Pokémon Yellow: Special Pikachu Edition (1998)

Alternatieve titel: Pocket Monster Pikachu

Game Boy / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Game Freak

Als de protagonist van Yellow op een dag het hoge gras rond zijn dorp in wil lopen, wordt hij tegengehouden door Professor Oak, de plaatselijke autoriteit op het gebied van Pokémon. Die waarschuwt hem ervoor dat het hoge gras vol zit met zulke wezens, die een gevaar kunnen betekenen voor iedereen die er zonder eigen Pokémon doorheen loopt. De speler en Oak's kleinzoon, Red, krijgen beiden van de professor een Pokémon. Er onstaat een bittere rivaliteit tussen de twee jongens, die beide proberen hun Pokémon zo sterk mogelijk te krijgen, hun Pokédex zo vol mogelijk te maken en een zo groot mogelijk collectie Pokémon badges te winnen.

avatar van Ansem
Zelfde als bij Blue/Red:
Ansem schreef:

Geweldig spel waar ik vroeger echt lang mee gespeeld heb.
Hoewel de Graphics op niet veel meer trekken vergeleken met de nieuwere games, maar daarvoor ga ik echt geen minder punten voor geven, want voor 1996 waren de Graphics wel goed.
De Gameplay is ook geweldig, hoewel het vechten niet echt een uitdaging is. (Water vs Steen/Vuur, Vuur vs Gras, Gras vs Water,...)
Door de vele combinaties van de types zijn de gevechten in latere games ook uitdagender.

4* voor dit spel.
[/quote]

avatar van Jermaine
Geweldig spel net als Red en Blue, alleen is deze geïspireerd door de tekenfilmserie terwijl de tekenfilmserie weer gebaseerd was op Red en Blue.
Al met al is Yellow bijna identiek aan zijn voorgangers en dat kun je als een plus- of minpunt zien.
Ik had er als kind geen problemen mee het complete avontuur nog een keer door te lopen en het feit dat ik me wederom tientallen uren met deze game vermaakte zegt genoeg.

pokemon red en blue zijn tog alle 2 hetzelfde ?

avatar van Spawn NL
gamertje schreef:
pokemon red en blue zijn tog alle 2 hetzelfde ?

Ja alleen de pokemon die je op vershillende plaatsen tegenkomt zijn anders.

Yellow is voor mij het eerste deel (later blue gekocht, was vrijwel identiek). Dat pikachu achter je aanliep was niet echt een toevoeging en het feit dat je niet meer kon glitche in deze game vond ik jammer, verder gewoon hardstikke tof !

Veel beter dan Pokemon Red & Blue. Geweldig spel, met favoriete pokemon!

avatar van Tha)Sven
Ik vond het in het begin een relaxte game, maar na een tijdje werd ik knettergek van Pikachu. Ik kan die pokemon nu wel de nek omdraaien als ik hem tegenkom Toch nog 3,5 omdat het een typische Pokemon adventure game is.

avatar van Spawn NL
Tha)Sven schreef:

Je kunt die gele rat toch gewoon in de computer mikken niet meer naar omkijken, deed ik ook altijd

geweldig mooi spel
5***

avatar van JohnWilliams
Inderdaad goed spel, voor mij een 4,5*. Vond alleen Silver & Pearl wat beter denk ik.

avatar van 7higer7
toen de gameboy color uitkwam vond ik het een ontzettend graaf spel en heb er erg veel tijd in gestoken nu ik er op terug kijk d8 ik echt van heb ik dit nou leuk gevonden als ik terug kijk in de tijd toen ik het nog leuk vond een 4 * nu een 3 8
uiteindelijk een 3,5 *

avatar van JohnWilliams
Ik vind dat je je stem echt niet had moeten weg halen, spellen die je vroeger leuk vond hebben toch een onwijze indruk op je gemaakt? Ik zou die stem laten staan (die 4*).

avatar van Jim Carrey
Ik vind het ook helemaal geweldig dit spel, zelfs als ik al naar de Poster kijk krijg ik zin om het spel te spelen Pikachu vind ik trouwens ook de shattigste Pokémon die er is maar ik zou niet graag mee willen mee maken wat Asch soms meemaakt ( zijn Bliksemstraal!) over het spel gewoon kortom : top om te spelen .

* * * * *

Game_Kaza
De eerste van rood, blauw en geel die ik speelde en was er verslaafd aan. Alleen nu brengen de nieuwe pokemon films\kaarten'series of games niet veel nieuws aan de orde. Bijna niks eigenlijk. Deze was prachtig maar er zijn toch zoveel games uitgekomen die hier op lijken dat het niet meer zo'n geweldige game is. Overigens ken ik het al jaren en weet het niet meer te waarderen nu.... ben de tijd vergeten dat ik ervan genoot.

