League of Legends (2009)

Macintosh / PC
Action / RPG

Ontwikkeld door Riot Games
Uitgegeven door Riot Games, GOA en Tencent

In League of Legends moeten twee teams van menselijke spelers elkaars basis zien te vernietigen. De speler heeft enkel controle over zijn eigen eenheid, maar moet zien te overleven tussen AI-gestuurde legers, turrets en andere spelers. Je hebt de keuze uit een honderdtal heroes, met ieder zijn eigen unieke vaardigheden.

zeer vermakelijk spel

positief:
- er is een flinke voorraad heroes met allemaal verschillende eigenschappen en vaardigheden, wat hier trouwens ook boven staat.
- leuke graphics
- zeer goede balans van de chars, soms denk je echt dat sommige chars onverslaanbaar zijn, maar als je ze zelf eens probeert, dat je dan de grond in wordt gemept.
- je moet tactieken gebruiken om de tegenstander te kunnen verslaan. dus niet domweg op de vijand afrennen

negatief:
- er zijn maar 2 maps, 1 voor 3 vs 3 en 1 voor 5 vs 5
- soms zijn er bugs

conclusie: zeer vermakelijk spel, met een goede balans. maar wat eigenlijk nog niet helemaal af is. bijv. de maps

______________________________________________________________

whoa mn eerste review

AvMerode
Dit is idd een goede RPG (met strategie elementen of andersom), is ook nog gratis, wel 1 van de betere gratis rpg's die ik ooit heb gespeeld.

Echt een leuke game en het is nog eens gratis ook. Geweldige gameplay, mooie graphics en zit goed in elkaar.

avatar van wolff
leuk voor gratis spel, maar dit verveelde al na 1 dag

avatar van dave
Tamelijk leuk spelletje, dat vreemd genoeg gewoon gratis bleek. Een ruim aanbod aan Champions is vooralsnog voldoende, doch een grotere keuze aan maps zou geen overbodige luxe zijn. Er zijn er maar twee, godbetert. Ben ondertussen wel gewoon goed met Irelia, een pracht van een character.

Verder kan ik enkel klagen over de ellenlange queues die tegenwoordig opduiken. Vandaag bijvoorbeeld drie uur lang proberen in te loggen. Eenmaal ik het eerste rondje achter de rug had kwam dan helaas de gevreesde bug in beeld:

'Session Closed.' Van vooraf aan beginnen.

spelfreak
ziet er leuk uit en heb gedownload maar snap er gewoon niks van-.-

dave schreef:

'Session Closed.' Van vooraf aan beginnen.

hier is nu gelukkig een oplossing voor: een splitsing van de Europe Servers ofzo, maar het werkt wel ^^

en er zijn nieuwe maps in de aanmaak

Ben het nu aan het downloaden, een vraag: is het verslavend? Ben namelijk op zoek naar een heel verslavende game aangezien ik niet zo zoveel meer game de laatste tijd.

avatar van baafeurus
Er zijn heel erg veel karakters, en de maps vervelen niet snel. Maar je moet er wel echt inkomen. Maar vooral in het begin is het leuk om alle karakters uit te proberen. Later merk pas echt met welk karakters je het best bent. Zeer verslavend is het niet, maar je blijft er wel voor een tijdje mee bezig.

Maar of het verslavend is blijft natuurlijk je eigen mening , gewoon proberen , het is echt een leuke game

avatar van dave
Tot en met level 20 is het geen bijzonder spel. Er zijn veel 'newbies' of trolls die het spel verzieken door te 'feeden' of het spel te verlaten. Op level 30 gaat een nieuwe wereld open en kan je 'ranked' spelen, wat de kans op een mislukt spel verkleint.

Dit spel was voor mij gedurende een tweetal maanden zeer verslavend, mede dankzij een schitterende 5 v 5 map en tonnen aan fantastische champions. Op dit moment ben ik de onnozele puberale community wél zo beu als iets en ligt het even aan de kant. Niet voor lang natuurlijk, want 'Dominion', de nieuwe, derde map komt er aan.

avatar van baafeurus
Ik ben het wel met dave eens, ik ben nog lvl 14 door lange onderbrekingen, maar een aantal vrienden zijn nog wel altijd bezig met LoL (al lang lvl 30 dus). Mijn nieuwe oogappeltje is Caitlyn, enorm grote range en kan extreem veel 'attack damage' doen.
Dominion ziet er idd heel gaaf uit, hopelijk wordt dat een groot succes.

