Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)

Alternatieve titel: Harry Potter en de Orde van de Feniks

Game Boy Advance / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Sinds de terugkeer van zijn grootste vijand is Harry's wereld veranderd. De stemming is nog grimmiger en het nieuwe schooljaar blijkt vol gevaren. Onvrijwillig belandt hij bij een speciale orde, wat de nodige narigheid met zich meebrengt.

misterwhite
Het vierde spel was heel leuk maar deze viel mij een beetje tegen. Het was niet echt uitdagend, er zat bijna geen moeilijkheidsgraad in. Ik geef de punten meer voor de besturing die ik wel leuk vond. Nu maar hopen dat de half bloed prins een betere game heeft.

avatar van jellecomicgek72
Gespeeld op de Nintendo DS en ik vondt het Bagger!
Lelijke Graphics en al die Harry Potter spellen lijken ontzettend op elkaar. Behalve deel 4 die was totaal anders. Gameplay was ook niet iets om naar huis te schrijven.

2 sterren.

avatar van Dragonslayer
Wat mij betreft gaan ze terug naar die setting in de eerste 3 spellen, met vuurkrabben en zo. Harry lijkt hier meer een soort klusjesman die rotklusjes voor andere leerlingen opknapt. Dat bestond meestal alleen uit heen en weer lopen.

Aan de reacties op HP6 is te merken dat het daarbij hetzelfde verhaal is.

misterwhite
Nog eens een keertje gespeelt.
Wat een ongeloofelijk saai spel is dit toch. Zoals ik al eerder zei is de besturing een pluspunt maar er valt echt niks te beleven in de game. Totaal geen spanning.
Je kan gewoon niet gameover gaan. Zo jammer!
Geen Harry Potter games meer voor mij!

blackhawk500
Mijn neef heeft deze op de psp. Op een handheld is hij zo slecht nog niet, en goed tegen de verveling.

Zweinstein is enorm veel groter geworden, iets wat ooit voor frustratie zorgt. Ik gebruik zelf altijd de voetstapjes om ergens te komen anders ben je in een mum van tijd helemaal aan de andere kant van de plek waar je moet zijn. De leden van de Sp zoeken is leuk, net zoals het bewegen met de muis, dit gaat echter niet helemaal soepel waardoor je af en toe een spreuk uitspreekt die je eigen helemaal niet wilde.

avatar van jerom1234
misterwhite schreef:
Nog eens een keertje gespeelt.
Je kan gewoon niet gameover gaan. Zo jammer!
Geen Harry Potter games meer voor mij!

Je kan een soort van Game Over gaan.
Als je duelleert en verliest (wat haast onmogelijk is) ga je naar de Ziekenzaal!
Moet je weer helemaal lopen!

avatar van tommycool
een geweldig spel! heel zweinstein is zowat nagebouwd, de graphics zijn mooi, de verhaallijn is goed, en je hebt genoeg te doen! het enige nadeel is dat het spel wel heel makkelijk is, en het dus niet lang duurt voor je het hebt uitgespeeld.

Na de zware tegenvaller van de voorganger begon ik twijfelachtig aan deze game. Hij is wat vermakelijker dan zijn voorganger, maar lang niet zo leuk als de eerste drie. Jammer dat ze niet gewoon hetzelfde concept door hadden gezet voor de vierde en deze game. Dat had me veel leuker geleken.