Catherine (2011)

PlayStation 3 / Xbox 360 / PC
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Atlus
Uitgegeven door Atlus, Deep Silver en Sega

In Catherine kruipt de speler in de huid van Vincent Brooks. Deze 32 jarige jongen houdt van het leven en drinken met vrienden, maar zijn vriendin Katherine wil dat hij zich meer bindt. Als hij dan op een dag de 22 jaar oude Catherine ontmoet, lijkt hij vanaf dat moment in een wazige droom terecht te komen, waar moorden centraal staan. Later blijkt dat er ergens anders iemand op gruwelijke wijze is omgebracht. Zou dit in verband kunnen staan met Vincent's dromen?

Het dev team achter Persona heeft een nieuwe game aangekondigd voor de Playstation 3 en de Xbox360: Trailer.

Ford KAduuk
Lijkt qua stijl wel een beetje op Persona. Aangezien ik Persona 4 erg goed vind, ben ik hier heel benieuwd naar. Hopelijk komt dit spel ook naar Europa.

avatar van LimeLou
De trailer ziet er heerlijk stijvol uit. lekker fout en abstract. het ziet er ook naar uit dat erotiek een grote rol gaat spelen in de game. Lekker apart, dus. Ik heb ook nooit de kans gehad om een Persona game te spelen, dus met deze game heb ik meteen kans om mijn eerste Atlus game te spelen. Ik heb alleen hoge twijfels of het spel wel in 2010 uitkomt...

avatar van wiiplayer
Dat verhaal klinkt best sterk.

avatar van LimeLou
Ja, het is ook van Atlus, he. De makers van de Persona games. Die zitten niet te rukken tijdens het schrijven van hun verhalen hoor

avatar van LimeLou
ach, er zit wat erotiek in Daarom zijn zo veel mensen geïnteresseerd in deze game tenslotte.. Toch? Toch?!?!?

Exactly right! En natuurlijk het volwassenere verhaal, vette artwork en het feit dat 't eens een action adventure is van het Persona team.

Het is alleen te hopen dat die amerikanen niet te opgehypt raken van een virtuele sideboob en het spel gewoon localizen en uitbrengen. Verhaal lijkt me erg vet, Katherine en Catherine... Vincent gaat het zwaar krijgen .

Hier nog eens de 1ste en 2de preview trailers.

Stijltje ziet er erg vet uit, maar sprak me ook al aan in Persona 4. Ik hoop ook dat ze de Japanse spraak erin houden maar dat is meer wishful thinking. Ben wel erg benieuwd!

Wordt het een action/adventure? Ik dacht een JRPG ofzo

284
Ik heb wel weer eens zin in iets nieuws, waneer in 2010 komt de game uit ?

avatar van yoshimitsu
lol er staat nu dat die uitkomt in 2011.. maar ik heb hier echt zoveel zin in, ik kan haast niet wachten..
ik hoop echt heel erg dat ze de japanse stemmen gaan gebruiken want engels vind ik een stuk minder mooi lol.

Beste poster ooit!

De PS3 en de 360 krijgen ieder hun eigen box art. Op de PS3 cover staat Catherine, op die van de 360 staat Katherine.

Muskano
Winkelwagentje schreef:

Met een C klinkt het sexier.

Eigenlijk zeggen al die peak previews mij niet zo heel veel. Het maakt mij nog niet echt enthousiast. Hoe is de gameplay bijvoorbeeld? Wat moet je doen? Verhaal op zich heeft wel mogelijkheden, aangezien het japans is kan je wel verwachten dat er fucked up twist in zal zitten. Titel om even te houden en dan zie ik hem wel ergens liggen in de schappen (of niet)

Komt in Japan op 17feb uit voor beide consoles. Atlus heeft weer een hele zooi trailers en filmpjes gereleased, met behoorlijk wat gameplay beelden ertussen.

story trailer, credits trailer, gameplay trailer , bosses trailer en artbook en soundtrack trailer

Zo te zien wordt het een adventure met platform-puzzel action, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. De look, sfeer en soundtrack is iig al geweldig, kan niet wachten...

kiriyama
Qua gameplay totaal anders dan ik had verwacht, ook niet geheel mij ding als ik het zo zie. Toch blijf ik benieuwd. Het verhaal en de sfeer lijken me echt te gek. Hopen dat dit spel niet al te lang op zich zal laten wachten.

avatar van LimeLou
Go Catherine Kan niet wachten!