Waar ik het niet helemaal mee eens ben is de Ranked Games, ik heb er verhalen over gehoord dat er veel gescheld wordt, en het echt alleen gaat om het winnen, en niet om het plezier van gamen.
Noobs, Feeders en spelers die het spel verlaten zijn daarentegen wel vreselijk irritant, slecht spelen oké, daar leer je alleen van. Maar spelers die ook weigeren te leren van hun fouten vind ik het ergste!

avatar van dave
Het is een spel dat heel 'team-based' is, en daardoor nogal wat frustraties kan teweegbrengen. Spijtig is dat mensen nooit vriendelijk zijn en je bij de minste fout de grond in durven boren. De spanningen lopen hoog op, want vooral bij ranked games kan het er heel intensief aan toe gaan. Maar een beetje zelfbeheersing en 'coolness' zou deze kinderachtige community niet misstaan. Althans, zo ervaar ik het toch.

Mijn advies: zoek 4 kameraden waarmee je speelt en ga die vervelende 'randoms' uit de weg.

Leauge of legends, ik vind het een geweldig spel, ben er nogal verslaafd aan.

Het is nu al geweldig met MEER DAN 80 karakters om uit te kiezen (waarvan ik er al meer dan 40 heb) , met allemaal andere ability's Ook zeuren veel mensen over dat er maar 2 maps zijn, maar er komt eindelijk een nieuwe uit.
Een soort capure points.
Het is ook wel leuk dat deze gemiddeld 15-30 minuten maar duurt, (teminste, dat hoorde ik ergens) en soms vind ik bepaalde maps gewoon te lang duren, soms zit ik gewoon een uur in één potje, wat ik nogal lang vind.

Het probleem dat ik met League of legends heb is dat sommige karakters zo sterk zijn dat het niet leuk meer is als hij een heel goed speelt, sommige champions zijn nogal unbalanced als ze uit zijn gekomen (bijvoorbeeld die talon, SOO OP), maar ja, vaak worden ze al snel ge-nerfd

Of dat ik gewoon een vreselijk stom team heb dat gewoon gaat zitten zeiken om niks, of dat iedereen slecht is, of dat ze gewoon geen skils hebben waardoor we meteen verliezen.

Ik zelf speel al eigenlijk heel lang LOL . Ik speel vooral Zilean, fiddlesticks, shen en caitlyn

avatar van baafeurus
Dave nu ben ik het wel volledig met je eens, de community is idd erg kinderachtig, gelukkig kan je nu ook de 'report' knop indrukken als iemand een negatieve sfeer creeërt ingame.
Samen met vrienden een team samenstellen is idd een aanrader
Gelukkig heb ik genoeg vrienden die ook LoL spelen, met z'n allen via steam voice-chat en dan samen in een team, dat maakt het spelen echt een stuk leuker.

avatar van dave
Iemand al bezig met Dominion? De nieuwste map van LoL komt vanaf gisteren of eergisteren zo'n 2 uurtjes per dag tevoorschijn. Wel plezierig en intens gebeuren, met een vliegensvlug verloop en non-stop actie. Helemaal waterdicht is het festijn weliswaar niet, want champions als Twisted Fate en Rammus zijn natuurlijk compleet 'overpowered' in deze omgeving, alwaar 'movement speed' en teleports de allerbelangrijkste aspecten zijn. Andere champions zijn dan weer compleet nutteloos. Denk aan de zovele squishy AP karakters. Best neem je iets met AD/AS en stack je een karrenvracht aan health. Enfin, er zullen wel nieuwe tactieken de kop opsteken. Afwachten geblazen.

avatar van baafeurus
Dominion is zeker een groot spektakel! Een hele grote voor de Riot Games.
Ik heb nog nooit zoveel spanning meegemaakt bij LoL!

440-20 achter staan en nog winnen

avatar van R_rodeo
Echt een top spel! Ik wist eerst niet eens dat dit spel bestond. Door middel van een maat ben ik tot inzage gekomen en het is nog gratis ook! Met een grote hoeveelheid aan champions zorgt dit voor eindeloos speelplezier. Wat betreft de maps, tsja er zijn er maar 3. Summoners rift, Twisted Treeline en de map van Dominion. Dus ik hoop eigenlijk dat er nieuwe maps in ontwikkeling zijn.

Weet iemand daar toevallig iets meer van?

Maar goed, een groot nadeel is wel dat er sprake is van een puberale community. Ik word er soms echt schijtziek van, zitten die kleine kinderen weer te schreeuwen op de chat. Ik ben trouwens nog maar weinig Nederlanders tegengekomen, het zijn grotendeels allemaal duitsers en fransen.

