Batman: Arkham City (2011)

Alternatieve titel: Batman: Arkham City - Armored Edition

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Rocksteady
Uitgegeven door Warner Bros.

Het verhaal in Arkham City speelt zich één jaar na de gebeurtenissen uit Arkham Asylum af. Nadat Arkham Asylum grotendeels gesloopt is door toedoen van Poison Ivy is Arkham City, het centrum van Gotham City, opgericht als nieuw onderkomen voor alle gevaarlijke criminelen. Quincy Sharp heeft de leiding over Arkham City, en heeft het gebied afgebakend met huurlingen die de gevangenen op hun plek moeten houden. Om dit voor elkaar te krijgen huurt Sharp psychiater Hugo Strange in, deze heeft echter zijn eigen plannen met Arkham City. Batman vreest dat, met Strange in de buurt, de situatie in Arkham City uit de hand zal lopen.

AFCA-030
Ajax&Litmanen1 schreef:
Als je in 5 uur door de storyline jaagt heb je echt de helft niet gezien, nergens de tijd voor genomen en de game waarschijnlijk op een laag niveau gespeeld. Volgens mij doe je er echt minimaal zo 15 tot 25 uur over.
New Game+ is een niveau hoger dan Hard en speel je vrij als je het spel op Normal of Hard hebt uitgespeeld. Dus dat heeft niets te maken met een lager niveau. Je hebt het spel zelf toch gespeeld, dan zou je dat moeten weten. Zo onduidelijk heb ik toch niet geschreven!?!

Ik ben geen geniale gamer. Sterker nog, ik heb sinds 2007 een PS3 en heb in die tussentijd vier games uitgespeeld. Over de normal speelmode van Arkham City heb ik zo'n 10-12 uur gedaan. Sidemissions meegenomen. Op mijn gemakje en alles bekeken en uitgezocht. Ik kan mij niet voorstellen dat jij er 25 uur over hebt gedaan. Bij New Game+ wist ik waar ik heen moest en wist ik wat ik moest doen, maar heb ik wel gewoon de cutscenes gekeken. Gewoon van level naar level en dat koste mij vijf uurtjes. De storymode is te kort in speelduur en dat is geen mening, maar een feit. Nogmaals daar heb ik de sidemissons niet bij meegerekend.

Heb ik zo mijn best gedaan op een review en dan lees je alleen de eerste zin van een reactie van mij op iemand. Speciaal voor jou dan maar een stukje waarin ik het toch echt heel duidelijk uitleg.

AFCA-030 schreef:
Ik ben vier en een half uur bezig geweest met New Game+. Die moest ik spelen om de game op honderd procent te krijgen en je krijgt een trophy voor het uitspelen van New Game+. Dus puur alleen de storyline koste mij een kleine vijf uur. Natuurlijk loop ik dan wat sneller door het spel, maar feit blijft dat de storyline opzich gewoon veel en veel te kort is en gerekt wordt met sidemissions en riddles (die ook in verband staan met een sidemission).

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hadouken schreef:
Is New Game+ niet een mode die je unlockt nadat je de story hebt uitgespeeld? In dat geval heeft AFCA-030 waarschijnlijk wel het hele spel gezien, maar voor een trophy nógmaals de story gespeeld, maar dan uiteraard zo snel mogelijk om tijd te besparen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Manny Calavera schreef:

De main story heb je veel sneller uitgespeeld. Volgens mij is die ook veel korter dan in de voorganger. Ik heb 12 uur in de game zitten en toch wel wat van de side missions gedaan.

avatar van Waackx
Waarom staat deze game niet in de top 100?

Want er staan zelfs games in de top 100 die minder stemmen dan deze game hebben.

avatar van Ricxz92
Games komen op de lijst als minimaal twee jaar uit zijn en batman komt uit 2011.

Taken
Dit begint echt te knagen, vrijdag krijg ik mijn Wii U met Nintendo Land en New Super Mario Bros U en deze game wil ik ook hebben maar ik wil eerst de Wii U aan de tand voelen.

avatar van Mr. Olaf
Deze game is tijdelijk gratis te downloaden voor luitjes met een PS3 en een PS+ abo! Voor degene die deze nog niet hebben: halen!

Klikkerdeklik!

avatar van Dutch-J3ff
Erg Leuke en toffe Batman game met adembenemende graphics.

Maar Batman: Arkham Asylum vind ik persoonlijk leuker.

avatar van Cassevis
Is het qua verhaal noodzakelijk om Arkham Asylum te spelen voordat je deze speelt?

avatar van Brains
Het verhaal bouwt wel verder op de gebeurtenissen in Arkham Asylum. Gezien ik veel waarde aan het verhaal hecht bij deze twee games zou ik zeggen: ja.

