Vrij aparte strategy game waarin de natuur zowel je vriend als vijand is.
Het doel is om telkens je volk dorpen laten vestigen rondom alle totempalen in de level om zo de doorgang naar de volgende wereld te openen. Hiertoe krijg je de macht om lava, water en aarde te manipuleren. Allen met eigen eigenschappen, lava veranderd in steen wanneer je het neergooit, maar bomen en dorpen vliegen in brand, water brengt planten in de woestijn maar overspoelt je dorpen en aarde is.. tja.. aarde. Tevens krijg je ook nog eens te maken met tsunami's, aardverschuivingen en vulkaanuitbarstingen. Gelukkig zijn er in de meeste werelden relieken te vinden die je dorpen beschermen tegen vuur of water.
Je dient dus erg strategisch te werk te gaat en je moet en er spelen vele factoren... te veel soms zelfs. De kleinste oneffenheid in het landschap kan een stroom lava ombuigen en je dorpen afbranden. Dit is soms amper (Lees: niet) te voorspellen. Hoewel frustrerend doet dit niet echt afbreuk aan de game.
Nu we toch bij frustrerend zijn aangekomen, wat wel echt afbreuk doet aan de game is de vreselijke AI van je volk. Als een hulpeloze kudde proberen ze een weg te vinden naar hun destinatie en ze komen vaak op de meest onlogische routes. Dit zorgt dan vaak weer voor te lange routes, te gevaarlijke routes of plotselinge dood = frustratie. Ook zeuren ze vaak dat ze niet ergens niet langs kunnen, maar nergens wordt aangegeven waarom niet ( En dit is vervelend, want soms is het probleem een kleine oneffenheid in het gebied die je met het blote oog niet kan zien). Dit zorgt toch echt dat sommige levels meer als geluk aanvoelen omdat eindelijk de AI eens meewerkt.
Naast dit is het een leuke game, wel erg kort. Erg jammer dus dat het technisch gezien wat aan de knudde kant is. De AI maakt de game ongeschikt voor echt moeilijke puzzels, maar het zandbakje spelen is wel erg leuk.
3,0*