Torchlight II (2012)

Action / RPG
single player / online

Ontwikkeld door Runic
Uitgegeven door Daedalic

Torchlight II is een direct vervolg op het eerste deel waarin je als speler vele quests aan gaat en wapens, uitrustingen en andere voorwerpen als beloning kan verdienen. Je moet je door kerkers en andere gevaarlijke plekken worstelen om uiteindelijk het verhaal tot een goed eind te brengen. Deze uitdagingen worden iedere keer opnieuw gegenereerd en zullen daarom nooit precies hetzelfde spelen. Daarnaast voegt het spel een extra klasse toe en geeft je meer mogelijkheden om je personage aan te passen.

avatar van rocketzero
Perfect dit!

Onder het risico van 'ja, we weten dat je je Switch leuk vind' ga ik iets heel gevaarlijks zeggen - ik vind de Switch versie leuker spelen dan de PC versie. Heb beiden, maar de controls zijn zowel gewoon in handheld mode als in TV modus veel leuker dan het eindeloze muis geklik. (overigens niet dat die zo verschrikkelijk zijn, maar ik heb - tig games van dit soort games en af en toe is het wel eens leuk om er eentje op een alternatieve manier te spelen).

En zeker als die van het niveau van Torchlight 2 is. Ik merk weinig animo hier voor de game maar het blijft een van de beste Diablo-achtigen. Mooie kleurrijke graphics, een bijzonder leuk bedacht pet systeem, genoeg content en ook hier is er die bijzonder verslavende speurtocht naar loot en het levellen van je karakter.

Ik heb hem destijds niet veel gespeeld op PC helaas - reden - gekocht met 2 vrienden want ik zei 'hij is echt leuk'. Nou nee, na een half uurtje riepen beiden dat ze terug Diablo 3 gingen spelen want dit was maar 'prut'. Dus, ontgoocheld heb ik een paar uur verder aangemodderd en maar iets anders gaan spelen. Tot ik een week of drie later plots zag dat beide heren 60 uur op de Torchlight teller hadden staan 'je had toch gelijk man!' - oh leuk, maar eh, niemand had me iets kunnen laten weten? 'Ja nou ja, nou is het te laat, we gaan niet een nieuw karakter meer aanmaken'

Dus terstonds verdween die Torchlight 2 in de backlog bij mij. En krijgt het nou een tweede kans, die het dus absoluut verdient, want dus ook solo uiterst speelbaar en leuk. En zeker met de console controls.

En nou maar eens afwachten wat ze van torchlight III terecht brengen. Maar hier breng ik nog wel wat tijd mee door.

(en nee, ik ben geen Diablo hater, want ja, net zoals zowat ieder ander Switch bezitter haal ik die ook wel in huis voor een gunstig prijsje. En ik zou zelfs uiterst tevreden zijn als Diablo 2 zoals de vele geruchten doen vermoeden een 'echte' make-over krijgt).

Maar tot die tijd dus Torchlight 2 dus.