Weer een nieuwe story trailer en 'n echte gameplay video.

avatar van LimeLou
Goede beelden alleen jammer van die schreeuwende japanner

LimeLou schreef:
Go Catherine Kan niet wachten!

Hoop er maar niet te vurig op, want Atlus US heeft het volgende laten weten:
"Catherine is a Japan-only game and there are no plans for a NA release at this time. Sorry about that."

Maar ja, misschien is het wel PR-taal voor: wat niet is kan nog komen.

avatar van LimeLou
Ach ja, diep teleurgesteld ben ik niet Met de tijd komt het wel, anders geef ik ze wel een bezoekje

Had het ook al gelezen, bummer, major suckage, was er al bang voor, maar er is iig geval al veel gezeur en gevraag op de Atlus US forums en: But wait, Catherine was developed for both the PS3 and 360, despite the 360's standing at the bottom of the Japanese console market (according to VGChartz, about 1.5M units compared to the PS3's 6.4M), and debuted in Japan at the top of the charts, beating Marvel vs. Capcom 3. That doesn't sound like a "Japan-only game" to us.

Granted, Catherine is story and dialog heavy, so localization would be a hefty task, but we're still not convinced that Atlus has no plans - not even a hint of an inkling of a plan - to bring the game westward. Maybe we're just fooling ourselves, but c'mon, for reals? It doesn't make sense, but we'll whine harder if we have to.
Lijkt toch ook redelijk wat buzz te hebben buiten Japan, dus hopelijk komt het er idd nog ooit van, maar denk het niet eigenlijk...

Mooi klote weer. Keek er erg naar uit.

Ja, same, maar ben er ondertussen wel aan gewend . Al vanaf snes days vaak verheugd op games die europa uiteindelijk nooit bereikten... Zelfs als ze wel in de VS verschenen. Voor de Snes was er zo'n convertor, voor PS1 de messiah chip, waardoor ik toch nog veel moois heb kunnen gamen. Met de PS2 leek het de goede kant op te gaan, maar ook daar erg veel moois toch hier het daglicht nooit gezien. Europa wordt qua jrpgs altijd genekt. En die regio restrictions zijn sowieso gewoon stupid imo...

Maar als troost, heb door de translation scene, zij het tien jaar later, toch ook nog best veel van die games kunnen spelen, dus ooit komt het er nog wel van .

Ach ja, ik wilde toch altijd al Japans leren

Hehe, ook ooit aan begonnen, niet verder gekomen dan: Sumimasen, kore wa anata no borupen desu ka? en Sumimasen, sore wa anata no borupen desu ka? ...Neem mij niet kwalijk, is dit/dat uw pen?

Was lesson one: finding a pen... .

Oh met die woorden red je je wel in Japan
Als liefhebber van Aziatische cinema en animé herken ik wel veel woorden, soms zelfs zinnetjes die ik in de context wel kan begrijpen. Zou wel eens Japans willen leren maar schijnt enorm moeilijk te zijn.

avatar van Princess Piranha
Om te vragen wat iets is zijn er gelijk al verschillende vormen:
Kore wa nan desu ka (Als jij het in jouw handen hebt),
Sore wa nan desu ka (Als iemand anders het in bezit heeft) en
Are wa nan desu ka. (Als niemand het in bezit heeft, denk maar aan vuurwerk.)

Lang leve youtube lesjes!

Zelf merk ik dat ik ook erg veel woordjes kan herkennen. En dat allemaal dankzij anime kijken en taalgidsjes Watashi wa chotto Nihongo ga wakarimasu (Ik kan een beetje Japans begrijpen)

Ze hebben wel gelijk though, vertalen kost gewoon veel tijd, al helemaal bij een game als deze. Als ik kijk naar de Fire Emblem games, die doen er meer dan een jaar over om hier eens te verschijnen. Ze zeggen overigens wel heel netjes "at this time". Dus uitgesloten is het nog niet!