DeathSpank: Thongs of Virtue (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Hothead

In dit vervolg op DeathSpank stapt de speler in de laarzen van de held DeathSpank. Lang geleden werden er negen magische strings geplant die de balans en harmonie in het universum konden herstellen. Toen marketing in de weg stond werden er maar zes gemaakt en dit had desastreuze gevolgen. De drager van een dergelijke string krijgt de controle over een enorme macht en iedereen die een string heeft aangeraakt is corrupt geworden - behalve DeathSpank. Nu moet DeathSpank alle zes de strings vinden en deze voor eens en altijd vernietigen.

avatar van Brains
Ron Gilbert mag dan misschien weg zijn bij Hothead, hier zit nog even veel werk van hem in als in het eerste deel dus vrees niet. Dit deel was namelijk al af voordat de eerste op de markt kwam. Tevens de reden waarom dit vervolg zo snel na de eerste komt.
Wel hebben ze dingen aangepast naar aanleiding van de kritiek op het eerste deel. Zo zal er onder andere meer variatie zijn in de side missions en kan speler 2 nu kiezen tussen 2 verschillende personages.

Daarnaast zal dit deel 50% groter zijn dan de eerste, meer armor en wapens bevatten waaronder een Bazooka.

De prijs zal hetzelfde zijn als het eerste deel. Deze ga ik in ieder geval zeker weten kopen. Na het eerste deel gespeeld te hebben wilde ik meer en volgens mij ga ik dat met dit deel zeker krijgen.

avatar van Brains

Ziet er weer leuk uit hoor . Het verhaal wordt nog gekker. Ook grappig dat je ineens moderne wapens tot je beschikking krijgt. Verklaart ook waarom de goudstukken in eens veranderden in briefgeld aan het einde van DeathSpank.

avatar van Mafurios
Ik heb net deel 1 gekocht geniale game ik denk dat ik deze er ook bij ga kopen.

Moet je in dit deel weer opnieuw beginnen of kan je DeathSpank uit het vorige deel meenemen?

Het lijkt erop dat dit deel wat moderner is dus ik ga er vanuit dat het gewoon compleet los staat van het eerste deel.

avatar van Brains
Ik denk dat je overnieuw moet beginnen... helaas.

Mafurios schreef:

Speel eerst het eerste deel maar uit. Het einde maakt een beetje een rare omslag, maar daardoor zal dit deel waarschijnlijk naadloos aansluiten op deel 1.

avatar van Mafurios
Ben nu bijna door het eerste deel heen kan niet wachten om deze te spelen.

avatar van Brains
Het is misschien niet zo lang geleden dat DeathSpank voor het eerste Justice bracht in de game-wereld maar Thongs of Virtue stuurt onze held nu alweer opnieuw op avontuur.

Nadat DeathSpank met zijn Thong of Justice de corrupte Lord Von Prong en zijn Thong of Courage had verslagen in het eerste deel, is het nu aan onze paarsstringigge held om de rest van de zogenaamde Thongs of Virtue te bemachtigen en te vernietigen. Drie van deze strings zijn in het bezit van een kannibalistische televisie-chef, een moordlustige non en de kerstman maar van de laatste string is de locatie onbekend. Er is dus een hoop te doen voor DeathSpank.

Zoals het einde van de vorige game al deed vermoeden speelt dit deel zich niet meer af in een fantasy/middeleeuwen setting, maar in een moderne setting. Dit levert een hoop nieuwe wapens op zoals vuurwapens, granaten en bazooka's. Ook vijanden beschikken over deze wapens dus op afstand vechten ligt wat meer op de voorgrond als in het vorige deel.

Naast dit is de game niet veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Dus ben je op zoek naar meer DeathSpank, dan heb je het met deze game gevonden. Een grotere wereld, nieuwe vijanden en voornamelijk meer hilarische dialogen. Gewoon weer good 'ol DeathSpank dus dezelfde score als zijn voorganger.

avatar van Mafurios
Voor de mensen die het zich af vragen:
Je hoeft het eerste deel niet te hebben om deze te kunnen spelen je kan je uitrusting dus ook niet meenemen uit het vorige deel. Ook raad ik het echt sterk aan om het eerste deel NIET over te slaan want dan mis je gewoon de helft van het verhaal.

Tot nu toe vind ik deze game echt vet ook de co-op is verbeterd je kan nu dus kiezen uit 3 verschillende hulpjes je hebt een grote spin, een ninja te pony en natuurlijk het vreemde tovenaartje waar iedereen van houd uit het eerste deel.

avatar van Brains
Weinig animo voor deze game hier, en dat terwijl het eerste deel toch wel 7 fans had op GamesMeter!

Mafurios schreef:
Niet alleen dat. Er zijn heel veel terugkerende personages en referenties naar het eerste deel.

Trouwens... in het einde waarin je jezelf opoffert vertelt Sandy dat ze nog het verhaal kan vertellen over hoe het allemaal begon, maar dat ze eerst moet rusten. Wellicht een hint naar een eventuele derde DeathSpank game? Want ze zei precies hetzelfde aan het einde van het eerste deel. Ik zeg, laat maar komen.

avatar van Brains
Nou Mafurios, gezien jij de enige andere DeathSpank fan bent hier:
Hoera! Nieuwe DeathSpank!

(Andere mensen mogen ook wel kijken hoor)

Deed me niets, die humor. Game zelf zozo.