Amnesia: The Dark Descent (2010)

Macintosh / PC / PlayStation 4

Ontwikkeld door Frictional
Uitgegeven door Frictional en 1C

Amnesia: The Dark Descent is een First Person Survival Horror game waarin je in de schoenen van Daniel word gezet. Je wordt wakker in een afgelegen en verlaten kasteel en je weet je bijna niks meer te herinneren over je eigen verleden. Wanneer je de verlaten gangen gaat ontdekken krijg je te maken met de nadelen van het slechte geheugen van Daniel. De horror komt niet alleen van de omgeving, maar ook van Daniel's geheugen en ondervindingen.

avatar van threeohthree
Absoluut doen, zeker bij nacht, zal je je niet teleurstellen.

Tip: Headphones!

avatar van ilovePS3
holy fucking shit ! als voorbereiding op a machine for pigs heb ik maar eens de justin dlc voor deze game gespeeld en dat was fucking eng. veel enger dan de orginele game zelf. het feit dat je niet mag dood gaan (omdat je heel de game anders opnieuw moet spelen) is zo verschrikkelijk eng. heb het einde wel niet gehaald. in het water gedeelte had ik de machine opgestart toen ging ik terug door de deur en recht om de hoek stond het monster en ik heb me echt dood geschrokken lolzz ik zit hier nu nog steeds met kippenvel maar het was zeker een goede voorbereiding op a machine for pigs mijn hart kan gewoon niet stoppen met als een gek bonsen. dat word weer moeilijk slapen vannacht

avatar van patenpac
Voor zij die wat gameplay of een walkthrough willen zien van deze game kunnen hier terecht!
Kanaal

Voor de rest, geniet nog van deze scary indie game

Wegens de launch van Frictional's nieuwe game SOMA, is deze vandaag gratis te downloaden op steam

avatar van dr channard
Ik doe veel te lang over deze game omdat ik niet durf Vrees altijd dat mijn olie gaat opraken.

Amnesia collectie is nu gratis bij humblebundle

Ja. Verdorie. Met de kerstsale net 2 hele euro uitgegeven aan het tweede deel.

Weer een erg leuke cadeautje van Humble. Tegenwoordig kom je ook wel een jaar door met het aantal games wat gewoon gratis wordt weggegeven denk ik. (zoals bvb een maand terug Ubisoft met Assassins Creed Black Flag en Watchdogs Complete bvb).

Sinner schreef:
Ja. Verdorie. Met de kerstsale net 2 hele euro uitgegeven aan het tweede deel.

Tijdens Halloween heb ik ook 2 euro uitgegeven aan het tweede deel, dus ik ken het gevoel