Alice: Madness Returns (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Spicy Horse

Madness Returns is de opvolger van American McGee’s Alice. Tien jaar na het einde van de eerste game is Alice getraumatiseerd door de dood van haar familie. Ze is opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis, waar een psychiater haar van haar waanbeelden af probeert te helpen. Om de waarheid achter de dood van haar familie te ontdekken, reist Alice af naar Wonderland. Dit land wordt bevolkt door allerlei krankzinnige karakters. Tijdens haar avontuur ontmoet Alice allerlei vreemde vogels in opzienbarende omgevingen en neemt ze het op tegen vijanden in diverse gevechten.

lijkt me leuk, een leuk eerste deel, dus ik ga deze waarschijnlijk kopen.

avatar van PsxPs2Ps3
nooit van het eerste deel gehoord.Maar deze lijkt me ook leuk om zeker te blijven volgen tot de release

avatar van bvonk
Vond het eerste deel erg bijzonder dus deze hou ik zeker in de gaten.

Ravnoss
Ja, lijkt me een geweldige game. De demonische sprookjeswereld blijft toch tot de verbeelding spreken.

284
Hey de game komt ook uit op console

avatar van bvonk
wordt weer een lekker gestoord spel.

Alice: Madness Returns | Games | Tweakers.net Video's

Ik heb het eerste deel weggelegd na een paar uur maar weet niet meer precies waarom. Ik ben in elk geval zeer benieuwd, ziet er heerlijk ziek uit.

AvMerode

PsxPs2Ps3 schreef:

American McGee's Alice ofte...

Het eerste deel kreeg je toch als DLC bij Madness Returns? Wel vet.

avatar van TonyTHorror
Hier kijk ik dus enorm naar uit. Eindelijk weer eens een sterke platformer. Die gothic vibe is vet gedaan en qua gameplay zijn de kleinste innovaties al goed genoeg. Ze maken ze niet vaak genoeg meer, waar blijven de simpele (maar briljante) games zoals Jak & Daxter ?

stem verwijderen plz.

avatar van Naomi Watts
Nog een paar dagen. Enorm zin in, eerst het origineel dan hergamen, wat een enorm sterke platformer was. Dat wordt weer een heerlijke trip through memorylane en dan lekker verdrinken in het heerlijke universum van Madness. Schijnt er qua sfeer nog een schepje bovenop te doen.

Jep, deze komt denk ik wel in huis. Het origineel een keer gespeeld maar toen na een paar uur gestopt. Reden was volgens mij een vastloper in het spel of zo. Mooi dus dat hij erbij wordt geleverd, kan ik hem opnieuw spelen. En dan Madness Returns! Beelden en sfeer beloven heel wat.

avatar van Naomi Watts
En eindelijk op de console. Komt ook veel beter tot zijn recht op de console imho.

avatar van jirachi04
Waarom die halve ster?

jirachi04 schreef:
Waarom die halve ster?

Waarschijnlijk iemand die de demo tekort vond ofzo.

`leuk spel zeg!

Hadouken schreef:
Het eerste deel kreeg je toch als DLC bij Madness Returns? Wel vet.

hij zit er al in.

JustMike schreef:
`leuk spel zeg!

Leuk inderdaad, maar af en toe toch ook wel frustrerend. Het autosave systeem zorgt ervoor dat je vaak hele stukken steeds weer opnieuw moet spelen als er een lastige sprong of vijand in zit. Op dat punt was de oorspronkelijke Alice uit 2000 beter omdat je daar overal kon saven. Maar ik realiseer met dat in games anno 2011 de autosave de standaard is terwijl in 2000 je in de meeste games overal kon saven.