Ik geef het 4.5 sterren, als de community volwassener was, had ik het 5 sterren gegeven want dat verdiend dit spel. Het is gratis en zit perfect in elkaar. Echt een aanrader, voor wie het nog niet gespeeld heeft

avatar van COD_PRO88
heel erg leuk en verslavend spelletje.

maar mansen met Ryze als favourite champion?

avatar van COD_PRO88
ik wil een nieuwe champion van 1350 ip kopen iemand een aanrader????
ik speel veel dominion.
warwick heb ik al.

avatar van R_rodeo
COD_PRO88 schreef:
ik wil een nieuwe champion van 1350 ip kopen iemand een aanrader????
ik speel veel dominion.
warwick heb ik al.

Fiddlesticks is een uitermate goeie champion. Deze weet zich staande te houden in alle mappen. Ook kun je voor tryndamere kiezen, vanwege zijn absurd hoge critical strikes en damage die hij uitdeelt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

R_rodeo schreef:

Dankje ik heb hier zeker wat aan.

avatar van J0rea
Wist niet eens dat deze game erop stond...

Maarja, heb deze game toen het net uit was wel veel gespeeld, maar nu gaat het alleen nog maar om geld.

Om de 2 weken een nieuwe champion die dan die 2 weken OP is en als er weer een nieuwe komt word de vorige "Generfed" en is deze weer OP!!

Daarom nog maar 3*

Wel erg veel LOL gehad met deze game! (See what i did there?)

avatar van ReMyTje86
Dit spel word zooooooo geld business geworden. Daarom ben ik al een tijdje er mee gestopt. Vanwege mensen die mouwen en zeiken en schelden. Je kan niet eens meer plezier meer hebben in het spel.

Dan nog iets mensen die voor het eerst gaan spelen die worden zo erg ingemaakt door mensen die een nieuwe accounts zijn begonnen omdat ze noobies willen ownen. Dat vind ik gewoon zwak en je leert er niks van.

Zo jaag je alleen nieuwkomers weg. . . .

avatar van Dragonslayer
Wat bedoelt iedereen met 'dit spel draait tegenwoordig alleen nog maar om geld' ??

Ben er ook aan begonnen en het is zeer verslavend. Wat me erg opvalt is dat het zeer goed speelbaar is als je er niks voor betaald. Het lijkt erop dat je de meeste dingen als gratis speler ook kunt unlocken. Ook hebben betalende spelers geen oneerlijke voordelen zodat het als gratis speler onspeelbaar wordt. En dan worden de gratis champions ook nog eens wekelijk gewisseld.

Wel vind ik dat de prijzen voor de Riot Points. VEEL en VEEL en VEEL te hoog zijn! Natuurlijk is het weer zo gemaakt dat als je voor 2,50 400 RP koopt je nét geen skin kunt kopen. en dan moet je al gauw weer 5 euro betalen. En de wat duurdere skin's en champions kun je dan voor 5 euro nét niet halen. Uiteindelijk kun je voor 10 euro misschien net 2 á 3 dingen kopen. Vind ik wel heel erg ver gaan. Naja, eigenlijk is het beter zo. Want dit houdt me definitief tegen om hier geld aan te gaan verspillen. Als het goedkoper was geweest had ik waarschijnlijk al zo 10 euro weggegooid.

avatar van ReMyTje86
Dat iedereen denkt dat ze super goed zijn en dat ze alleen aan het geld denken die ze investeert hebben. Dat daarom de meeste beginnen te mouwen.

Alleen die honor punten die maken dat weer redelijk goed. Alleen jammer dat het gejat is van dota 2.

avatar van Dragonslayer
Er is nu toch wel iets wat wat speelplezier flink beschadigd heeft. Ik maak regelmatig mee dat al na 1 minuut na het begin van een match een speler van mijn team weggaat. Hierdoor is het de rest van de pot 3 vs 2 of 4 vs 5 en moet ik 20 minuten kijken hoe we ingemaakt worden. M'n geduld was na dit 10 keer te hebben meegemaakt op en ging ook maar weg wanneer dit gebeurde. Maar na dit 3 keer gedaan te hebben kreeg ik doodleuk een ban van 1 dag aan m'n broek. Vind dat hier toch wel wat aan gedaan mag worden. Surrenderen kan niet aan het begin van de match en er komt niemand voor de geleavde speler in de plaats.

Anno 2013 is deze game enorm van qualiteit verloren dankzij de "worst community award 2013". Deze is niet officieel maar toch is het de waarheid helaas.
Raging kids, disconnections, server problemen, slechte developers die geen oog opentrekt voor zijn gemeenschap, ect. De game opzich is wel goed, maar de game wordt ook gespeeld door andere en die maakt die game zuur.

avatar van N811
meesterincognito schreef:
Gelukkig komt blizzard met heroes of the storm.