Frogger (1981)

Apple II / Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / ColecoVision / Commodore 64/128 / Commodore VIC-20 / game.com / Intellivision / Macintosh / MSX Series PC / Odyssey 2 / PC / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / TRS-80

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Misosys, Starpath, Parker Brothers, Sierra en Majesco

De taak van de speler is om een kikker te helpen met het bereiken van zijn bestemming. Daarvoor moet de kikker eerst worden begeleid bij het oversteken van een weg, waarbij je moet uitkijken dat de kikker niet onder een auto terecht komt. Als dat gelukt is, moet je ervoor zorgen dat de kikker veilig een rivier kan oversteken door over boomstammen, schildpadden en krokodillen te lopen.

avatar van Kos
Kos
Geen arcade-mode??

Dat zal George Costanza niet leuk vinden.

avatar van psychonaatje
Oh shit! Daar moet natuurlijk wel een arcade-mode bij staan. Ik kan het spel (ook) niet meer zien zonder aan Seinfeld te denken. Sublieme aflevering!

avatar van Maarten||
Sorryt? Zo laag, dit is een echte klassieker !

avatar van DoraRing
veelste laag!

Pascal A
Dat zal George Costanza niet leuk vinden.

Idd een van de beste afleveringen, en dat deze game zon laga score heeft ?

Ehm, een plaats in de flop 100 voor Frogger Ik dacht dat dit spel als klassieker bekend stond.

Intellivision, m'n allereerste spelcomputer. Hoewel dat ding al een jaar of 8 oud moest zijn geweest toen ik hem kreeg..
Kan me nog wel een aantal spellen herinneren, dit was er één van. Vanwege die klassieke herinnering 4*, van het spel kan ik me niet heeeeel veel meer herinneren..

avatar van Spawn NL
1,0
DoraRing schreef:
veelste laag!

Dat zullen mensen ook wel eens denken bij de stemmen die jij geeft.... -_-"

Klassiekertje...ik had een versie die me flink irriteerde, want het was best pittig soms haha. Wel geinig om eens te doen.

avatar van stranded
Eigenlijk was dit in 81 al teleurstellend. Dit was geen vooruit gang vergeleken met oudere games. Het was zo simpel en onzinnig. Maar toch hou ik van dit spel. Dat simpele en naïeve van deze game is zijn voor en nadeel.

avatar van Donkerwoud
Verslavend rotspel. Ben bijna obsessief in de weer geweest om die rotkikker zo vaak mogelijk over de sloot te krijgen.

avatar van Starmaster501
OMG gewoon om van in slaap te vallen. maar het is wel erg verslavend. dus toch een 2,5

riczz
verslavend om ze naar de overkant te krijgen !

avatar van wolff
niet zo leuk meer, maar zeker klassieker

Grappig spelletje. Eerst de weg over en daarna het kanaal.