ActRaiser (1990)

Arcade / Super NES / Mobile / Nintendo Wii
Action / Simulation

Ontwikkeld door Quintet
Uitgegeven door Enix en Square Enix

The Master heeft de wereld onder zijn controle maar wordt in een hevige strijd verslagen door Tanzra. The Master trekt zich terug en de wereld komt onder bewind van Tanzra. Aan jou de opdracht om The Master om hulp te vragen en samen de strijd aan te binden.

avatar van Onderhond
Beetje lastig dit, aangezien de Arcade versie enkel de actie gedeeltes had.

Best apart, stukje platformer/slasher, daarna stukje puur strategy game, en dat afgewisseld doorheen het spel. Werkte wel perfect, leuke gameplay, iets te moeilijk alleen.

Vond hem ook erg leuk, achteraf eigenlijk de eerste en nog steeds enige 'God-sim' die ik gespeeld heb, in die stijl (jammer dat 2 alleen de actie had). Die actie stukjes waren wel erg recht-toe-recht-aan, en zorgde door de moeilijkheid voor veel frustratie idd, maar bleef toch goed werken, door de afwisseling met de strategy stukjes, die ik heel origineel vond.
Design en verhaal ook beide dik in orde, het Mode7 luchtkasteel was toen nog indrukwekkend en de begleiding van die Cherub leuk gebracht. Muziek was vet (soms een tikje té theatraal) en bracht de juiste sfeer. 4*

avatar van Bahamut Zero
Wat een spel, heb hem vandaag weliswaar in 1 keer uitgespeeld (wat een eindvijand pffffffffffffff...), maar dat zegt genoeg over hoe dit spel mij in zijn greep hield. Ideaal om te spelen met een controller op de emulator Vondt er destijds met het toetsenbord op de emulator niks aan, kwam vooral omdat ik er ook niks van begreep De werelden zijn ook perfect op elkaar aangesloten. In elke wereld unlock je wel weer iets wat je nodig hebt in de volgende wereld!

avatar van ReMyTje86
Nou ik heb hem op de Wii der op gedownload en ik moet zeggen het is best cool spel. Dat had ik nooit verw8. Alleen ik heb der weinig aan gespeeld ik geef het toch maar een 4 misschien kan het omhoog gaan of omlaag we zien wel.

RetroNaudts
Het toonbeeld van een game waarbij de som meer is dan enkel de eenvoudige optelling van zijn delen.