

Verder kan je hem ook bij play.com bestellen maar daar heb ik geen ervaring mee - is nog een stuk goedkoper dan bol.com (en ook zonder verzendkosten).

Op Steam zijn de games ook te verkrijgen maar daar betaal je wel 10 euro en dat is voor zo'n oude game veel te duur.

misterwhite
Ik denk zelfs dat hij ergens gratis legaal te downloaden valt.

Uiteraad, maar of hij 100% gratis zal zijn is vraag 2. Maar dit soort games kun je idd overal downloaden ja.

Nee, legaal is dit nergens te downloaden.

Hier plus bonus content, for only six bucks!

avatar van andnino
Ik heb 'm al besteld bij Bol.com, ik heb ook liever een doosje eromheen. Bonus content is niet zo'n noodzakelijkheid, maar ik ga denk ik wel even zoeken naar mods. Zijn er bepaalde must have-mods voor dit spel?

Enorm zin om te spelen trouwens Na komende week, tentamenweek, heb ik een week vrij dus dat gaat vast goed komen.

avatar van LimeLou
Veel plezier alvast, en ik hoop voor je dat bol.com je niet oplicht.

avatar van andnino
Haha ik hoop het ook, en anders meld ik me wel bij de klachtenbalie.

LimeLou schreef:
Veel plezier alvast, en ik hoop voor je dat bol.com je niet oplicht.

Nou dat niet, maar ik heb nu dus wel dik anderhalve week vertraging. Ja, wel gratis...

avatar van LimeLou
toevallig had een vriend van me ook datzelfde pakket besteld een weekje geleden en hij had het na een paar dagen binnen. Met alle games Of ze geven je de verkeerde games, of doen er lang over. Goeie jongens daar bij bol.com

avatar van andnino
Nou, ik heb 'm binnen. Maar het beeld doet erg raar. Ik ga van de week maar eens vragen op 't forum hiervan want ik wil dit nou eindelijk wel graag spelen.

Zag net dit staan:

Problem: Screen Blacks-out or Glitches.

Solutions:
-The reason can also be in video-card, so try to install newer drivers. Also, it may be that newer drivers aren't compatible with old games, so also installing older drivers may help
-Try to change you computers resolution to lower
-If playing under Win XP with several users, it seems that the game may not work but with one user
-It may also be that there is other program running at background, messing things up. But it's hard to say what the program is.

Fix:
Right click your desktop, and select properties. From that click on Settings, select 16bit as the color quality. Change the resolution to 800x600 - not everyone will need to change the resolution. Apply the changes and exit out of the program.

Right click the Fallout icon, and select properties. Click on the Compatibility tab, and check the Compatibility mode box. Under the section where it says Display settings check the "Run in 256 colors" and "Run in 640 x 480 screen resolution" boxes. Next click Apply then Ok to apply the changes, and exit out of the program.

Next click start, and the click run. Type in msconfig and hit enter. At the top there are several tabs. Click the right-most one marked "Startup". There is a buttom marked "Disable All" located on the bottom-right just above the button marked "Help". Click on "Disable All" then "Apply" and "Ok". You will need to restart your computer.

En hier nog alle patches en mods ervoor.

In het begin had ik wat struggles om in de game te komen, maar naarmate je verder en verder komt in de game..begint de sfeer en setting meeslepend te worden. Combat had voor mij anders mogen verlopen..maar ik hou het erop dat na elke move en combat er even uitgeblazen moet worden, door de fallout.

Maar begin de game echt leuk te vinden...Futuristisch ala Diablo-stijl.

avatar van roman123
op goc.com kun je deze en heel veel andere dos spellen downloaden (lees: kopen) en onder xp etc draaien!

avatar van Brains
Ik ben radiated... wat doet dat in deze Fallout naast dat ik af en toe tijdens het reizen de boodschap krijg dat ik misselijk ben?

Radiation werkt een stuk anders als in 3/NV, moet er meer zelf op letten: Je kan je radiation level checken met een Geiger Counter, zolang die onder de 150 is zijn er geen serieuze consequenties, maar bij hogere levels (max 1000) krijg je kleine health en regen drops en lopen je SPECIAL stats langzaam af, als die 0 worden ben je instant dood. Ook kun je radiated niet zomaar 'healen met RadAways, die nemen alleen je huidige radiation weg. Je moet een week niet radiated zijn (in game-time) om de rads uit je lichaam te zuiveren.

Hier een guide met de precieze conditions, ietsje naar boven scrollen.

avatar van Brains
Thanks! Kan ik weer even mee verder.

avatar van Brains
Ok, nog een vraag. Kan ik tijdens het barteren ook op een manier achter de stats van een wapen/armor komen? Moet nu elke keer saven voor het aanschaffen van iets nieuws omdat ik steeds niet precies weet wat ik koop . Verder een geweldige game overigens .

Ja, volgens mij kan je tijdens 't barteren gewoon linksklik ingedrukt houden en dan 't verrekijkertje kiezen om de stats van items te bekijken. Met linksklik ingedrukt houden kan je ook speciefieke skills/items op lui/dingen gebruiken. Rechtsklik op je wapen is trwns switchen tussen attack modes (swing/thrust, single/burst) en voor een AP meer een aimed attack (bullseye symbooltje) om specific bodyparts te raken. Shift ingedrukt is rennen .

avatar van Brains
Ik krijg dan alleen de strength requirement te zien. De rest wist ik gelukkig al . Maar volgens mij heb ik al het beste wapen, de Super Sledge geweldig als die vijanden 5 vakjes achteruit schuiven na een klap .

Voelt echt lekker die knockback schuivers, blob!

Had 'm net ook nog 'ns geïnstalleerd en even door wat ouwe saves gewandered. Kan idd in barter mode niet de specifics zien, pas als je het wapen/armor equipped. Blijft toch een vette classic...
Had je de widescreen mod ook al gecheckt?

avatar van Brains
Nee nog niet. Ben al lang blij dat ik 'm draaiende heb op m'n PC dus heb 'm maar gewoon zo gelaten . Moet alle programma's afsluiten, zelfs de explorer want anders krijg dat steeds het beeld zwart wordt. Komt er een popup voor een windows update of iets dergelijks dan zie ik gelijk niks meer. Maar hij werkt Ben bovendien al bijna klaar, ben in de military base dus daar zal het wel eindigen. Daarna gelijk naar Fallout 2.

Leuke game. Moest eerst wel erg wennen aan het battlesysteem. Jammer is wel dat je niets aan je compagnons kunt upgraden. Voor de rest is het verhaal als je de maximale XP score wilt halen soms best wel lastig. Als je te vroeg in de game in de mutant base beland is er echt geen doorkomen aan. Lekker bloederig spel ook trouwens. Moet snel deel 2 eens gaan spelen. Bij mij draait de game prima onder Vista. Installatie gaat alleen via Explorer en niet met een andere (in mijn geval Firefox) browser.