Batman: Arkham City (2011)

Alternatieve titel: Batman: Arkham City - Armored Edition

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Rocksteady
Uitgegeven door Warner Bros.

Het verhaal in Arkham City speelt zich één jaar na de gebeurtenissen uit Arkham Asylum af. Nadat Arkham Asylum grotendeels gesloopt is door toedoen van Poison Ivy is Arkham City, het centrum van Gotham City, opgericht als nieuw onderkomen voor alle gevaarlijke criminelen. Quincy Sharp heeft de leiding over Arkham City, en heeft het gebied afgebakend met huurlingen die de gevangenen op hun plek moeten houden. Om dit voor elkaar te krijgen huurt Sharp psychiater Hugo Strange in, deze heeft echter zijn eigen plannen met Arkham City. Batman vreest dat, met Strange in de buurt, de situatie in Arkham City uit de hand zal lopen.

Dr. Salvador schreef:

Deel 1 bedoel je zeker?

Ja, dat wordt denk ik wel de nr 1 plek, en ik vind dat die game op zijn eigen manier dat ook wel verdiend, natuurlijk de klassiekers meer, maar liever BAA, dan gewoon een aardig, en simpel spelletje, want dat is BAA absoluut niet!, het is een meesterwerk!

Over deel 2 heb ik wel mijn twijfels, en de screens, en vooral het online gebeuren ( het is gewoon een echte SP game, nu is de spanning, en sfeer, ook weg, als je bijvoorbeeld, met Catwoman, of een Robin( ) samen door de game kunt spelen) vind ik tegenvallend, nergens een wauw gevoel terwijl ik bij de nieuwste Mortal Kombat trailer, bijna het dak op klom, voor een vreugde dans!

Ik snap je twijfels, maar tegenwoordig moet bijna elke game een online optie hebben. Ik ben er niet mee eens dat alles multiplayer moet worden, maar ik denk niet dat dit voor erg grote gevolgen gaat hebben voor de sfeervolle Batman ervaring, In SP uiteraard

En om als Robin of Catwoman te kunnen spelen lijkt me persoonlijk wel vet. Niet als co-op, maar eerder als het slim samengemengt is met het verhaal. Dat je bijvoorbeeld meestal Batman speelt, maar ook een paar scenario's hebt met Robin of Catwoman. Ook lijkt me een bonus level nadat je de game hebt uitgespeeld wel tof. En als je info zoekt over de game word je anders behoorlijk enthousiast zou ik zeggen. Allemaal nieuwe dingen en verbeteringen als je het vergelijkt met Arkham Asylum.

Game-King schreef:

Okkeeej

Vergeet BB, AA is nu deel 1! Wat ik in mijn bericht wou zeggen dat ik BB gewoon beter vond dan BAA.

O, op die manier, haha, ja sorry maar ik snapte er niks van, maar nu wel, oke, BB nooit gespeeld, dus kan ik niet over mee praten

LimeLou schreef:

Dat klinkt nog niet eens zo gek, maar ik bedoel net als een RE5, die vond ik daardoor ook tegenvallend. Door de co-op, met 2 player kan dat best leuk zijn, maar het past gewoon totaal niet vind ik, en is overbodig, maargoed, ik ben wel minder enthausast bij dit deel, ook de setting, en vooral het verassings gevoel ( deel 1 was nog veel beter dan ik verwacht had, en ik had al wel hoge verwachtigen ), zullen minder zijn vind ik, want een enorm sfeervol gekkenhuis vind ik beter en leuker in een game, dan de zoveelste stad.

avatar van LimeLou
Ik heb het ook niet over co-op. Ik heb het gewoon over verschillende stukjes verhaal met verschillende karakters. En ik denk ook dat AA vernieuwender aankwam. Maar als je kijkt naar Modern Warfare 2 bijvoorbeeld, zie je dat er veel minder vernieuwd was, als je het vergelijkt met deel 1. Maar Arkham City speelt zich af in een stad, en vele vernieuwende dingen en mogelijkheden zijn aangekondigd. Natuurlijk is het jouw mening, maar je kan er beter naar uitkijken dan het spel afkraken

Dr. Salvador
Ja, dat begreep ik, daarom zei ik ook: Dat klinkt niet eens zo gek.

Daarna begon ik ook over de co-op

Ik kraak niks af, ik geef alleen mijn mening over wat ik tot nu toe van de game denk . En ik kijk liever naar MK uit .

Ik weet niet waarom, maar vervolgen doen mij eigenlijk nog maar weinig tot niks, 9 van de 10 keer is het origineel niet alleen beter, maar ook veel leuker.

avatar van LimeLou
Er zit waarheid in je woorden, maar het arsenaal games wordt wel behoorlijk uitgedund als je vervolgen meteen niet leuk vind. Silent Hill 2 was een even goed, zo niet, beter vervolg dan het orgineel. Resident Evil 2 wordt ook als beter beschouwd dan zijn voorganger. Ook Mass Effect 2 is aardig wat beter dan het origineel. Niet dat ik meteen een fetisj heb met games vergelijken, maar je begrijpt dat er nog altijd hoop achter de horizon zit

Dr. Salvador
Ja, ik snap het, maar ik heb liever iets heel nieuws vaak, tenzij het het origineel zo ontzettend vet is ( wat bij BAA zeker het geval is ) maar het vervolg moet er dan ook minstens even goed uitzien, dat vind ik tot nu toe niet helemaal het geval

Ja , we zien wel

Inderdaad!

avatar van Chris Redfield
hopelijk komt The Riddler nu ook echt in de game voor

Wanneer komt deze uit?

Game-King schreef:
Wanneer komt deze uit?

Release date(s): Q3 2011

avatar van Manny Calavera
Vraagtekens bij geruchten The Dark Knight Rises - Video op FilmTotaal

Bruut filmpje van deze game. Kijk hier ontzettend naar uit..

avatar van mnrk
Die trailer ziet er zeker te weten zeer goed uit en mooi uit....

Is deze al uit?

avatar van jirachi04
Ik hoop dat we eens die pinguin zien in het spel. Kan je ook iets goeds van maken.

avatar van Hadouken
Die komt er ook in. Hier. Geen officiële afbeelding overigens, maar wel geloofwaardig.

Cool!

avatar van Bart Tönjann
Een paar dagen later hier dan toch een afbeelding van The Pinguin !
Had wat mij betreft niet beter gekunt.

avatar van jirachi04
Dat is echt goed gedaan.

Inderdaad erg mooi

avatar van Brains
Tweede speelbare character is catwoman
Bron

Geweldig!

avatar van Mr. Olaf
Sweeeet! Just keeps getting better and better!!!

avatar van TruePimpTingle
Wat een te gekke trailer! nog beter dan de vorige!
Betekend dit dat de game eventuele CO-up mogelijkheden gaat bevatten aangezien er nu 2 speelbare characters zijn?

avatar van TruePimpTingle
Ik las ergens dat Robin een toegevoegde DLC gaat worden, hopelijk wordt deze weer zoals die old school foute robin van het adam west tijdperk!
"holy sardines batman! it's an self-exploding shark!"

avatar van Mr. Olaf
TruePimpTingle schreef:
"holy sardines batman! it's an self-exploding shark!"

LOL! Dat zou vet zijn, als het maar geen gay-Robin gaat worden! "Gee whiz, Batman! Holy hole in a donut!"