Ik genoot er ooit van daarom 2,5
Het beste aan heel pokemon vind ik nog wel een vrolijk muziekje dat je tussendoor soms hoort.

avatar van Bahamut Zero
Haha, dit was het eerste (Pokemon) spel wat ik toendertijd voor mijn Game Boy Color had. Kon hem wel waarderen dus 4*

/Bahamut Zero

Vroeger was ik er gewoon verslaafd aan.
Met je maatje Pikachu je pokemonreis beginnen kan toch niet beter.
In het begin is ie gewoon niet blij met je later houdt hij gewoon van je,omdat je zo'n goeie trainer bent.
Het irritantste van de pokemon spellen waren toch wel als de baterijen uitvielen.Moest je weer overnieuw beginnen,maar dat hadje vroeger er gewoon voor over.

avatar van Saffie
[quote="Real_Games1]Ik heb best wel veel geld uitgegeven alleen om die baterijen tekopen,Maar het was het waard 5,.[/quote]

Ik denk dat alle batterijen die er doorheen gegaan zijn bij elkaar meer gekost hebben dan mijn gameboy color!
maar als 10-jarige pokemonverslaafde maakt dat natuurlijk niks uit.
Dit is en blijft mijn favoriete pokemonspel. (jeugdsentiment )

Saffie schreef:

maar als 10-jarige pokemonverslaafde maakt dat natuurlijk niks uit.
Dit is en blijft mijn favoriete pokemonspel. (jeugdsentiment )[/quote]

Inderdaad.

Vind ik nog steeds een leuk spel dat Pikachu achter je aan loopt echt geweldig.

avatar van dvdfreak123
vond dit altijd geweldig de pokemon games dit was men eerste pokemon game ooit

Ik heb een mew op mijn yellow en ga die kijgoed trenen
Dan ga ik overzetten naar mijn crystal en ga ik weer opnieuw

avatar van Bahamut Zero
Ga_me_bre_aker schreef:
Ik heb een mew op mijn yellow en ga die kijgoed trenen
Dan ga ik overzetten naar mijn crystal en ga ik weer opnieuw

HOE kun je in Yellow een Mew krijgen?
Heb diverse faq's geraadpleegd maar nooit een juiste wijze gevonden die daadwerkelijk werkte...

Bahamut Zero schreef:

HOE kun je in Yellow een Mew krijgen?

Ga maar naar http://www.animewolken.nl/p...
hier staan de instructies
je kan hem vangen van lv 5

avatar van UndahCovah
Zier er heel vaag uit, weet je zeker dat hij werkt?

[quote]UndahCovah schreef:
Zier er heel vaag uit, weet je zeker dat hij werkt?[/quote
ja
Ik heb hem op yellow en werkt perfect.
Allen mew heeft in het begin slechte aanvallen en in het begin moet je eigenlijk tm's geven anders is ie heel slap

avatar van Jim Carrey
Jim Carrey schreef:

* * * * *

Half sterretje gezakt nadat ik het nog eens gespeeld had, Maar blijft een Topper.

avatar van wiiplayer
Waarom staan Fire Red en Leaf Green niet op de site?

Bahamut Zero schreef:

HOE kun je in Yellow een Mew krijgen?

Mew kun je alleen krijgen met een Gameshark ( een hack dus)
Enigzins andere metodes zijn allemaal bullcrap.
Ik heb de hack wel als iemand hem zou willen.
Mew luistert niet meteen als je hem vangt je moet wat badges hebben.

avatar van wiiplayer
Ik heb net op Pokemon Yellow via een intern hack en een game Shark plus wat geëxporteerde mogelijkheden , een Shiny Mew met alle agilitys en alle items erop gekregen.
Deze Mew uit lvl 2. heeft bij mij meteen de sterkste aanvallen ( altans je kan kiezen , zoals Horn Drill, Ice Beam, Fire Blast, en andere one-hit KO aanvallen.) Hij heeft ook meteen alle HM's zonder dat ze bij je aanvallen staan , als je op ''attack'''drukt.
het is mijn starter pokemon, ( nou ja die dat gele kutbeest is men starter maar die heb ik ergens geloosd) en ik weet heeeeel zeker dat ik van hier tot en met de pokemon leaque geen 1 verlies zal ondergaan, HEIL MEW!

wiiplayer schreef:

Als je me niet gelooft moet je eens zonder gameshark spelen en vanaf het begin spelen...

je komt er van zelf achter dat dit geen bullshit is
www.pokemonwolken.nl

wiiplayer schreef:

Mew kun je alleen krijgen met een Gameshark ( een hack dus)
Enigzins andere metodes zijn allemaal bullcrap.
Ik heb de hack wel als iemand hem zou willen.
Mew luistert niet meteen als je hem vangt je moet wat badges hebben.

Wat jij zegt is bullcrap

Op pokemon red heb ik hem ook gekregen zonder een hack, je moest gewoon precies instructies volgen...