FIFA Soccer 96 (1995)

PC / PlayStation / Sega Game Gear / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Mega Drive/Genesis 32X / Sega Saturn / Super NES
Sports

Ontwikkeld door Extended Play
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA Soccer 96 is de tweede uit de FIFA-reeks, en de eerste waarbij het voetbal met live commentaar van John Motson wordt ondersteund. Ook biedt de game verschillende camera-views en spelers uit onbekende competities zoals die van Maleisië tot en met de supersterren uit Engeland en Italië. Je eigen droomteam samenstellen kan ook.

Erg leuk en destijds revolutionair spel. Er werd gebruik gemaakt van EA's Virtual Stadium engine en dat zag er heel behoorlijk uit. Het was één van de eerste games die ik kreeg en heb het uren gespeeld (totdat Fifa '97 uitkwam).

avatar van JonnieBrasco
Deze ook erg veel gespeeld, en vond hem eerlijk gezegd fijner spelen dan zijn opvolger Fifa '97. Het plakkertje "revolutionair" vind ik wel gepast. Mooie 3d gameplay en geweldig commentaar. Hilarisch was het om met een zelf samengesteld team te spelen waarin alleen maar spelers met ingewikkelde namen speelden, waar de commentator nog net niet over struikelde. Een beetje egotrippen met de bal en af en toe overspelen resulteerde dan bijv. in : "Storzenhoppiker. Storzenhoppiker! Makalakalame. Makalakalame! And he shoots! Oh no! He goes wide."

Haha, ja altijd als je op doel schoot "And he shoots!" Als je scoorde zag je altijd een cartoony animatie bij het scoreboard geloof ik.

Het eerste spel ooit dat ik zelf kocht. 120 gulden en dan kreeg je er een gigantische kartonnen doos omheen. Kwam hem laatst op zolder nog tegen.

Heb dit spel erg lang gespeeld, vooral het commentaar en de graphics waren erg goed bij deze. Fifa 97 was heel slecht, dus ben pas bij Fifa 98 overgestapt.

Jaa.. deze heb ik helemaal grijs gespeeld!!
Mijn eigen dream team gemaakt.. met George Weah toen nog

Sinds kort heb ik dit spel ook voor de psx. Gelukkig bevat die dezelfde engine als de pc (en dus niet die brakke snes/megadrive versie). Helaas mist er een trainings- en transferoptie in de psx versie. Verder speelt het wel prima, veel hilarische momenten en het commentaar van John Motson is ook zoals het hoort.