Borderlands: Claptrap's New Robot Revolution (2010)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox en Darkside
Uitgegeven door 2K

Hyperion Corp creeërde de Claptrap Ninja Assassin om de schatzoekers voor eens en altijd van de planeet te verjagen. De Claptraps keren echter tegen Hyperion en veranderen ook nog eens vele inheemse wezens in Claptraps. Deze wezens maken nu Pandora onveilig onder controle van de Claptraps. Deze uitbreiding op Borderlands voegt meer dan twintig nieuwe missies, nieuwe en sterkere vijanden en eindbazen toe. Ook is de level cap verhoogd.

avatar van eloyyy
kan niet wachten!

avatar van Brains
Nog eventjes zal wel moeten . Ben zelf ook wel erg benieuwd. Twee van de drie vorige uitbreidingen vond ik zeker de moeite waard. Eindelijk wordt er nu wat dieper ingegaan op de wat rare cliffhanger aan het einde van de originele game.

Genoeg reden lijkt mij, om het stof weer van Borderlands af te vegen en samen met een kameraad weer lekker loot te jagen.

avatar van Brains
De laatste DLC van Borderlands is weer een aardige. Voor de fans is het zeker een must want het is weer meer van hetzelfde - meer loot, nieuwe vijanden en meer skill points te verdienen. Ook krijg je toegang tot nieuwe gebieden en nieuwe storyline om te volgen waarin je eindelijk kan doen wat bijna iedereen gelijk wil doen aan het begin van Borderlands. Claptraps neerknallen.
De missies zijn qua structuur hetzelfde als de originele game, zoals ik al zei; deze DLC bied meer van hetzelfde. Het is niet zo divers en voegt niet zo veel toe als voorgaande DLC-er General Knoxx maar een paar leuke touches maken het zeker leuk genoeg om de game weer eens onder het stof vandaan te halen. Ik raakte gelijk weer verslaafd aan het looten en de gamestijl.
Het jammere is dat een aantal in eerste instantie coole eindbazen een paar keer herhaald worden door de DLC in plaats van een paar andere mogelijke eindbazen die ik wel erg heb gemist. De DLC is relatief een stuk korter dan de voorgaande DLC's, maar is ongeveer vergelijkbaar met de Zombie Island. Toch vind ik het minder dan de Zombie Island, want die bood de wereld in een compleet nieuwe setting waar dit gewoon de Arid Badlands setting behoud. Hierdoor voelt het toch ietwat gerecycled aan.

Kortom, leuk om een keer door te spelen en het is het zeker waard om Borderlands hiervoor weer eens op te pakken. Het is helaas niet zo vernieuwend als de vorige DLC's (Moxxie weggelaten) en dus meer van hetzelfde, maar als je zoals ik een tijd lang geen Borderlands meer hebt gespeeld is dit niet heel erg.

Trouwens wel erg gelachen dat soms als een claptrap dood gaat hij nog zegt: "I...see.. three...flashing red lights.."