Sonic the Hedgehog 2 (1992)

Alternatieve titel: Sonic 2

Nintendo Wii / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Xbox 360 / PlayStation 2 / Nintendo Switch
Platform

Ontwikkeld door Sonic Team
Uitgegeven door Sega

Dr. Robotnik is weer terug en heeft wederom een plan om de wereld te veroveren. Hij volgt Sonic naar zijn vakantiebestemming: Westside Island. Daar gaat hij op zoek naar de Chaos Emeralds om zijn Death Egg oorlogsschip op te laden. Sonic zal dit tegen moet houden maar dit keer is hij niet alleen: de vos met de dubbele staart Tails zal hem helpen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Erg leuk vervolg op de klassieker van Sega. Er zijn een aantal veranderingen die het net wat anders maken. Vooral de special stages vond ik indrukwekkend hier, een soort 3D achtbaan waarin je ringen moet verzamelen om door te gaan. Aan het eind kan je dan een Chaos Emerald verwachten. Als je die allemaal hebt kan je zelfs in Super Sonic veranderen. Dan krijgt Sonic een geel kleurtje en een punk kapsel en ben je onsterfelijk, behalve als je geplet wordt of in een bodemloze afgrond valt.

Ook is hier een multiplayer optie die best leuk is. Je kan dan verschillende werelden in split screen spelen. Op het eind krijg je dan punten voor het aantal ringen dat je hebt gepakt, het aantal tv's die je hebt geopend enz. Wie de meeste punten heeft wint.
Ook heb je een soort van coop mode. Iemand bestuurt dan Sonic en iemand anders Tails. Tails is dan een soort van slaafje en kan ringen pakken en vijanden vernietigen maar niet besluiten waar je heen gaat. Erg origineel en het werkt erg goed.

De eindbaas is trouwens erg moeilijk hier. Je hebt geen ringen dus elk verkeerd getimede sprong kan fataal zijn. Een echte uitdaging.

avatar van Bahamut Zero
Nou, heb deze een tijdje terug dan toch uitgespeeld. Het spel liep al op zijn einde toen ik er mee op hield De eindvijanden was me toch iets te makkelijk. Maar voor mij blijft het de beste Sonic ooit omdat de levels leuk, snel en uitdagend zijn. Vooral de laatste wereld vondt ik er leuk om te spelen. Inmiddels dus toegevoegd aan mijn 'uitgespeeld' lijstje.
De stem van 4,5* blijft staan, want de eindvijand was me toch iets te makkelijk, ook de 2 player mode vondt ik niet echt geweldig. Met zijn 2en time attack was gewoon niet leuk... Met zijn 2en de single player uitspelen werkte gewoon niet omdat je dan synchroon moet bewegen met je speelgenoot. Daar hadden ze dus nog wat aan kunnen verbeteren.

avatar van yurrenstein12
De beste Sonic game voor de Sega Mega Drive. Ik heb dan wel geen Mega Drive, maar ik heb het spel gespeeld op een emulator voor de PC. Zeer verslavend spel dit, erg leuk.

avatar van thoyouknow1980
Uitstekende platformer
Als kind grijs gespeeld,en hij is nog steeds leuk om te spelen