Inazuma Eleven (2008)

Nintendo DS
RPG / Sports

Ontwikkeld door Level-5
Uitgegeven door Level-5 en Nintendo

Endou Mamoru is een jonge talentvolle keeper. Zijn schoolteam telt echter slechts zes leden, welke op hun beurt te lui zijn om zelfs maar naar de training te komen. Wanneer een veelbelovende spits genaamd Gouenji naar Endou's stad verhuist, besluit Endou om op zijn eigen houtje het schoolteam nieuw leven in te blazen. Hij heeft de keuze uit meer dan duidend potentiële spelers, welke ieder unieke eigenschappen en vaardigheden bezitten. In het spel ga je op zoek naar mogelijkheden om je team te verbeteren, ondertussen neem je het op tegen andere schoolteams.

Ook niet populair op gamesmeter, moet toch enigszins succes gehad hebben want er is een vervolg op uitgekomen. Mij interesseert de combinatie j-RPG en voetbal wel. Ik stel me er al op in dat bepaalde zaken kitschig en fel overdreven worden voorgesteld, ,maar zal het spel alvast proberen tijdens mijn business-tripdeze week.

Heb het nu een 3-tal uren gespeeld en ben niet van zin er momenteel mee verder te gaan. Er zijn genoeg andere spellen in mijn bezit die het beetje tijd dat ik eraan kan besteden meer verdienen, denk ik.