Ik heb ze ook allebei besteld, maar ze zijn nog steeds niet binnen

JustMike schreef:
Ik heb ze ook allebei besteld, maar ze zijn nog steeds niet binnen

Inmiddels wel al? Heb je nog iets aan de games nu het nog Kerstvakantie is!

Nee nog steeds niet

avatar van Banjo
ik zit vast in het begin van het politiebureau (waar je mr freeze moet bevrijden)

Banjo schreef:
wie weet hoe dat werkt?

Ik ben daar precies gestopt, dus kan je (nog) niet helpen

avatar van Banjo
Ik weet het al Justmike.. als je daar vast komt te zitten vraag het mij maar!

avatar van Manny Calavera
Banjo schreef:
wie weet hoe dat werkt?

Hint, gebruik Toutube walktroughts. Die helpen je makkelijk door lastige games heen. Ik heb ook soms momenten gehad dat ik iets niet wist.

avatar van dr channard
Moet je die pijp met stoom niet gewoon vermijden en wachten eerdat je zo een wapen hebt dat die stoom kan bevriezen? Ik kan ook fout zijn.

avatar van Banjo
ja inderdaad ik ben daar nu ook achter! bedankt..

Hey mensen ik zit nu op 60% van het spel en in new game +
maar ik krijg helemaal geen opdrachten meer behalve een paar zij opdrachten..

Ik heb het idee dat het gewoon klaar is met het spel of toch niet?
wie weet dat.

avatar van dr channard
Als je de credits hebt gezien is het gedaan ja, allez met het hoofdverhaal.

banjo schreef:
Hey mensen ik zit nu op 60% van het spel...

Die andere 40% bestaat uit side-missions, alle riddler trophies en die combat en stealth challenges.

Ben ook gekapt op 65% zoiets...

Dutch-J3ff schreef:
Maar Batman: Arkham Asylum vind ik persoonlijk leuker.

Ik ook, daar vond ik de challenges en riddles ook leuk genoeg om tot 95% te komen.
Wel weer lastig om terug in te komen na deze, combat van Asylum preciezer. Hoewel de snellere, wat makkelijkere gameplay van City ook lekker werkte, vooral het batclaw rondslingeren voelde sweet.

avatar van 3bdelilah
Instant pre-ordertje, vooral de Rocksteady game die +- 2015 komt.

avatar van Martijn
Wat gaat Rocksteady nu doen dan?

Arkham World ?

avatar van Mr. Olaf
Arkham Asylum --> Arkham City --> Gotham City??

avatar van Evil Eye
Hopelijk werkt Rocksteady inderdaad aan een Batman: Gotham City. Dan is de "Arkham" trilogie straks mooi afgerond met Arkham Origins en kunnen ze werken aan een heel nieuw Batman verhaal dat losstaat van het Arkham gebeuren. Rocksteady heeft het henzelf alleen niet makkelijk gemaakt door te gaan op dit verhaal met alle ontwikkelingen die in Arkham City afspeelden.. weinig villains meer over haha, de enige die ik nog in mijn hoofd had die ze konden gaan gebruiken komen nu in Arkham Origins. Overigens zou ik in 1 van deze games nog graag eens een goede versie van BANE zien, en niet de versie van BANE die ze in de voorgaande games gebruikten. Die BANE staat mij totaal niet aan, maar de games die je bijv. ziet in de comic "knightfall" en in de Dark Knight Rises is goed geschikt als 'mastermind' achter een nieuw verhaal.

Zou een beetje vreemd zijn om Bane nu ineens te veranderen.(Ben het er wel mee eens dat de originele Bane van Knightfall een stuk interessanter is)

Er zijn nog genoeg andere villains die die rol op zich zouden kunnen nemen. Denk aan Deathstroke, Prometheus, Owlman, Hush (met een grotere rol), Great White Shark, Doctor Hurt (en the club of villains)

Daarnaast ook genoeg minor villains om toe te voegen: The Ventriloquist, Amygdala, Black Spider, Firefly, Man-Bat, Anarky, Captain Boomerang, KGBeast...

avatar van 3bdelilah
Een AC sequel zou echt nergens op slaan vind ik, des te aparter ik het vind dat Rocksteady die sequel op zich neemt want je zou denken dat die er wel verstand van hebben. Hebben nota bene natuurlijk ook dit deel gemaakt en het einde van Arkham City (spoilers!! dat Joker doodgaat en dat Batman zwaar aangeslagen is spreekt voor mij echt boekdelen dat Bruce Wayne het voor gezien houdt). Ben dus erg benieuwd hoe ze dat willen doen, evt Dick Grayson als Batman want dat heeft 'ie al 's een paar keer gedaan, maar dat is dan niet echt Batman denk ik zo...