Killer Instinct Gold (1996)

Alternatieve titels: Killer Instinct 2 | KIG

Nintendo 64 / Arcade / Xbox One
Fighting

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Nintendo en Midway

Killer Instinct 2 pakt het verhaal van het eerste deel op. Eyedol's dood heeft er voor gezorgd dat er een tijdgat ontstaat waardoor enkele vechters 2000 jaar terug in de tijd worden gegooid en Gargos, leider van de demonen, kan ontsnappen uit Limbo. Nu, 2000 jaar terug gevangen in het verleden, besluiten de vechters van Killer Instinct, bijgestaan door enkele nieuwe vechters, om de Gargos uit te dagen. Niet door middel van een toernooi waar veel geld mee kan worden verdiend, maar voor een gevecht om het lot van de toekomst te kunnen bepalen.

neo (crew)
Rare ontwikkelde een grandioos eerste deel voor de Snes. Om een of andere reden heb ik het vervolg voor N64 altijd links laten liggen, ondanks dat Rare een van mijn favoriete ontwikkelaars is. De kritieken waren in ieder geval vrij aardig. Toch maar eens kopen.

avatar van Bahamut Zero
Deze eenmaal gespeeld op N64. Was bij een oud klasgenoot die mij het spel toen liet zien. Het deed mij weinig, mede dankzij de rare N64 controller die ik toen niet goed begreep. Verder ook nooit iets gehad met N64 fighting games.

avatar van youngtick
ik vond het wel een geslaagd spel maar het was bij mij meer rammen dan normaal een character besturen. Sabrewulf was de enige character waar ik goed mee was

neo schreef:

Dat raad ik je echt af. Je kunt op MAME de arcade versie van KI2 heel goed spelen en daar is dit spel gewoon een (hele slechte) port van.
Zo zijn de prachtig gerenderde en gedetaillerde achtergronden van de arcade, in KI gold omgezet naar werkelijk spuuglelijke polygonale quasi 3D achtergronden en zijn alle CGI filmpjes vervangen door simpele plaatjes, die zelfs de snes beter zou kunnen doen.

Qua gameplay en geluid is het verder identiek, dat dan weer wel.

Dit was een flinke teleurstelling in vergelijking met deel 1.