Batman: Arkham City (2011)

Alternatieve titel: Batman: Arkham City - Armored Edition

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Rocksteady
Uitgegeven door Warner Bros.

Het verhaal in Arkham City speelt zich één jaar na de gebeurtenissen uit Arkham Asylum af. Nadat Arkham Asylum grotendeels gesloopt is door toedoen van Poison Ivy is Arkham City, het centrum van Gotham City, opgericht als nieuw onderkomen voor alle gevaarlijke criminelen. Quincy Sharp heeft de leiding over Arkham City, en heeft het gebied afgebakend met huurlingen die de gevangenen op hun plek moeten houden. Om dit voor elkaar te krijgen huurt Sharp psychiater Hugo Strange in, deze heeft echter zijn eigen plannen met Arkham City. Batman vreest dat, met Strange in de buurt, de situatie in Arkham City uit de hand zal lopen.

Bij Batman: Arkham Asylum (2009):

Wow het zou pas vet zijn als je in deze voertuig kan rondrijden!

(afbeelding)

avatar van Mafurios
Batman AA was echt een vette game mooie boss fights, veel vrijheid, geschiedenis van de comic en natuurlijk niet te vergeten de stealth elementen en het angst aanjagen bij je tegenstanders! Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem gespeeld heb maar het is zeker een top game waarvan ik me vrij weinig fouten kan herinneren.

ancientTom schreef:

Ik ben van mening dat een game ook overhyped kan worden. Een game als RDR staat bij veel gamers zo hoog op het verlanglijstje doordat ze al maanden lekker gemaakt zijn met trailers. Het wordt dan ook moeilijk voor Rockstar om de hoge verwachtingen waar te maken. Een game die de underdogpositie heeft, krijgt in de beoordelingen ook vaker een hoger punt vanwege de geringe verwachtingen ervan.

En zeg nu zelf; het is toch veel leuker om een game te spelen waarvan je geen verwachtingen hebt en die ineens een topper blijkt te zijn, dan een in de verwachting liggende topper die enorm tegenvalt.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Batman is echt mooi uit de schaduw gekomen ik was eerst bang dat het een slappe dark knight game werd maar toen bleek dat het eigenlijk helemaal geen film game was en het meer weg had van de comics. Wat betreft RDR zijn mijn verwachtingen niet verschrikkelijk hoog heb hem al wel besteld maar ik ben al tevreden met met een goeie free roaming en redelijke gunfights, ik maak me wel een beetje zorgen omdat het dezelfde engine gebruikt als GTA 4 die ik echt niet fijn vind spelen maar dat probleem hoeft RDR natuurlijk niet te hebben.

Dr. Salvador
Dat moet wel een episch einde worden!

Dr. Salvador
Ik denk dan ook dat BAA2 de laatste game wordt, want zonder Joker, geen Batman vind ik.

The Joker hoort er gewoon bij!

Dan hoop ik ook op een geniale finale!

Hoeoeoeoeoe, wat ben ik benieuwd naar deze game!

Wanneer komt hij uit?

Joker niet in baa 3?
Dat is gewoon .....

Dr. Salvador
Ja ik weet het, geen Batman zonder Joker, die 2 horen gewoon bij elkaar in een game, wil je een echte topper hebben vind ik!

Weet ik niet, maar volgens mij begin 2011, dacht ik in Augustus of Feberuari

Ik vind het juist beter dat Joker zijn laatste optreden maakt in deze game. Het toch niet leuk om steeds dezelfde vijand te hebben in een game?

Dr. Salvador
Nee, maar als een vijand ZO geniaal, en angstaanjagend grappig is, dan vind ik het erg jammer!.