Bombong schreef:

inderdaad, dat is wat minder, maar heb jij hem op de pc?
Want ik dacht van: Nee he, mijn umbrella doet het niet. Helemaal opnieuw geïnstalleerd, op internet forums gekeken! Maar wat blijkt dus: Je moet caps ingedrukt houden en dan die umbrella doen. Ik vind hem zelf ook wat minder dan deel 1. In deel 1 dacht ik echt van: Wauw, wat een mooi wodnerland. Maar hier zijn de gebieden leuk, maar niet alsof je in wonderland zit, behalve de eerste echt Bravo toch wel.

avatar van Bombong
Ik heb hem ook voor de pc. Bij mij werkte de paraplu als je eenmaal hebt gefocused op een vijand door capslock in te drukken. Je hoeft dan niet capslock te blijven indrukken.
Ik vind de omgevingen tot nu toe ook wat minder memorabel dan in deel 1. Grafisch is het wel verbeterd maar niet zo veel als je zou mogen verwachten in 11 jaar tijd. Maar de eerste Alice was grafisch natuurlijk zeer goed voor zijn tijd.

Ik ben één bug tegengekomen die gek genoeg ook al in de oude Alice zat: Alice blijft vooruit rennen zonder dat je de W-toets ingedrukt houdt. Kon ik oplossen door haar in een afgrond te laten rennen en dus opnieuw te loaden. Maar ik hoop niet dat dit nog eens gaat gebeuren op een plaats waar je dit niet zo makkelijk kan oplossen, want ik zou niet weten hoe ik eigenhandig een eerdere savegame zou kunnen loaden.

Bombong schreef:

ik moest ingedrukt houden, ik weet ook niet waarom, hij locked hem gewoon niet bij mij.
En ja, die bug ben ik ook tegengekomen.

na 10 uurtjes spelen geef ik een cijfer want. het gaat lang duren deze uit te spelen, tenzij ik hem eerder heb uitgespeeld

avatar van claudineT
Super leuk spel tot nu toe !
de werelden zijn mooi maar irriteer me af en toe wel aan dat het veel hetzelfde is,
bijvoorbeeld de wezens of bepaalde puzzels..
trouwens ook leuk dat het jurkje van alice steeds veranderd ^^

hoe ver ben je claudine?

avatar van Bombong
Ik heb 'm zojuist uitgespeeld maar houd er gemengde gevoelens aan over. Het ziet er erg mooi uit en er zit er veel variatie in de verschillende werelden. Qua vormgeving is het met geen enkele andere game te vergelijken, behalve natuurlijk met de eerste Alice.

De gameplay met springen en zweven en de verschillende wapens vond ik ook erg leuk. Het krimpen en groeien vond ik ook goed uitgewerkt, een element dat duidelijke een pluspunt is ten opzichte van de eerste game.

Dat er veel herhaling in zit (vaak genoemd als zwak punt) maakt mij op zich niet veel uit. Integendeel: de delen waar geprobeerd was om variatie aan te brengen door middel van vervelende schuif-, schaak of kegelspelletjes en vooral de 2D-platform gedeeltes waren zonder uitzondering zwak. Dat waren ook de momenten waar het al eerder door mij genoemde autosavesysteem mij een aantal keren bijna heeft doen stoppen met deze game (het meest irritante was een 2D gedeelte waarbij Alice moet springen over daken terwijl insect-achtige figuren met pijl en boog naar haar schieten. De plaatsen waar daarbij de autosaves waren opgenomen grensden soms aan pure pesterij.

Daar kwam nog bij dat er een paar keer een bug in de game zat waarbij Alice na een val in het duister dood ging (normaal hoef je dan slechts een vrij klein gedeelte opnieuw te doen, wat vaak al frusterend genoeg kon zijn) en je weer helemaal terug moest naar de laatste autosave (soms wel een half uur terug).

De autosave heeft voor mij het spel op verschillende momenten bijna verpest. Maar ik ben toch door blijven gaan omdat alles er zo mooi uitzag (de poppenhuiswereld vond ik bijvoorbeeld erg origineel) en omdat de gameplay vaak toch ook wel erg leuk was. Maar de eerste Alice vond ik toch net iets beter.

avatar van claudineT
Ik heb hem uitgespeeld
leuk spel maar af en toe veel van het zelfde.. maar toch kon ik niet stoppen met spelen omdat ik het zo leuk en mooi vond haha
trouwens ook vet als je het heb uitgespeeld kun je overnieuw beginnen met keuze uit
nieuwe wapens en jurkjes die krachten hebben bv. dat je tandjes verliest ipv levenskracht.
^^