Voor mij is het dan ook geen echte Batman game meer.

avatar van DES-Niels
In een batman film/game gaat het niet om Batman, maar om Joker. (altijd al geweest)

avatar van Naomi Watts
Tuurlijk hoort Joker in een Batman game, als Arch-Villain zijnde moet ie altijd zijn opwachting maken.

avatar van Dark Lord Andrew
Ik heb al gelezen over dat Two-Face, Catwoman, de Penguin en de dochter van Rash' Al Ghul hun entree zullen maken!
Meer vijanden komen er natuurlijk ook nog!

avatar van DES-Niels
Officiële naam luidt Batman: Arkham City.
En komt pas in herfst 2011.....
Officiële site: http://www.batmanarkhamcity.com

Dr. Salvador
Hmm, de titel hadden ze beter gewoon Gotham City kunnen noemen, ik hoop niet te veel vanhetzelfde, want ik heb geen zin net als met BioShock 2 was een goede game begrijp me niet verkeerd, maar stond wel enigzins in de schaduw van het supervette deel 1.

Catwoman vind ik nu al een minpunt eigenlijk....

Als Mr. Freeze er maar inzit

avatar van LimeLou
Leuk nieuws! Catwoman, Two-Face en vele andere badguys/girls zitten in het vervolg. En het speelt zich ook in heel Gotham City af!
Dan moeten ze wel de titel 'Arkham Asylum' veranderen.

Dr. Salvador
Net nu ik dacht dat MK DE game ging worden komt BAC even om de hoek met epische screens!. De artwork vond ik niet zo heel vet, omdat ik dacht dat er rare co-op met Cartwoman ofzo was, maar volgens mij gewoon weer een echte SP game, daar hou ik het meest van!

Ps: Catwoman wordt met de dood bedreigt door Two-Face!

Check die gruwelijke screens!

(afbeelding)

Ik ben weer nieuwsgierig, zelfs MK krijgt het moeilijk, als Batman op de loer ligt!

Dr. Salvador

Ja ik heb de nieuwste screens erbij gezet

Ziet er tegen mijn verwachten in, om eerlijk te zijn, echt prachtig uit weer!.

De sfeer is weer grimmig, en ik denk ook weer echt een SP game, ik dacht een gare co-op ofzo met Catwoman, omdat ze zo op de cover stonden, maar laten we hopen van niet, komt pas wel Herfst 2011(!)

Dr. Salvador
MK en BAC waren altijd al de 2 games die mij het beste, en vetste leken, zelfs toen er nog niks bekend was, welke game zal deze titanenstrijd overleven, van de critische Dr. Salvador?

avatar van Feyenoord100jaar
Ziet er heerlijk uit, en dit kan niet fan-made zijn.

Dr. Salvador
Ja, vooral de 4de plaatje van rechts,, met die maniak met die clownsmasker ziet er erg cool uit, doet me een beetje denken aan de Smileys van Manhunt!

Dr. Salvador
Maar eerst wil ik echte beelden zien, voor een echt oordeel!

avatar van Dark Lord Andrew
Wel grappig is dat Tijdens het spel je in het mortuarium je het lichaam van Rhas Al Ghul ziet liggen, en als je het spel hebt uitgespeeld, is de bodybag leeg...

Dus hij komt zeker wel in deel 2 tevoorschijn.

Dr. Salvador
Ziet er ook goed uit, maar, de setting lijkt me minder, en veel minder origineel, voor de rest ziet het er goed uit.

FOKGAMES.nl / Nieuws / Eerste screenshots van Batman: Arkham City / FOK!games - games.fok.nl

XGN - Multiplayer bevestigd voor Batman: Arkham City - PlayStation 3 - Nieuws

Dat is dan weer minder, vind ik, waarom niet alleen SP, nu krijg je net als met RE5, weer een 2 player mode denk ik, en dan gaat er al weer een stuk van de sfeer, spanning, en beleving af....

avatar van Feyenoord100jaar
Screenshots zien er heerlijk uit (jammer catwoman ala halle berry?)

En godverdomme zeg waarom moet er in iedere game tegenwoordig een multiplayer inzitten. Beter weer een epische singleplayer.

Lijkt me een leuk spel.
Alleen dat plaatje is best lelijk.
Hopelijk word dit net zo goed als Batman Begins!

'Angst Is Je Wapen!'